Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Wielkopolskie już oficjalnie. Trzy oferty na ezt

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
27-03-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Wielkopolskie już oficjalnie. Trzy oferty na ezt
Fot. Koleje Wielkopolskie
Władze województwa wielkopolskiego chcą przeznaczyć ponad 244 mln zł na zakup dziesięciu pięcioczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych. Trzech producentów złożyło swoje oferty, jednak tylko dwie mieszczą się w budżecie zamawiającego.

Przedmiotem aktualnie prowadzonego zamówienia Urzędu Województwa Wielkopolskiego jest zakup fabrycznie nowych 10 pięcioczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych. Zakup ezt z pięcioma członami jest wynikiem doświadczenia przewoźnika z zakupem wcześniejszego – czteroczłonowego – taboru i rosnącej frekwencji w Kolejach Wielkopolskich. Zakup współfinansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014–2020. Przewidziany czas na dostawę wynosi 18 miesięcy. 

24 marca doszło wreszcie do otwarcia kopert z ofertami. Termin przekładano ze względu na odwołanie do KIO jednego z producentów taboru – Stadlera – odnośnie zapisów SIWZ. Termin otwarcia ofert przesunął się o ponad miesiąc, pierwotnie planowano otworzyć oferty 8 lutego.

Bydgoski producent z nadzieją na wygraną

Budżet przygotowany na to zamówienie wyniósł 244,65 mln zł brutto. Z dokumentów opublikowanych przez samorząd wiemy, że najkorzystniejszą cenowo ofertę złożyła Pesa, która zgłosiła do przetargu swój pociąg Elf2. Kwota jaką zaproponował producent to 238 mln zł brutto za 10 egzemplarzy ezt. Zaoferowano także 96 miesięcy gwarancji.

Drugi w kolejności oferentów, pod względem ceny, jest Newag, który wręcz minimalnie mieści się w założonym budżecie województwa. Oferta w tym przypadku opiewa na 244,63 mln zł i 60 miesięcy gwarancji. Najdroższą ofertę złożył Stadler Polska. Za 10 ezt producent zaproponował 287,82 mln zł brutto i 60 miesięcy gwarancji.

Cena stanowiła jednak tylko jedną z kategorii poddaną ocenie – w tym przypadku 60%. Długość okresu gwarancji i rozszerzonej rękojmi za wady na cały pojazd określono na 10%. Pod uwagę brany będzie również parametr ilości stałych miejsc siedzących w pojeździe – 30%. Jednak w przypadku tego ostatniego kryterium nastąpiło utajnienie liczby. Samorząd więc nie podał w dokumentach oficjalnych danych. Z informacji nieoficjalnych natomiast wiemy, że w przypadku tego kryterium to Pesa okazała się znowu lepsza, gdyż producent zaoferował w swoim produkcie 282 miejsca. Stadler zaoferował jedynie o 3 miejsca mniej niż konkurent. Newag z kolei 256.

Specyfikacja techniczna

10 elektrycznych pociągów, które zamawiają KW, będą rozpędzać się do 160 km/godz. Pojazdy będą pokonywać średniodobowo do 600 km. Nacisk osi na tor nie może być większy niż 18,5 tony, podłoga bez stopni ma znajdować się na wysokości 760 mm. Taka równa przestrzeń ma zajmować przynajmniej 90% długości przedziałów pasażerskich. Długość elektrycznego zespołu trakcyjnego pomiędzy sprzęgami końcowymi ma wynieść nie więcej niż 92 metry. W pojeździe przewidziano minimum 240 miejsc siedzących, z czego tylko maksymalnie 10 może być uchylnych. W środku znajdzie się także aż 5 automatów biletowych – po jednym na człon.

Wraz z zamówieniem wykonawca jest zobowiązany dodatkowo udzielić instruktażu technicznego w zakresie obsługi, utrzymania pojazdów i udzielenia gwarancji na dostarczone pojazdy. KW wymagają też opracowania i przekazania dokumentacji technicznej wraz z udzieleniem licencji na dokumentację techniczną i oprogramowanie.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Kujawsko-Pomorskie kupuje 5 elektrycznych zespołów trakcyjnych

Tabor i technika

Kujawsko-Pomorskie kupuje 5 elektrycznych zespołów trakcyjnych

Jakub Rösler 28 lutego 2022

Przyszłość rynku taboru: Więcej wynajmu i leasingu?

Tabor i technika

Lubelskie ma problem. Drugi przetarg na zakup ezetów unieważniony

Tabor i technika

Lubelskie zamawia 11 elektrycznych dwuczłonowych pociągów

Tabor i technika

Olsztyn unieważnia przetarg na tramwaje. Solaris za drogi

Zintegrowany transport

Koleje Słoweńskie zamawiają 25 pociągów. Pesa w gronie faworytów

Tabor i technika

Zobacz również:

Kujawsko-Pomorskie kupuje 5 elektrycznych zespołów trakcyjnych

Tabor i technika

Kujawsko-Pomorskie kupuje 5 elektrycznych zespołów trakcyjnych

Jakub Rösler 28 lutego 2022

Przyszłość rynku taboru: Więcej wynajmu i leasingu?

Tabor i technika

Lubelskie ma problem. Drugi przetarg na zakup ezetów unieważniony

Tabor i technika

Lubelskie zamawia 11 elektrycznych dwuczłonowych pociągów

Tabor i technika

Olsztyn unieważnia przetarg na tramwaje. Solaris za drogi

Zintegrowany transport

Koleje Słoweńskie zamawiają 25 pociągów. Pesa w gronie faworytów

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5