NUMER 03/2019
NUMER 03/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Plany rozwojowe Grupy PKP
szukaj
Śledź nas:

Modernizacje kolejnych linii kolejowych opóźnione. Adamczyk: PLK robi co może, by tego uniknąć

| Michał Szymajda 15.02.2019 112

Modernizacje kolejnych linii kolejowych opóźnione. Adamczyk: PLK robi co może, by tego uniknąć
Fot. PKP PLK (zdjęcie ilustracyjne)
Coraz więcej inwestycji kolejowych realizowanych przez PKP PLK notuje półroczne i większe opóźnienia w stosunku do harmonogramu. Oprócz tych największych, finansowanych z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko – dołączają do nich te realizowane przez PLK ze środków RPO.
Oficjalnie trudno jest deklarować PKP PLK, jakie naprawdę opóźnienie w stosunku do pierwotnych planów, ma realizacja modernizacji linii nr 7 z Warszawy do Lublina, czy środkowego odcinka magistrali Poznań – Wrocław. Obecnie mówi się nawet o ponad roku, choć PKP PLK wciąż woli mówić o dużym zaangażowaniu firm, które przejęły opuszczony przez Astaldi plac budowy i które robią co mogą, by gonić terminy. Niestety, niektóre etapy budowy są opóźnione także na magistrali E20 z Warszawy do Poznania (stacja Łowicz), nie mówiąc już o przebudowie linii Kraków - Katowice. Kolejne opóźnienia, choć według deklaracji PKP PLK - niewielkie, łapie też modernizacja linii radomskiej.

Niestety coraz większe rozdźwięk między pierwotnymi terminami a rzeczywistością łapią też mniejsze inwestycje, takie jak modernizacja linii 207 czy 405 na Pomorzu, gdzie właśnie po raz kolejny zmieniono termin wznowienia ruchu, tym razem aż na wakacje 2019, choć pociągi po obu liniach miały jeździć już od grudnia (więcej na ten temat napiszemy wkrótce). Podobnie stanie się w Gorzowie Wielkopolskim, gdzie opóźnienia sięgają ponad pół roku. Pomimo informacji podanej przez PLK, że 99,2% jest realizowanych w terminie, mamy informacje o kolejnych opóźnieniach np. na linii 289.  Inne projekty, jak połączenia do portów czy Magistrala Węglowa, nawet się nie rozpoczęły.

– Oczywiście, chcielibyśmy żeby każda inwestycja była realizowana w taki sposób, w jaki dostawy taboru realizuje Cegielski (z ministrem Adamczykiem rozmawialiśmy podczas podpisania umowy na dostawę 10 wagonów dla PKP Intercity – dop. red.), ale w przypadku prac torowych są częste okoliczności, na które zamawiający nie ma wpływu – powiedział Andrzej Adamczyk.

– Robimy wszystko, żeby zminimalizować te opóźnienia, przykładem może być linia kolejowa nr 7, gdzie szukamy sposobów, aby jak najszybciej, wraz z sezonem ruszyć z pracami. To jest nasz cel. Zapewniam, że kolejarze robią wszystko, aby cele założone osiągnąć, a tymi celami są konkretne kamienie milowe w czasie realizacji inwestycji w harmonogramie robót – dodał.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (42818)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (42818)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 03/2019
NUMER 03/2019
Ten numer „Rynku Kolejowego” jest pierwszym zamykanym przez nas w tym roku, więc zdecydowaliśmy się na pokazanie planów Grupy PKP na najbliższą przyszłość. Nadal głównymi tematami pozostają budowa struktury holdingowej, wspólny bilet czy tempo realizacji inwestycji infrastrukturalnych. Zarządy spółek mówią o postępach i wytężonej pracy, ale część pasażerów i wykonawców patrzy na te kwestie inaczej. O tym wszystkim w raporcie i innych tekstach.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5