NUMER 03/2019
NUMER 03/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Plany rozwojowe Grupy PKP
szukaj
Śledź nas:

FPS z umową na przebudowę wagonów 1 klasy na restauracyjne

| Michał Szymajda 15.02.2019 70

FPS z umową na przebudowę wagonów 1 klasy na restauracyjne
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl (zdjęcie ilustracyjne)
H. Cegielski FPS wykona przebudowę wagonów 1 klasy na wagony restauracyjne wraz z ich zaawansowaną modernizacją. Pojazdów będzie 10.
Tylko ten producent zgłosił się do przetargu, w ramach którego wagony typu 145Ab zostaną przebudowane na  gastronomiczne. Wagony te wcześniej posiadały przedziały menadżerskie (4 osobowe), które obecnie nie występują już w składach PKP Intercity. FPS wykona przebudowę za kwotę 61,3 mln zł.

Wagony, inaczej niż w obecnie realizowanym projekcie Kolei Czeskich, będą w całości przeznaczone do konsumpcji posiłków. Będą oczywiście klimatyzowane, w środku znajdzie się 12 stolików i 36 miejsc siedzących. Będą w nich także nadajniki wifi, pojawią się półki na których pozostawić będzie można bagaże. Cegielski ma już doświadczenie w budowie wysokiej klasy pojazdów tego typu.

– Mogę państwa zapewnić, że FPS dołoży wszelkich starań, aby te pojazdy były bardzo komfortowe i aby podróż nimi była przyjemna. Z tego zlecenia cieszę się także osobiście, bowiem będąc prezesem FPS nieustannie jestem w ruchu i często spożywam posiłki w Warsie. Bardzo zależy mi więc, aby to było zawsze przyjemne doświadczenie – mówił prezes H. Cegielski FPS, Hubert Stępniewicz.

Obecnie jego spółka realizuje już kontrakt na budowę 55 zupełnie nowych wagonów pasażerskich do obsługi pociągów międzynarodowych. Pierwszy z wagonów będzie gotowy w 2020 roku. FPS, której właścicielem jest Agencja Rozwoju Przemysłu w drodze przetargu otrzymała także zlecenie od PKP Intercity na modernizację łącznie 90 wagonów do standardu 174A

– Nowe wagony, to nowa jakość. Od 3 lat, kiedy zostaliśmy powołani do nowego zarządu, obserwujemy gdzie kolej się zmienia. Widzimy coraz więcej nowych wagonów, nowoczesnych pociągów. To, co jest ważne dla klientów, to wartość dodana. Usługa gastronomiczna nie wszędzie funkcjonuje w Europie, natomiast w Polsce staramy się, aby funkcjonowała jak najlepiej. Aż 288 pociągów na 375 ma usługę gastronomiczną – powiedział Marek Chraniuk, prezes PKP Intercity, wymieniając jednak także te ze składów, w których „usługą gastronomiczna” jest pracownik z przenośnym wózkiem.

Po dostarczeniu wagonów liczba pociągów z usługą gastronomiczną Wars nie zwiększy się jednak znacząco. Przetarg wygrany przez FPS jest bowiem w dużej mierze skutkiem konieczności nagłego wycofania 6 wagonów restauracyjnych, z uwagi na ich uszkodzenia, dyskwalifijące je z dalszej eksploatacji.


Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (42818)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (42818)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 03/2019
NUMER 03/2019
Ten numer „Rynku Kolejowego” jest pierwszym zamykanym przez nas w tym roku, więc zdecydowaliśmy się na pokazanie planów Grupy PKP na najbliższą przyszłość. Nadal głównymi tematami pozostają budowa struktury holdingowej, wspólny bilet czy tempo realizacji inwestycji infrastrukturalnych. Zarządy spółek mówią o postępach i wytężonej pracy, ale część pasażerów i wykonawców patrzy na te kwestie inaczej. O tym wszystkim w raporcie i innych tekstach.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5