NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Czy pociągi pojadą w końcu po linii 405?

| Michał Szymajda 30.01.2019 38

Czy pociągi pojadą w końcu po linii 405?
Fot. Słupska Powiatowa Kolej Drezynowa
Modernizacja linii kolejowej 405 między Szczecinkiem a Ustką jest opóźniona o kilka miesięcy. Pomimo wcześniejszych zapewnień, nie udało się otworzyć jej dla ruchu w grudniu 2018 roku. Nie do końca wiadomo, czy uda się to w marcu 2019.
Pomimo, że jeszcze jesienią PKP PLK zapewniała o tym, że po dwóch latach prac na linii 405 pasażerowie pojadą z Miastka do Słupska pociągami Przewozów Regionalnych, nic takiego się nie stało. PLK, po tym jak przesłaliśmy do spółki zdjęcia niegotowych obiektów inżynieryjnych, niekompletnego torowiska i peronów przyznała, że otwarcie szlaków będzie miało miejsce dopiero w marcu.

Otwarcie na wiosnę? Tak, ale...

Czy rzeczywiście się to uda? Do końca nie wiadomo, choć informacja PKP PLK jest delikatnie optymistyczna – Jeżeli nie będzie do wykonania dodatkowych prac związanych z modernizacją linii, to zakładamy, że na odcinek Miastko – Słupsk wiosną mogłyby wrócić pociągi – napisał w odpowiedzi na nasze pytania Martyn Janduła z biura prasowego PKP PLK. – Obecnie wykonawca podtrzymuje termin wznowienia ruchu pociągów od marcowej korekty rozkładu jazdy. Jeżeli nie będzie niesprzyjających warunków atmosferycznych, zaangażowanie wykonawcy zostanie utrzymane a zakres prac związanych z projektem się nie zmieni, to termin zostanie dotrzymany – precyzuje rzecznik.

Tymczasem na linii trwa walka wykonawcy z czasem. Podbijany jest tor, kończona jest budowa peronów. Kilka obiektów inżynieryjnych wymaga jeszcze wykończenia i położeniach na nich toru. Trudno ocenić, czy do marca uda się skalibrować urządzenia srk.

Wiadomo, że modernizacja nie zatrzyma pociągów na linii 405, które w sezonie letnim kursują między Słupskiem a Ustką, na północnym odcinku linii. – W drugiej połowie czerwca, podobnie jak rok temu, uruchomione zostaną wakacyjne pociągi do nadmorskich kurortów w Ustce. Na czas letnich miesięcy PLK wstrzymają prace torowe na linii Słupsk – Ustka, by podróżni mogli komfortowo i bezpiecznie dotrzeć nad morze. W tym czasie wykonawca będzie kontynuował roboty nie wpływające na ruch pociągów – informuje rzecznik PKP PLK.

Trwają przygotowania do modernizacji linii 202

Na Pomorzu trwają też przygotowania do innej ważnej inwestycji, dotyczącej modernizacji linii 202 od Gdyni Chyloni do Słupska.

– Opracowywany jest projekt i pozyskiwane są decyzje środowiskowe. Trwają także rozmowy i uzgodnienia z gminami lezącymi wzdłuż linii dotyczące m.in. wykonania dojazdów do modernizowanych lub nowych przystanków oraz skrzyżowań wielopoziomowych – informuje Martyn Janduła.

Po modernizacji podróżni skorzystają z przebudowanych peronów, dostosowanych również do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Ruch pociągów do trójmiejskiej aglomeracji usprawni budowa nowych torów na odcinku Wejherowo – Słupsk. Linia na całej długości ma być przynajmniej dwutorowa, znacznie poprawi się więc przepustowość nadmorskiej linii. Roboty zaplanowane są w latach 2020–2023.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Pomorskie (672)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Pomorskie (672)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5