NUMER 11/2022
NUMER 11/2022
Temat numeru:
Przewozy intermodalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

PKP PLK wypłaciły podwykonawcom Astaldi 112 mln zł. Jeden tor do Lublina jesienią

| Witold Urbanowicz 04.02.2019 4,2k

PKP PLK wypłaciły podwykonawcom Astaldi 112 mln zł. Jeden tor do Lublina jesienią
fot. PKP PLK
PKP PLK regulują kolejne roszczenia względem podwykonawców firmy Astaldi z pozostawionej przez włoską firmę przebudowy linii nr 7 i E59. W sumie zarządca infrastruktury wypłacił 112 mln zł ze zgłoszonej przez podwykonawców kwoty ok. 180 mln zł. Zarządca infrastruktury planuje, że prace na linii lubelskiej zostaną wznowione w marcu.
Na przełomie września i października 2018 r. włoska firma Astaldi zeszła z dwóch kontraktów kolejowych w Polsce – przebudowy odcinków linii 8 Lublin – Dęblin oraz E59 Leszno – granica woj. dolnośląskiego. To pozostawiło PKP PLK z szeregiem problemów – rozgrzebanymi placami budowy oraz protestującymi podwykonawcami, którym Astaldi nie płaciło.

Jak informowaliśmy, PKP PLK uruchomiły bezpośrednie płatności na rzecz podwykonawców, choć tempo wypłat dla wielu firm okazało się niewystarczające. – PKP Polskie Linie Kolejowe na bieżąco prowadzą spotkania i mediacje dotyczące wypłat dla podwykonawców robót budowlanych usługodawców i dostawców, których zawiodło Astaldi, komplikując ich sytuację prawną i finansową. Zarządca infrastruktury zgodnie z prawem, tak szybko jak to jest możliwe reguluje uzasadnione roszczenia firm – mówi Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP PLK. Zarządca infastruktury musi zweryfikować każdą fakturę, by płacić za fakycznie wykonane prace i dostarczone materiały.

W tej chwili wysokość zgłoszonych roszczeń wynosi ok. 180 mln zł. – Do końca stycznia PLK wypłaciły już 112 mln zł, w tym 95 mln zł dla firm pracujących na odcinku Dęblin – Lublin i 17 mln zł na odcinku Leszno – granica woj. dolnośląskiego – dodaje Siemieniec.

Na linii nr 7, gdzie obecnie jest wstrzymany ruch pociągów, prace nie zostały jeszcze wznowione. – Na linii Dęblin – Lublin w grudniu zakończona została inwentaryzacja. Prace powinny się rozpocząć w marcu, jeśli pozwoli na to pogoda. Obecnie trwa analiza wyboru wykonawców. Wybór odbywa się w trybie negocjacji bez ogłoszenia. Zakres umowy obejmie wszystkie prace, które nie zostały zrealizowane, a znajdowały się w umowie z Astaldi, czyli roboty torowe, sieciowe, okołotorowe – informuje rzecznik PKP PLK. Jednocześnie, jak przypomina, od grudnia w ramach oddzielnej umowy trwają prace firmy ZUE na 12 obiektach mostowych między Dęblinem a Lublinem.

Według zapowiedzi zarządcy pociągi na trasę do Lublina będą mogły wrócić już w tym roku. – Jesienią tego roku będzie możliwość wznowienia ruchu po jednym torze na odcinku Dęblin – Lublin i dalej do Warszawy. Wykonanie pełnego zakresu prac planowane jest do końca 2020 roku – zapewnia Mirosław Siemieniec.

Jak pisaliśmy, na linii E59 Leszno – granica woj. dolnośląskiego prace zrealizować ma ZRK DOM, w oparciu o umowę zawartą z PKP PLK w październiku zeszłego roku. W tej chwili PKP PLK mówią o sześciomiesięcznym opóźnieniu i zakończeniu prac do 2020 r.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (46250)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (46250)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 11/2022
NUMER 11/2022
Najnowszy numer miesięcznika „Rynek Kolejowy” dedykowany jest wyzwaniom, które stawia przed branżą zmiana otaczającej nas rzeczywistości… wcale zresztą nie pierwsza w ostatnich latach. Oprócz tego jak zwykle zapraszamy do lektury ciekawych wywiadów z samą czołówką producentów taboru i wykonawców infrastruktury. Nie brakuje również aktualności, takich jak rozbudowa portów, powrót pociągów na Litwę czy sytuacji transportu miejskiego.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5