Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PKP PLK wypłaciły podwykonawcom Astaldi 112 mln zł. Jeden tor do Lublina jesienią

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
04-02-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
PKP PLK wypłaciły podwykonawcom Astaldi 112 mln zł. Jeden tor do Lublina jesienią
fot. PKP PLK
PKP PLK regulują kolejne roszczenia względem podwykonawców firmy Astaldi z pozostawionej przez włoską firmę przebudowy linii nr 7 i E59. W sumie zarządca infrastruktury wypłacił 112 mln zł ze zgłoszonej przez podwykonawców kwoty ok. 180 mln zł. Zarządca infrastruktury planuje, że prace na linii lubelskiej zostaną wznowione w marcu.

Na przełomie września i października 2018 r. włoska firma Astaldi zeszła z dwóch kontraktów kolejowych w Polsce – przebudowy odcinków linii 8 Lublin – Dęblin oraz E59 Leszno – granica woj. dolnośląskiego. To pozostawiło PKP PLK z szeregiem problemów – rozgrzebanymi placami budowy oraz protestującymi podwykonawcami, którym Astaldi nie płaciło.

Jak informowaliśmy, PKP PLK uruchomiły bezpośrednie płatności na rzecz podwykonawców, choć tempo wypłat dla wielu firm okazało się niewystarczające. – PKP Polskie Linie Kolejowe na bieżąco prowadzą spotkania i mediacje dotyczące wypłat dla podwykonawców robót budowlanych usługodawców i dostawców, których zawiodło Astaldi, komplikując ich sytuację prawną i finansową. Zarządca infrastruktury zgodnie z prawem, tak szybko jak to jest możliwe reguluje uzasadnione roszczenia firm – mówi Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP PLK. Zarządca infastruktury musi zweryfikować każdą fakturę, by płacić za fakycznie wykonane prace i dostarczone materiały.

W tej chwili wysokość zgłoszonych roszczeń wynosi ok. 180 mln zł. – Do końca stycznia PLK wypłaciły już 112 mln zł, w tym 95 mln zł dla firm pracujących na odcinku Dęblin – Lublin i 17 mln zł na odcinku Leszno – granica woj. dolnośląskiego – dodaje Siemieniec.

Na linii nr 7, gdzie obecnie jest wstrzymany ruch pociągów, prace nie zostały jeszcze wznowione. – Na linii Dęblin – Lublin w grudniu zakończona została inwentaryzacja. Prace powinny się rozpocząć w marcu, jeśli pozwoli na to pogoda. Obecnie trwa analiza wyboru wykonawców. Wybór odbywa się w trybie negocjacji bez ogłoszenia. Zakres umowy obejmie wszystkie prace, które nie zostały zrealizowane, a znajdowały się w umowie z Astaldi, czyli roboty torowe, sieciowe, okołotorowe – informuje rzecznik PKP PLK. Jednocześnie, jak przypomina, od grudnia w ramach oddzielnej umowy trwają prace firmy ZUE na 12 obiektach mostowych między Dęblinem a Lublinem.

Według zapowiedzi zarządcy pociągi na trasę do Lublina będą mogły wrócić już w tym roku. – Jesienią tego roku będzie możliwość wznowienia ruchu po jednym torze na odcinku Dęblin – Lublin i dalej do Warszawy. Wykonanie pełnego zakresu prac planowane jest do końca 2020 roku – zapewnia Mirosław Siemieniec.

Jak pisaliśmy, na linii E59 Leszno – granica woj. dolnośląskiego prace zrealizować ma ZRK DOM, w oparciu o umowę zawartą z PKP PLK w październiku zeszłego roku. W tej chwili PKP PLK mówią o sześciomiesięcznym opóźnieniu i zakończeniu prac do 2020 r.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5