Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PKP PLK wypłaciły podwykonawcom Astaldi 112 mln zł. Jeden tor do Lublina jesienią

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
04-02-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
PKP PLK wypłaciły podwykonawcom Astaldi 112 mln zł. Jeden tor do Lublina jesienią
fot. PKP PLK
PKP PLK regulują kolejne roszczenia względem podwykonawców firmy Astaldi z pozostawionej przez włoską firmę przebudowy linii nr 7 i E59. W sumie zarządca infrastruktury wypłacił 112 mln zł ze zgłoszonej przez podwykonawców kwoty ok. 180 mln zł. Zarządca infrastruktury planuje, że prace na linii lubelskiej zostaną wznowione w marcu.

Na przełomie września i października 2018 r. włoska firma Astaldi zeszła z dwóch kontraktów kolejowych w Polsce – przebudowy odcinków linii 8 Lublin – Dęblin oraz E59 Leszno – granica woj. dolnośląskiego. To pozostawiło PKP PLK z szeregiem problemów – rozgrzebanymi placami budowy oraz protestującymi podwykonawcami, którym Astaldi nie płaciło.

Jak informowaliśmy, PKP PLK uruchomiły bezpośrednie płatności na rzecz podwykonawców, choć tempo wypłat dla wielu firm okazało się niewystarczające. – PKP Polskie Linie Kolejowe na bieżąco prowadzą spotkania i mediacje dotyczące wypłat dla podwykonawców robót budowlanych usługodawców i dostawców, których zawiodło Astaldi, komplikując ich sytuację prawną i finansową. Zarządca infrastruktury zgodnie z prawem, tak szybko jak to jest możliwe reguluje uzasadnione roszczenia firm – mówi Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP PLK. Zarządca infastruktury musi zweryfikować każdą fakturę, by płacić za fakycznie wykonane prace i dostarczone materiały.

W tej chwili wysokość zgłoszonych roszczeń wynosi ok. 180 mln zł. – Do końca stycznia PLK wypłaciły już 112 mln zł, w tym 95 mln zł dla firm pracujących na odcinku Dęblin – Lublin i 17 mln zł na odcinku Leszno – granica woj. dolnośląskiego – dodaje Siemieniec.

Na linii nr 7, gdzie obecnie jest wstrzymany ruch pociągów, prace nie zostały jeszcze wznowione. – Na linii Dęblin – Lublin w grudniu zakończona została inwentaryzacja. Prace powinny się rozpocząć w marcu, jeśli pozwoli na to pogoda. Obecnie trwa analiza wyboru wykonawców. Wybór odbywa się w trybie negocjacji bez ogłoszenia. Zakres umowy obejmie wszystkie prace, które nie zostały zrealizowane, a znajdowały się w umowie z Astaldi, czyli roboty torowe, sieciowe, okołotorowe – informuje rzecznik PKP PLK. Jednocześnie, jak przypomina, od grudnia w ramach oddzielnej umowy trwają prace firmy ZUE na 12 obiektach mostowych między Dęblinem a Lublinem.

Według zapowiedzi zarządcy pociągi na trasę do Lublina będą mogły wrócić już w tym roku. – Jesienią tego roku będzie możliwość wznowienia ruchu po jednym torze na odcinku Dęblin – Lublin i dalej do Warszawy. Wykonanie pełnego zakresu prac planowane jest do końca 2020 roku – zapewnia Mirosław Siemieniec.

Jak pisaliśmy, na linii E59 Leszno – granica woj. dolnośląskiego prace zrealizować ma ZRK DOM, w oparciu o umowę zawartą z PKP PLK w październiku zeszłego roku. W tej chwili PKP PLK mówią o sześciomiesięcznym opóźnieniu i zakończeniu prac do 2020 r.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Warszawa: Ursus Północny – początek przebudowy jeszcze w sierpniu

Infrastruktura

Warszawa: Ursus Północny – początek przebudowy jeszcze w sierpniu

Roman Czubiński 05 sierpnia 2025

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Roman Czubiński 01 sierpnia 2025

 Od grudnia szybciej między Stalową Wolą a Przeworskiem

Infrastruktura

PKP PLK: Jesteśmy przygotowani na burze

Infrastruktura

PKP PLK: Jesteśmy przygotowani na burze

inf. pras. PKP PLK 08 lipca 2025

Strata PKP PLK: Było 937 mln zł, jest 334 mln

Biznes

Strata PKP PLK: Było 937 mln zł, jest 334 mln

inf. pras. PKP PLK, opr. Roman Czubiński 01 lipca 2025

Zobacz również:

Warszawa: Ursus Północny – początek przebudowy jeszcze w sierpniu

Infrastruktura

Warszawa: Ursus Północny – początek przebudowy jeszcze w sierpniu

Roman Czubiński 05 sierpnia 2025

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Roman Czubiński 01 sierpnia 2025

 Od grudnia szybciej między Stalową Wolą a Przeworskiem

Infrastruktura

PKP PLK: Jesteśmy przygotowani na burze

Infrastruktura

PKP PLK: Jesteśmy przygotowani na burze

inf. pras. PKP PLK 08 lipca 2025

Strata PKP PLK: Było 937 mln zł, jest 334 mln

Biznes

Strata PKP PLK: Było 937 mln zł, jest 334 mln

inf. pras. PKP PLK, opr. Roman Czubiński 01 lipca 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij