NUMER 04/2021
NUMER 04/2021
Temat numeru:
Maszyniści
szukaj
Śledź nas:

Spór w Bawarii. Nowe Flirty dla Go-Ahead trafiły na bocznicę

| Jakub Madrjas 10.05.2021 194

Spór w Bawarii. Nowe Flirty dla Go-Ahead trafiły na bocznicę
Rys. Stadler
Nowe Flirty 3 są gotowe przed czasem. Mimo to prywatny przewoźnik Go-Ahead szuka właśnie komunikacji zastępczej. Powodem jest konflikt o utrzymanie pojazdów, które firma zleciła rosyjskiej konkurencji Stadlera.
W 2018 roku Stadler wygrał przetarg na dostawę 22 ezetów dla Go-Ahead. Przeznaczone były do eksploatacji na sieci Allgäu w Badenii-Wirtembergii i Bawarii. Brytyjski przewoźnik ma uruchomić przewozy w grudniu 2021 roku. Na razie jednak wdał się w konflikt z dostawcą pojazdów. 

Utrzymanie pociągu u rosyjskiej konkurencji?


W lutym bawarski oddział Go-Ahead podpisał umowę z firmą TMH na utrzymanie swojej floty 78 pociągów, w tym 22 nowych Flirtów. TMH Niemcy to nowa spółka, założona w 2020 roku przez TMH International – część rosyjskiego Transmaszholding, produkującego m.in. tabor kolejowy. To zdaniem Stadlera złamanie warunków umowy. – Zlecanie usługi utrzymania pojazdów podwykonawcom (stronie trzeciej) jest w Niemczech powszechne, o ile są to firmy świadczące wyłącznie usługi serwisowe, nie zajmujące się jednocześnie konstruowaniem i produkcją pojazdów szynowych – tłumaczy "Rynkowi Kolejowemu" Marta Jarosińska, rzeczniczka Stadlera.

Jak podkreśla, Stadler wywiązał się w pełni z umowy z Go-Ahead – zamówione pojazdy zostały wyprodukowane i uzyskały homologację przed terminem. – Od naszego partnera kontraktowego, spółki Go Ahead, również oczekujemy wywiązania się z postanowień kontraktowych. Zawarta umowa zabrania zlecania usług serwisowych konkurentowi firmy Stadler. Spółka TMHI, podobnie jak Stadler, zajmuje się rozwojem, produkcją i utrzymaniem pojazdów szynowych, będąc tym samym jej konkurentem. W związku z powyższym warunki umowy ze strony Go Ahead Bayern nie zostały dotrzymane – stwierdza przedstawicielka Stadlera.

Pociągi gotowe, a przewoźnik szuka komunikacji zastępczej

Prywatny przewoźnik zdaje się mieć duży kłopot. Na swojej stronie internetowej opublikował oświadczenie w którym stwierdza, że na horyzoncie "nie widać rozwiązania" tej sytuacji, z powodu zasadniczych różnic w stanowiskach. Podkreśla, że nie rozumie czemu Stadler nie chce przekazać pociągów i ich dokumentacji TMH. Go-Ahead twierdzi że jest gotowy do dalszych rozmów, ale szuka też "alternatywnych rozwiązań" na start połączeń jesienią.

Jak podkreśla rzeczniczka Stadlera, 22 pojazdy zamówione do obsługi linii E-Netz Allgäu zostaną wyprodukowane przez Stadlera zgodnie z umową. Homologacja pojazdów została już wydana przez Federalny Urząd Kolejowy, dzięki czemu są one gotowe do eksploatacji z wyprzedzeniem. – Wobec powyższego niezrozumiałe dla Stadlera jest zamawianie przez Go Ahead Bayern komunikacji zastępczej. Ryzyko z tym związane spoczywa wyłącznie na spółce Go Ahead – podkreśla Jarosińska dodając, że Stadler zainicjował rozmowy z Go Ahead w tej kwestii. – Żałujemy, że nie udało się osiągnąć porozumienia. Cały czas jesteśmy gotowi do dalszych rozmów i liczymy na szybkie osiągnięcie porozumienia w tej sprawie – podsumowuje. 
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2021
NUMER 04/2021
W najnowszym numerze przeczytają państwo raport na temat bardzo ważny dla przyszłości kolei: pracy maszynistów. Oprócz tego polecamy przekrojowe materiały o Kolei Dużych Prędkości na świecie, planach modernizacji warszawskiej linii średnicowej czy problemach z budową Szybkiej Kolei Miejskiej w Szczecinie. Jak zawsze nie brakuje też ciekawych rozmów.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5