Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Śniadowo – Łomża: Prace utrzymaniowe i rozbiórka peronu

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
26-02-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Śniadowo – Łomża: Prace utrzymaniowe i rozbiórka peronu
fot. Kasper FiszerLokomotywa na stacji Śniadowo
Wciąż nie wiadomo, czy w najbliższej przyszłości uda się odtworzyć infrastrukturę, która mogłaby służyć ruchowi pasażerskiemu na ciągu linii biegnących do Łomży. W tym byłym mieście wojewódzkim rozebrano niedawno jedyny peron pasażerski. Na prowadzących doń torach wykonano natomiast roboty utrzymaniowe, które pozwoliły utrzymać ciągłość ruchu towarowego.

W styczniu informowaliśmy już na naszych łamach o zagrożeniu realizacji robót na ciągu linii Łapy – Śniadowo – Łomża. Tymczasem ostatnie z wymienionych miast jest jednym z największych ośrodków pozbawionych dostępu do kolei pasażerskiej i bywa określane białą plamą na komunikacyjnej mapie Polski. Ta licząca przeszło 60 tys. mieszkańców miejscowość obsługiwana jest jedynie przez komunikację autobusową, której oferta w skali całego kraju się kurczy.

Decyzji ws. finansowania prac projektowych wciąż nie ma

– W Krajowym Programie Kolejowym zaplanowano projekt Rewitalizacja linii kolejowej nr 49 na odcinku Śniadowo – Łomża ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego – przypomina Karol Jakubowski z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. – PLK zaproponowały przygotowanie w obecnej perspektywie dokumentacji projektowej w oparciu o nakłady RPO. Dotychczas brak jest stanowiska Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego w tej sprawie – dodaje, podtrzymując tym samym wcześniejsze stanowisko spółki.

Przypomnijmy, że w związku z koniecznością przeznaczenia większych niż wcześniej planowano środków na remont innych linii zarządca infrastruktury planuje ograniczyć zaangażowanie w prace na liniach nr 36 Ostrołęka – Śniadowo – Łapy i 49 Śniadowo – Łomża. – Opracowanie dokumentacji projektowej [dla linii nr 49] pozwoli na określenie zakresu prac i niezwłoczne przystąpienie do robót budowlanych w przypadku zabezpieczenia środków finansowych na ten cel – przekonuje jednak przedstawiciel PKP PLK. Nie wiadomo, kiedy dokładnie mogłyby ruszyć kompleksowe prace.

Peron w Łomży i tak nie spełniał współczesnych standardów

Nie oznacza to, że na tej trasie nie były wykonywane żadne roboty. – Na linii Śniadowo – Łomża realizowane są aktualnie przewozy towarowe. W ubiegłym roku PKP PLK prowadziły tam bieżące prace utrzymaniowe, w ramach których wymieniono 430 podkładów – informuje Karol Jakubowski. Co ciekawe, stosunkowo niedawno zlikwidowano natomiast peron na stacji Łomża. – Nie był on wykorzystywany w ruchu pasażerskim przez lata i ze względu na zły stan techniczny obiektu i brak planów prowadzenia ruchu po linii przez przewoźników w 2017 r. został on rozebrany – usłyszeliśmy od przedstawiciela Polskich Linii Kolejowych.

Zaznaczył on przy tym, że sam peron znajdował się – nietypowo – w zarządzie PKP SA. – Obecnie budowane i przebudowywane perony mają inny standard niż obiekt rozebrany. Są przygotowywane z myślą o dostępności dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się – dodał.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PKP wstrzymują rozbiórkę wąskotorówki pod Łobżenicą

Infrastruktura

PKP wstrzymują rozbiórkę wąskotorówki pod Łobżenicą

Kasper Fiszer 10 sierpnia 2025

Mazowieckie planuje pociągi Ostrołęka – Łomża

Pasażer

PLK: W przyszłym roku start modernizacji linii do Łomży

Infrastruktura

Można zaczynać projektowanie rewitalizacji linii kolejowej do Łomży

Infrastruktura

Ruszą przygotowania do rewitalizacji linii kolejowej do Łomży

Infrastruktura

Zobacz również:

PKP wstrzymują rozbiórkę wąskotorówki pod Łobżenicą

Infrastruktura

PKP wstrzymują rozbiórkę wąskotorówki pod Łobżenicą

Kasper Fiszer 10 sierpnia 2025

Mazowieckie planuje pociągi Ostrołęka – Łomża

Pasażer

PLK: W przyszłym roku start modernizacji linii do Łomży

Infrastruktura

Można zaczynać projektowanie rewitalizacji linii kolejowej do Łomży

Infrastruktura

Ruszą przygotowania do rewitalizacji linii kolejowej do Łomży

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij