NUMER 03/2019
NUMER 03/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Plany rozwojowe Grupy PKP
szukaj
Śledź nas:

Śniadowo – Łomża: Prace utrzymaniowe i rozbiórka peronu

| Kasper Fiszer 26.02.2019 30

Śniadowo – Łomża: Prace utrzymaniowe i rozbiórka peronu
Lokomotywa na stacji Śniadowofot. Kasper Fiszer
Wciąż nie wiadomo, czy w najbliższej przyszłości uda się odtworzyć infrastrukturę, która mogłaby służyć ruchowi pasażerskiemu na ciągu linii biegnących do Łomży. W tym byłym mieście wojewódzkim rozebrano niedawno jedyny peron pasażerski. Na prowadzących doń torach wykonano natomiast roboty utrzymaniowe, które pozwoliły utrzymać ciągłość ruchu towarowego.
W styczniu informowaliśmy już na naszych łamach o zagrożeniu realizacji robót na ciągu linii Łapy – Śniadowo – Łomża. Tymczasem ostatnie z wymienionych miast jest jednym z największych ośrodków pozbawionych dostępu do kolei pasażerskiej i bywa określane białą plamą na komunikacyjnej mapie Polski. Ta licząca przeszło 60 tys. mieszkańców miejscowość obsługiwana jest jedynie przez komunikację autobusową, której oferta w skali całego kraju się kurczy.

Decyzji ws. finansowania prac projektowych wciąż nie ma

– W Krajowym Programie Kolejowym zaplanowano projekt Rewitalizacja linii kolejowej nr 49 na odcinku Śniadowo – Łomża ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego – przypomina Karol Jakubowski z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. – PLK zaproponowały przygotowanie w obecnej perspektywie dokumentacji projektowej w oparciu o nakłady RPO. Dotychczas brak jest stanowiska Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego w tej sprawie – dodaje, podtrzymując tym samym wcześniejsze stanowisko spółki.

Przypomnijmy, że w związku z koniecznością przeznaczenia większych niż wcześniej planowano środków na remont innych linii zarządca infrastruktury planuje ograniczyć zaangażowanie w prace na liniach nr 36 Ostrołęka – Śniadowo – Łapy i 49 Śniadowo – Łomża. – Opracowanie dokumentacji projektowej [dla linii nr 49] pozwoli na określenie zakresu prac i niezwłoczne przystąpienie do robót budowlanych w przypadku zabezpieczenia środków finansowych na ten cel – przekonuje jednak przedstawiciel PKP PLK. Nie wiadomo, kiedy dokładnie mogłyby ruszyć kompleksowe prace.

Peron w Łomży i tak nie spełniał współczesnych standardów

Nie oznacza to, że na tej trasie nie były wykonywane żadne roboty. – Na linii Śniadowo – Łomża realizowane są aktualnie przewozy towarowe. W ubiegłym roku PKP PLK prowadziły tam bieżące prace utrzymaniowe, w ramach których wymieniono 430 podkładów – informuje Karol Jakubowski. Co ciekawe, stosunkowo niedawno zlikwidowano natomiast peron na stacji Łomża. – Nie był on wykorzystywany w ruchu pasażerskim przez lata i ze względu na zły stan techniczny obiektu i brak planów prowadzenia ruchu po linii przez przewoźników w 2017 r. został on rozebrany – usłyszeliśmy od przedstawiciela Polskich Linii Kolejowych.

Zaznaczył on przy tym, że sam peron znajdował się – nietypowo – w zarządzie PKP SA. – Obecnie budowane i przebudowywane perony mają inny standard niż obiekt rozebrany. Są przygotowywane z myślą o dostępności dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się – dodał.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 03/2019
NUMER 03/2019
Ten numer „Rynku Kolejowego” jest pierwszym zamykanym przez nas w tym roku, więc zdecydowaliśmy się na pokazanie planów Grupy PKP na najbliższą przyszłość. Nadal głównymi tematami pozostają budowa struktury holdingowej, wspólny bilet czy tempo realizacji inwestycji infrastrukturalnych. Zarządy spółek mówią o postępach i wytężonej pracy, ale część pasażerów i wykonawców patrzy na te kwestie inaczej. O tym wszystkim w raporcie i innych tekstach.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5