Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PLK: W przyszłym roku start modernizacji linii do Łomży

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Data publikacji:
26-07-2024
Ostatnia modyfikacja:
26-07-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RK

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
PLK: W przyszłym roku start modernizacji linii do Łomży
fot. Tomasz Łotowski/PKP PLK
Po uzyskaniu pozwolenia na budowę zarządca sieci kolejowej przygotowuje się do realizacji modernizacji trasy Łapy – Śniadowo – Łomża. Finansowana w ramach programu Kolej Plus inwestycja ma ruszyć w przyszłym roku. Wciąż nie ogłoszono jednak przetargu na wykonanie robót.

Jedną z najbardziej zaawansowanych w zakresie prac przygotowawczych inwestycji planowanych w ramach rządowego programu Kolej Plus jest modernizacja trasy z Łap do Łomży w województwie podlaskim. O ile pomiędzy Łapami a Śniadowem (linia nr 36) odbywa się ruch pasażerski, na odcinku Śniadowo – Łomża (linia 49) od lat nie kursują pociągi rozkładowe. Przedsięwzięcie ma więc pozwolić na przywrócenie dostępu do kolei regionalnej mieszkańcom tego 60-tysięcznego miasta po kilku dekadach przerwy.

Otwarcie trasy za pięć lat

W kwietniu informowaliśmy, że PLK uzyskały pozwolenie na budowę, dzięki czemu możliwy jest od strony formalnej start robót. Do ich faktycznego rozpoczęcia droga jest jednak długa, bo wciąż nie ogłoszono postępowania mającego wyłonić wykonawcę prac. – Etap uzgodnień został zakończony. Obecnie przygotowujemy się do ogłoszenia przetargu – zapewnia Tomasz Łotowski z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Pierwotnie planowano start procedury jeszcze w 2023 r. Choć nie ruszyła ona do dziś, poznaliśmy wstępny harmonogram remontu.

– Rozpoczęcie robót planowane jest w drugim kwartale 2025 r. – zapowiada nasz rozmówca. Zakończenie całej inwestycji ma zaś nastąpić w czwartym kwartale 2029 r., a więc w momencie, w którym powinna być finalizowana realizacja całego programu Kolej Plus. W ciągu czterech lat w pełni odbudowana ma zostać zdegradowana linia nr 49. Pomiędzy Łapami a Śniadowem prace obejmą natomiast odtworzenie infrastruktury pasażerskiej.

Zakres zmniejszony o elektryfikację

– Do realizacji wybrano wariant bez elektryfikacji – przypomina przedstawiciel PLK. Ma to wynikać ze wskazania go przez wnioskodawcę, a więc urząd marszałkowski, w studium planistyczno-prognostycznym. Pierwotnie rozważano również elektryfikację trasy, co znacząco podniosłoby koszty inwestycji.

Dodajmy, że sytuacja w Podlaskiem znacząco różni się od tej występującej w innych regionach. Niedawno PKP PLK podsumowały bowiem np. przygotowania do projektu obejmującego międzywojewódzki odcinek linii nr 25 Tomaszów Mazowiecki (łódzkie) – Skarżysko-Kamienna (świętokrzyskie). Wciąż trwają tam uzgodnienia dotyczące planowanych prac, a zakres przedsięwzięcia nie został szczegółowo ustalony.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Kutno: Zdalne sterowanie ruchem kolejowym wreszcie uruchomione

Infrastruktura

Kutno: Zdalne sterowanie ruchem kolejowym wreszcie uruchomione

Kasper Fiszer 22 października 2025

Łódzkie: Utrudnienia pod Radomskiem i nowe perony pod Drzewicą

Pasażer

Szybciej i bezpieczniej na Magistrali Podsudeckiej pod Legnicą

Infrastruktura

Zobacz również:

Łomża: Będą pociągi PKP Intercity

Pasażer

Łomża: Będą pociągi PKP Intercity

Roman Czubiński 05 września 2025

Mazowieckie planuje pociągi Ostrołęka – Łomża

Pasażer

Pozostałe z wątku:

Kutno: Zdalne sterowanie ruchem kolejowym wreszcie uruchomione

Infrastruktura

Kutno: Zdalne sterowanie ruchem kolejowym wreszcie uruchomione

Kasper Fiszer 22 października 2025

Łódzkie: Utrudnienia pod Radomskiem i nowe perony pod Drzewicą

Pasażer

Szybciej i bezpieczniej na Magistrali Podsudeckiej pod Legnicą

Infrastruktura

Zobacz również:

Łomża: Będą pociągi PKP Intercity

Pasażer

Łomża: Będą pociągi PKP Intercity

Roman Czubiński 05 września 2025

Mazowieckie planuje pociągi Ostrołęka – Łomża

Pasażer

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij