NUMER 03/2022
NUMER 04/2022
Temat numeru:
Inwestycje infrastrukturalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

SKPL Cargo przewiozło olbrzymi transformator po torach DSDiK [zdjęcia]

| inf. pras., oprac. ms. 19.05.2022 3,7k

SKPL Cargo przewiozło olbrzymi transformator po torach DSDiK [zdjęcia]
Fot. SKPL Cargo
SKPL Cargo przewiozło olbrzymi transformator po torach DSDiK [zdjęcia]
SKPL Cargo przewiozło olbrzymi transformator po torach DSDiK [zdjęcia]
SKPL Cargo przewiozło olbrzymi transformator po torach DSDiK [zdjęcia]
SKPL Cargo przewiozło olbrzymi transformator po torach DSDiK [zdjęcia]
SKPL Cargo przewiozło olbrzymi transformator po torach DSDiK [zdjęcia]
W nocy z 16 na 17 maja na zarządzaną przez Dolnośląską Służbę Dróg i Kolei linię kolejową 326 wjechał pierwszy skład towarowy od czasów przejęcia jej przez samorząd i wznowienia przewozów pasażerskich. Pociąg uruchomiła spółka SKPL Cargo, do stacji Siedlec Trzebiniecki przywiózł olbrzymi transformator.
– Pociąg towarowy relacji Lubliniec – Siedlec Trzebnicki przewoził ładunek dość ciekawy ładunek - transformator wykraczający poza skrajnię taboru. Do transportu wykorzystano specjalistyczny wagon Norca 32, który dzięki swojej ruchomej konstrukcji pozwala na przesuwanie przewożonego przedmiotu w poprzek, dzięki czemu możliwe jest omijanie elementów infrastruktury, które kolidowałyby z wystającymi poza skrajnię elementami. Był to pierwszy transport tego typu zorganizowany i wykonany w całości przez SKPL Cargo – napisała spółka.

Z uwagi na szerokość przewożonego transformatora konieczne było prowadzenie na szlakach dwutorowych ruchu jednotorowego, w taki sposób, aby nie uszkodzić przejeżdżających sąsiednim torem pociągów. Z tego powodu cały przewóz zajął ponad 4 dni. Dodatkowym ograniczeniem na linii 326 był całodniowy ruch pociągów pasażerskich kursujących do Trzebnicy. Aby nie utrudniać codziennych dojazdów na jednotorowej linii konieczne było sprawne przetransportowanie ładunku do celu i zabezpieczenie go na bocznicy w dość krótkim czasie w środku nocy, kiedy nie kursowały już rozkładowe pociągi pasażerskie.

– Pierwszy taki transport pozwolił nam na zdobycie nowych doświadczeń i poszerzenie zakresu świadczonych usług. Na koniec wypada też wspomnieć, że SKPL Cargo z uwagi na posiadane dokumenty jest jednym z nielicznych przewoźników, którzy mogą wjeżdżać na linie kolejowe będące pod zarządem Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei – czytamy w komunikacie SKPL Cargo.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Dolnośląskie (899)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Dolnośląskie (899)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2022
NUMER 04/2022
Wojna w Ukrainie siłą rzeczy powraca i w tym numerze. Tym razem przyglądamy się jej wpływowi na bieżącą sytuację na krajowym rynku budowlanym oraz perspektywie dla inwestycji kolejowych – oprócz wszystkich tragicznych skutków rosyjskiej inwazji mamy bowiem jeszcze na głowie brak zatwierdzenia dla środków z KPO, który skutecznie powstrzymuje inwestycje w branży. Staramy się też spojrzeć dalej i poszukać odpowiedzi na pytanie, jak pandemia oraz konflikt wpłyną na rolę kolei w świecie, który chce coraz mniej polegać na paliwach kopalnych. W numerze sporo uwagi poświęcamy także projektowi Kolej Plus oraz kwestiom mobilności miejskiej. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5