NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

SKPL pojedzie do Ciechocinka już w czerwcu 2018 roku?

| Kasper Fiszer 25.12.2017 7,4k

SKPL pojedzie do Ciechocinka już w czerwcu 2018 roku?
Motorak należący do SKPL podczas postoju w BytowieFot. Adam Kilian
Powiat aleksandrowski zamierza porozumieć się z trzema gminami i wspólnie sfinansować funkcjonowanie połączeń na nieczynnej dziś trasie Aleksandrów Kujawski – Ciechocinek. Relatywnie dobrą ofertę dziesięciu par połączeń na dobę zapewnić miałby prywatny przewoźnik SKPL Cargo ze Zbierska. Ten wyrażał zainteresowanie uruchomieniem tam pociągów już przed kilkoma miesiącami.
Samorządy szczebla powiatowego i gminnego rozważają przywrócenie ruchu planowego na linii nr 245 Aleksandrów Kujawski – Ciechocinek. Codzienne pociągi pasażerskie przestały obsługiwać ją w 2011 r., bo z finansowania kursów wycofał się Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego. Władze regionu argumentowały, że linia łączy miejscowości leżące na terenie jednego powiatu, a więc ciężar utrzymywania komunikacji powinien spoczywać na jednostkach samorządu niższego szczebla.

Dziesięć par kursów dziennie to koszt 600 tys. zł rocznie

Po kilku latach powiat aleksandrowski rozpoczął rozmowy z prywatnym przewoźnikiem SKPL Cargo, który miałby podjąć się prowadzenia działalności przewozowej. – Pragnę poinformować, że w wyniku podpisania umowy z SKPL o świadczenie usług pasażerskiego transportu kolejowego na trasie Aleksandrów Kujawski – Ciechocinek uruchomionych zostałoby 10 par połączeń dziennie (20 pociągów) – informuje o wstępnych zamierzeniach starosta aleksandrowski Dariusz Wochna. Proponuje on również rozszerzenie siatki przystankowej o dwa nowe, na razie nie wskazując jednak ich dokładnej lokalizacji.

O planach wznowienia regularnej komunikacji starosta poinformował burmistrza Ciechocinka Leszka Dzierżewicza w obszernym piśmie, którego fragmenty cytujemy powyżej. Powiat proponuje udział finansowy w przedsięwzięciu gminie Aleksandrów Kujawski oraz miastom Aleksandrów i Ciechocinek. – Gdyby doszło do porozumienia (...), każda z przystępujących jednostek poniosłaby koszt usługi w wysokości 150 tys. zł rocznie – czytamy. Sumarycznie SKPL Cargo otrzymałoby 600 tys. zł rocznie.

Kilka miesięcy na dopełnienie formalności i decyzję gmin

Formalnym organizatorem przewozów miałby zostać powiat aleksandrowski. Gminy byłyby natomiast sygnotariuszami porozumienia samorządów. – Możliwy termin uruchomienia przewozów przewiduje się na 1 czerwca 2018 r. – wskazuje Dariusz Wochna. Dodaje on, że początkowo rozważano otwarcie linii już 1 stycznia, ale konieczna okazała się aktualizacja powiatowego planu transportowego tak, by uwzględniał on przewozy na linii nr 245.

O pomyśle uruchomienia na trasie połączeń informowaliśmy już w marcu tego roku. – Zainteresowanie samorządów jest dość spore, co pozwala nam ocenić szanse na uruchomienie tej linii jako wysokie – powiedział nam wówczas Albert Mikołajczyk z SKPL Cargo. Póki co jednak gminy muszą podjąć stosowne uchwały o przystąpieniu do porozumienia oraz, rzecz jasna, wyasygnować na ten cel niezbędne środki. Jeśli połączenia uda się uruchomić w czerwcu, każda ze stron umowy miałaby być zobowiązana do przekazania dofinansowania na kursy w roku 2018 w wysokości 75 tys. zł.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5