NUMER 05/2022
NUMER 05/2022
Temat numeru:
Rynek taboru kolejowego
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

SKPL: Poza Bieszczadami ruch pod znakiem zapytania

| Kasper Fiszer 18.06.2018 5,3k

SKPL: Poza Bieszczadami ruch pod znakiem zapytania
Dworzec kolejowy w Bytowiefot. Kasper Fiszer
Nadchodzący sezon turystyczny będzie dla SKPL Cargo zdecydowanie inny niż dwa poprzednie – niewielki przewoźnik skupi się bowiem na uruchamianiu pociągów na Podkarpaciu. W związku ze współpracą z PKP Intercity w rejon Zagórza skierowana została większość wagonów motorowych zbierskiej spółki. Duży popyt na usługi w ruchu towarowym spowodował też, że SKPL nie dysponuje lokomotywami, które mogłyby poprowadzić składy zestawione z „ryflaków” 102A.
Jak informowaliśmy w zeszłym tygodniu, SKPL Cargo – prywatny przewoźnik ze Zbierska świadczący wbrew nazwie także przewozy pasażerskie – przygotowuje się do realizacji połączeń z Jasła do Łupkowa, które zostaną uruchomione w ramach współpracy z PKP Intercity. Niewielka spółka nie uruchomi natomiast innych pociągów na Podkarpaciu. Prawdopodobnie charakterystyczne „motoraki” serii 810 nie będą także obsługiwać pozostałych sezonowych tras, na których pociągi SKPL kursowały w latach ubiegłych.

Spółka nie ma wolnego taboru pasażerskiego ani lokomotyw

– Chcielibyśmy uruchomić przewozy, ale w tym roku z przyczyn technicznych nie jest to proste – powiedział nam Albert Mikołajczyk z SKPL Cargo. – Obecnie dopiero wprowadzamy do eksploatacji pojazdy odkupione pod koniec zeszłego roku od Górnośląskiego Przedsiębiorstwa Wodociągowego. Przez to nie posiadamy jeszcze wolnych „osiemsetdziesiątek”, które moglibyśmy skierować na trasy turystyczne znane z ubiegłych lat – dodaje nasz rozmówca (wagony motorowe serii 810 przeznaczone są obecnie głównie do obsługi pociągów w rejonie Zagórza).

SKPL korzystał w latach ubiegłych także z wagonów serii 102A, tzw. ryflaków. Jednak i ich nie będzie można najprawdopodobniej skierować na szlak do Węgorzewa. – Hossa na rynku przewozów towarowych powoduje brak wolnych lokomotyw spalinowych – tłumaczy przedstawiciel przewoźnika. – Najprawdopodobniej z uwagi na obsługę towarową linii nr 212 w lipcu może ruszyć natomiast połączenie do Bytowa, ale nie jest to jeszcze przesądzone – usłyszeliśmy od Alberta Mikołajczyka.

Do Węgorzewa pociągów raczej nie będzie

Wszystko wskazuje więc na to, że w tym roku ruch nie będzie prowadzony na linii nr 259 Kętrzyn – Węgorzewo. Regularne pociągi osobowe kursowały tam do 1992 r., później – do początku XXI w. – utrzymywany był niewielki ruch towarowy, do Węgorzewa sporadycznie dojeżdżały także pociągi turystyczne. Od 2007 r. ruch sezonowy bywa wznawiany – najpierw dzięki współpracy Stowarzyszenia Hobbystów Kolejowych z Dolnośląskimi Liniami Autobusowymi, zaś SKPL prowadził tam przewozy w latach 2016 i 2017.

W latach ubiegłych poza wspomnianymi odcinkami Lipusz – Bytów i Kętrzyn – Węgorzewo SKPL uruchamiał sezonowe pociągi także na wąskotorowej Kaliskiej Kolei Dojazdowej. Nasz rozmówca nie wskazał jednak konkretnych planów otwarcia wąskotorówki w nadchodzące wakacje.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 05/2022
NUMER 05/2022
Najnowszy numer "Rynku Kolejowego" poświęcamy tematowi taboru kolejowego. Doskonałą okazją do tego było Europejskie Forum Taborowe, który przyniosło wiele ważnych dyskusji. Przyszłością, która już teraz wjeżdża na tory są pociągi hybrydowe i wodorowe. Coraz bliżej jest też do uruchomienia środków unijnych, a przewoźnicy zaczynają ogłaszać przetargi.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5