NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

SKPL: Trwają negocjacje w Ciechocinku i Bieszczadach

| Kasper Fiszer 14.01.2018 5,3k

SKPL: Trwają negocjacje w Ciechocinku i Bieszczadach
Malowanie SKPL na wagonie motorowym serii 810fot. Kasper Fiszer
SKPL Cargo chciałby uruchamiać regularne pociągi pasażerskie na nieczynnej od kilku lat lokalnej trasie z Aleksandrowa Kujawskiego do Ciechocinka. Wagony motorowe w charakterystycznym czerwono-czarnym malowaniu mogłyby pojawić się na linii nr 245 w połowie czerwca. Wciąż możliwe jest także podjęcie przez przewoźnika obsługi trasy Sanok – Zagórz – Komańcza – Łupków na pograniczu Bieszczadów i Beskidu Niskiego.
W grudniu informowaliśmy o planach lokalnych samorządów z Aleksandrowa Kujawskiego i Ciechocinka dotyczących wznowienia komunikacji na linii nr 245. Powiaty i gminy chciałyby uruchomić przewozy dzięki współpracy z prywatnym operatorem SKPL Cargo ze Zbierska. Przewoźnik prowadzi letni ruch turystyczny na kilku trasach w różnych częściach Polski, obsługuje też przez cały rok trasę Pleszewskiej Kolei Lokalnej Pleszew – Pleszew Miasto.

Realna data uruchomienia kursów to 10 czerwca

Zdaniem spółki pociągi mogłyby zacząć kursować pomiędzy Ciechocinkiem i Aleksandrowem Kujawskim w czerwcu. – Taki termin jest jak najbardziej realny. Oczywiście dobrze wiemy, że z marketingowego punktu widzenia przewozy powinny być wznowione wczęśniej, np. już podczas długiego weekednu w maju, ale jest to mało prawdopodobne, jeśli wziąć pod uwagę wszystkie procedury. Dlatego tez realną data wznowienia przewozów jest 10 czerwca, czyli korekta rozkładu jazdy – powiedział nam Albert Mikołajczyk z SKPL Cargo.

Zakontraktowanie przewozów nie jest jednak wciąż pewne. – Oczywiście nikt nie kupuje usługi w ciemno – mówi nasz rozmówca w odpowiedzi na pytanie, czy SKPL przekazał już samorządom kosztorys utrzymania przewozów. – Ponadto zagwarantowanie finansowania całego przedsięwzięcia wymaga wpisania wydatków do samorządowego budżetu – dodaje, odnosząc się do kwestii etapu, na jakim są obecnie negocjacje.

Kwestia przewozów w Bieszczadach pozostaje otwarta

Prywatne przedsiębiorstwo od dłuższego czasu stara się pozyskać zlecenia na prowadzenie komunikacji kolejowej w różnych regionach. – Cały czas otwarta pozostaje kwestia realizacji połączeń w Bieszczadach – poinformował nas przedstawiciel przewoźnika. Przypomnijmy, że SKPL chciałby operować na trasie z Sanoka przez Zagórz do Łupkowa, na której uruchamiał już pociągi w okresie letnim. – Ofertę wznowienia przewozów na nieczynnych liniach złożyliśmy też w innych częściach kraju, nadal toczą się rozmowy dotyczące partycypowania w kosztach takiego przedsięwzięcia – dodaje Albert Mikołajczyk.

W minione wakacje SKPL Cargo obsługiwał swoje kursy wyłącznie wagonami motorowymi serii 810, tzw. motorakami, które sprowadził niedawno z Czech. Wcześniej w ruchu planowym wykorzystywał także wagony 102A, tzw. ryflaki. Kilka dni temu informowaliśmy, że park taborowy niewielkiego przewoźnika został wzbogacony o trzy szynobusy kupione od Górnośląskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów. Mowa tu o dwuczłonowym DH2 i dwóch trójczłonowych VT614, które pierwotnie miały kursować na trasach Kolei Śląskich.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5