Partnerzy serwisu:
Biznes

Skandal, oburzenie i wstyd marszałka. Będą zmiany personalne w Kolejach Śląskich

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
LTG Cargo
Harting

Data publikacji:
11-12-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Skandal, oburzenie i wstyd marszałka. Będą zmiany personalne w Kolejach Śląskich
Fot. Rynek Kolejowy
– Jestem tą sytuacją, delikatnie rzecz ujmując, oburzony. Gdyby nie to, że mogą mnie słuchać osoby nieletnie użyłbym słów powszechnie uważanych za wulgarne – powiedział marszałek województwa śląskiego Adam Matusiewicz, podczas konferencji poświęconej problemom Kolei Śląskich w obsłudze przewozów kolejowych w regionie w trzecim dniu obowiązywania nowego rozkładu jazdy. Przyznał, że w najbliższych dniach spółkę czekają zmiany personalne, obejmujące ścisłe kierownictwo.

– Wolałbym, żebyśmy się nie spotykali w takich okolicznościach, ale nie niestety stało się jak się stało. Początki nowego rozkładu jazdy albo trafiania przewoźników na tory zawsze są problemem – zauważył na wstępie śląski marszałek.

To skandaliczna sytuacja

– My co prawda, moglibyśmy się usprawiedliwiać tym, że wchodząca na tory jako nowa spółka w woj. kujawsko-pomorskim Arriva miała 80- proc. zerwanych połączeń w swoich pierwszych dniach. Mógłbym się usprawiedliwiać tym, że kiedy przychodziłem tutaj do pracy dwa lata temu ówczesny przewoźnik również przy zmianie rozkładu jazdy i podobnych warunkach pogodowych miał co najmniej porównywalną liczbę zerwanych połączeń. Mógłbym mówić o tym, że kiedy kilka tygodni temu mieliśmy do czynienia z nieoficjalnym strajkiem maszynistów zerwanych połączeń było więcej niż obecnie – tłumaczył Adam Matusiewicz.

–  Mógłbym się tak usprawiedliwiać, ale nie będę tego robił, bo sytuacja, która się zdarzyła wczoraj i dziś po optymistycznej niedzieli jest dla mnie sytuacją skandaliczną. Chciałbym przede wszystkim przeprosić wszystkich pasażerów. Najbliższe dni miały być wielkimi i uroczystymi dniami dla przewozów pasażerskich na terenie woj. śląskiego, bo wystartowaliśmy ze znacznie większą (o 20 proc.) ilością połączeń kolejowych. Niestety to co stało się wczoraj i dziś absolutnie zakłóca tę radość  oraz powoduje tylko poczucie wstydu – przyznał.

Zaważyło 5 zepsutych pociągów

Jak wyjaśnił wczoraj na ok. 600 połączeń kolejowych odwołanych zostało ok. 50 połączeń z winy Kolei Śląskich. W większości były to zerwania wynikłe z ludzkich błędów. – Dzisiaj jest to sytuacja odmienna. O tyle lepsza, że wszędzie funkcjonuje komunikacja zastępcza. Natomiast zerwanych połączeń według najnowszych informacji jest 31 całkowicie, a 7 w części. Prawdopodobnie ta liczba urośnie do końca dnia do czterdziestu kilku. Przyczyna tego jest jednak inna niż wczoraj. To już nie błędy ludzkie, ale kwestia psującego się taboru – zaznaczył marszałek. 

– Co prawda godzinę temu miałem okazję rozmawiać z wiceprezesem UTK, który stwierdził, że liczba pociągów rezerwowych, które posiadamy w pełni mieści się w normach i powinna być bezpieczną. Tym niemniej te 5 zepsutych składów zaważyło na tym, co mamy w tej chwili. Ta liczba zerwanych połączeń nie powinna już znacząco przyrastać. Mamy komunikację zastępczą. Tym niemniej jest to informacja dla mnie niedobra, a przede wszystkim niedobra dla pasażerów, za co jeszcze raz chciałem bardzo serdecznie przeprosić – powiedział Adam Matusiewicz.

Będą zmiany personalne

– W związku z tym gros tych odwołanych pociągów było związanych z ludzkimi błędami spółkę Koleje Śląskie w najbliższych dniach czeka przynajmniej kilka zmian personalnych. One są absolutnie nieuniknione z mojego punktu widzenia. Nie dziś i nie juto bo dziś opanowujemy sytuację kryzysową, ale na pewno po opanowaniu tej istotnej sytuacji dla pasażerów takie zmiany będą następowały – dodał marszałek podkreślając, że zmiany obejmą także ścisłe kierownictwo Kolei Śląskich. 

Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
LTG Cargo
Harting

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Marszałek Matusiewicz złożył dymisję

Kadry

Marszałek Matusiewicz złożył dymisję

Rynek Kolejowy 13 grudnia 2012

Marszałek Matusiewicz odwołany

Kadry

Marszałek Matusiewicz odwołany

Dziennik Zachodni/RK 20 grudnia 2012

ZDG TOR gotowy pomóc Kolejom Śląskim

Biznes

ZDG TOR gotowy pomóc Kolejom Śląskim

PAP/Rynek Kolejowy 21 grudnia 2012

Zobacz również:

Marszałek Matusiewicz złożył dymisję

Kadry

Marszałek Matusiewicz złożył dymisję

Rynek Kolejowy 13 grudnia 2012

Marszałek Matusiewicz odwołany

Kadry

Marszałek Matusiewicz odwołany

Dziennik Zachodni/RK 20 grudnia 2012

ZDG TOR gotowy pomóc Kolejom Śląskim

Biznes

ZDG TOR gotowy pomóc Kolejom Śląskim

PAP/Rynek Kolejowy 21 grudnia 2012

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5