Partnerzy serwisu:
Kadry

SISKOM o zwolnieniu Ruty: Kowal ukradł, Cygana powiesili

Dalej Wstecz
Data publikacji:
18-07-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jm, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

KADRY
SISKOM o zwolnieniu Ruty: Kowal ukradł, Cygana powiesili
Następca zwolnionego wczoraj dyrektora ZTM Leszka Ruty był poszukiwany od kilku tygodni. Według Jana Jakiela, prezesa organizacji pozarządowej SISKOM, to przykład nerwowych zmian w Ratuszu w perspektywie referendum ws. odwołania prezydent miasta, które nie wyjdą miastu na dobre.

Leszek Ruta oddał się wczoraj do dyspozycji prezydent miasta, Hanny Gronkiewicz-Waltz. Prezydent przyjęła rezygnację. "Gazeta Wyborcza" poinformowała, że powodem nagłego odejścia dyrektora jest "wpadka z biletami". Informacjom "Gazety Wyborczej" zaprzecza zastępca rzecznika ratusza, Agnieszka Kłąb. Według niej przyczyną zwolnienia były cięcia linii autobusowych, jak i zamieszanie z nocnym metrem

- Od kilku tygodni trwały poszukiwania zastępcy Ruty. Nieprawdą jest zatem, że został odwołany za podanie niewłaściwych danych w odpowiedzi na interpelację czy inne sprawy zaistniałe w ciągu ostatnich dni – komentuje dla „Rynku Kolejowego” Jan Jakiel, prezes Stowarzyszenia Integracji Stołecznej Komunikacji.

Zwolniony za cięcia, o których decydowali... radni

Jakiel zauważa jednak, że podane przez Ratusz „Rynkowi Kolejowemu” przyczyny przyjęcia dymisji nie zależały wcale od Ruty. – O cięciach w komunikacji decydowali radni. ZTM przedstawił kilka wariantów zmian w odpowiedzi na ograniczenie dotacji, którą przyznają…również radni. Słowem Kowal ukradł, a Cygana powiesili – mówi Jakiel.

Jedną ze zmian mających ograniczyć budżet ZTM zaproponowanych przez ekipę Ruty było wycofanie nocnych kursów metra w weekendy– To była jedyna słuszna ekonomicznie decyzja. Przewiezienie pasażera metrem kosztuje 10 złotych, a autobusem 2 złote. Jeżeli trzeba ciąć budżet, to zastąpienie metra ekspresowym autobusem jest dobrym rozwiązaniem – uważa prezes SISKOM. Wycofanie nocnych kursów metra zablokowała prezydent Warszawy po protestach pasażerów. Zostały tylko ograniczone, co przyniosło dużo mniejsze oszczędności.

Demontowanie struktur miasta

Czy decyzja o odwołaniu Leszka Ruty była słuszna? - Jeżeli po Rucie zostanie odwołany Janusz Galas (miejski inżynier ruchu – przyp. RK), będzie to jawne demontowanie struktur odpowiedzialnych za transport. Będzie to niekorzystne dla użytkowników zarówno komunikacji indywidualnej, jak i zbiorowej. Ci panowie robią wiele dobrych rzeczy, i choć zdarzają im się błędy, zapewniają sprawne funkcjonowanie miejskiego krwioobiegu. Któremu właśnie ucięto jedną nogę – mówi Jakiel.

– Leszek Ruta pełnił swoją funkcję z wizją, był otwarty na dyskusję, rozbudował system wspólnego biletu, dzięki któremu włączono kolej w system komunikacji miejskiej. Odwołując go, przerywa się pewną ciągłość. To przykład ruchawki, która jest teraz w Ratuszu przed referendum ws. odwołania Pani prezydent. Czynione teraz populistyczne ruchy w dłuższej perspektywie zaszkodzą miastu – podsumowuje Jan Jakiel.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

SISKOM: Warszawa powinna uchronić unijną dotację na budowę metra

II linia metra

SISKOM: Warszawa powinna uchronić unijną dotację na budowę metra

ew, Rynek Infrastruktury 16 lipca 2012

Chińskie koncerny mają szanse na zdobywanie polskich kontraktów

II linia metra

SISKOM: Przystanek tramwajowy warunkowy w Warszawie to przystanek zbędny

Zintegrowany transport

Tramwaje w Warszawie mają za dużo przystanków?

Zintegrowany transport

Tramwaje w Warszawie mają za dużo przystanków?

wu, Rynek Kolejowy 17 kwietnia 2013

Warszawskie węzły przesiadkowe do poprawki

Zintegrowany transport

Warszawskie węzły przesiadkowe do poprawki

jm, Rynek Kolejowy 20 kwietnia 2013

Zobacz również:

SISKOM: Warszawa powinna uchronić unijną dotację na budowę metra

II linia metra

SISKOM: Warszawa powinna uchronić unijną dotację na budowę metra

ew, Rynek Infrastruktury 16 lipca 2012

Chińskie koncerny mają szanse na zdobywanie polskich kontraktów

II linia metra

SISKOM: Przystanek tramwajowy warunkowy w Warszawie to przystanek zbędny

Zintegrowany transport

Tramwaje w Warszawie mają za dużo przystanków?

Zintegrowany transport

Tramwaje w Warszawie mają za dużo przystanków?

wu, Rynek Kolejowy 17 kwietnia 2013

Warszawskie węzły przesiadkowe do poprawki

Zintegrowany transport

Warszawskie węzły przesiadkowe do poprawki

jm, Rynek Kolejowy 20 kwietnia 2013

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5