Partnerzy serwisu:
Zintegrowany transport

Tramwaje w Warszawie mają za dużo przystanków?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
17-04-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
wu, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

ZINTEGROWANY TRANSPORT
Tramwaje w Warszawie mają za dużo przystanków?
Tramwaje można przyspieszyć nie tylko za pomocą priorytetów na skrzyżowaniach. Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji SISKOM apeluje o racjonalizację układu przystanków.

SISKOM od co najmniej dwóch lat prowadzi kampanię na rzecz przyspieszenia ruchu tramwajowego w Warszawie. Jak przekonuje stowarzyszenie, przyczyną relatywnie niskiej prędkości średniej jest po pierwsze brak priorytetów, a po drugie nadmierne zagęszczenie przystanków na trasach dojazdowych do Centrum. SISKOM w 2011 r. opracował listę 27 przystanków, które z uwagi na znikome wykorzystanie lub bliskość sąsiednich przystanków nadają się do komasacji, likwidacji bądź ograniczenia godzin kursowania. – Weźmy przykład taki. Jedna osoba zatrzymuje tramwaj, w środku jedzie 200 osób.  Aby w systemie transportowym uzyskać korzystny bilans, to zysk tej osoby powinien być 200-krotnie wyższy niż strata pozostałych – wyjaśnia Jan Jakiel, prezes Stowarzyszenia Integracji Stołecznej Komunikacji SISKOM.

Jako przykład może służyć para przystanków Lipowczana na linii tramwajowej do Okęcia (P+R Al. Krakowska). Wg pomiarów ZTM-u w godz. 6-20 wysiada tam 169 pasażerów, co daje 0,3 osoby na kurs, wsiada natomiast 250 podróżnych, co daje 0,5 osoby na kurs. Tymczasem średnie napełnienie tramwaju w podanych godzinach wynosi 36 osoby. Korzyści z tytułu skasowania tylko tego przystanku i pasów przez jezdnię są wymierne: choć nielicznym pasażerom wydłuża się droga dojścia do tramwaju o niecałe 400 metrów (Lipowczana to drugi przystanek za pętlą), to czas jazdy tramwajem dla pozostałej, znacznie liczniejszej grupy podróżnych skraca się o co najmniej 25 sekund. Stowarzyszenie zwróciło się już do prezydent miasta o skasowanie tego przystanku. Na wielu trasach znalazłoby się podobne zbędne miejsca postojów – np. dawniej Bonifraterska, Staniewicka, Cm. Prawosławny czy Most Gdański.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Warszawskie węzły przesiadkowe do poprawki

Zintegrowany transport

Warszawskie węzły przesiadkowe do poprawki

jm, Rynek Kolejowy 20 kwietnia 2013

SISKOM o zwolnieniu Ruty: Kowal ukradł, Cygana powiesili

Kadry

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Warszawskie węzły przesiadkowe do poprawki

Zintegrowany transport

Warszawskie węzły przesiadkowe do poprawki

jm, Rynek Kolejowy 20 kwietnia 2013

SISKOM o zwolnieniu Ruty: Kowal ukradł, Cygana powiesili

Kadry

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5