Partnerzy serwisu:
II linia metra

SISKOM: Warszawa powinna uchronić unijną dotację na budowę metra

Dalej Wstecz
Data publikacji:
16-07-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
ew, Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

II LINIA METRA
SISKOM: Warszawa powinna uchronić unijną dotację na budowę metra
– Budowa centralnego odcinka II linii metra jest oczywiście opóźniona w stosunku harmonogramu i dotrzymanie (ciągle nadal) kontraktowego terminu zakończenia prac budowlanych w październiku 2013 jest nierealne. Na ten moment trudno określić skalę opóźnień – twierdzi Jakub Adamski, wiceprezes stowarzyszenia SISKOM.

Adamski mówi, że zdaniem SISKOM-u, niezbędna jest obecnie otwarta polityka wykonawcy oraz m.st. Warszawy, która pokazałaby, jakie problemy się pojawiają i co jest robione w celu ich rozwiązania. – Brak takiej informacji, ograniczenie się jedynie do ogólników („niewybuchy” i „niepełna dokumentacja” itp.) i wreszcie przyznawanie na końcu, że opóźnienie faktycznie wystąpiło, jest naszym zdaniem najgorszą możliwą polityką informacyjną – uważa wiceprezes SISKOM.

– Kwestia opóźnień jest szczególnie istotna w kontekście wysokiej dotacji z Unii Europejskiej, którą otrzymaliśmy na budowę tego odcinka metra. Dotacja ta powinna być rozliczona do 2015 roku (rozliczenie jest później niż zakończenie inwestycji). Jeżeli istnieje ryzyko, że możemy nie zdążyć z tym rozliczeniem, to już teraz powinniśmy się zastanawiać jak przenieść część dotacji na kolejną Wieloletnią Perspektywę Finansową UE (2014 – 2020). Jest to możliwe, ale trzeba się na to przygotować – mówi Rynkowi Infrastruktury Adamski.

– Niezwykle trudno określić kiedy uda nam się dokończyć budowę II linii metra. Obecnie przygotowywana jest dokumentacja na wydłużenie linii o kolejne stacje na zachód oraz północny wschód (po trzy w każdym kierunku). Dokumentacja powinna być gotowa w sam raz na kolejną Wieloletnią Perspektywę Finansową UE. Realnie patrząc, o ile Warszawa nie otrzyma jakiegoś nadzwyczajnego wsparcia (np. na szczeblu rządowym), II linię metra będziemy budować jeszcze po 2020 roku – przewiduje Jakub Adamski.

– II linia metra znacznie poprawi dojazd do warszawskiego Śródmieścia z tzw. dalekiej Woli oraz Bemowa. Rejony te już teraz są dobrze skomunikowane za pomocą sieci tramwajowej oraz autobusowej, niemniej metro będzie stanowiło nową jakość. Zachodni kraniec II linii metra z pewnością zachęci do intensyfikacji zabudowy na zachód od ulicy Lazurowej. Po drugiej stronie Wisły, duże zmiany czekają z pewnością mieszkańców Pragi, Targówka oraz (trochę mniej) Bródna, czyli dzielnic przez które ma przebiegać metro. Dzielnice te z pewnością zyskają na atrakcyjności oraz prestiżu – wyjaśnia wiceprezes stowarzyszenia SISKOM.

– Już samo otwarcie centralnego odcinka II linii metra będzie szczególnie istotne dla osób, które przekraczają linię Wisły oraz skarpy wiślanej – dwóch najważniejszych barier naturalnych w Warszawie. Ponadto stanowić będzie impuls inwestycyjny na prawym brzegu Wisły, między innymi w otoczeniu Portu Praskiego – uważa Jakub Adamski.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Chińskie koncerny mają szanse na zdobywanie polskich kontraktów

II linia metra

Chińskie koncerny mają szanse na zdobywanie polskich kontraktów

ew, Rynek Infrastruktury 17 lipca 2012

SISKOM: Przystanek tramwajowy warunkowy w Warszawie to przystanek zbędny

Zintegrowany transport

Tramwaje w Warszawie mają za dużo przystanków?

Zintegrowany transport

Tramwaje w Warszawie mają za dużo przystanków?

wu, Rynek Kolejowy 17 kwietnia 2013

Warszawskie węzły przesiadkowe do poprawki

Zintegrowany transport

Warszawskie węzły przesiadkowe do poprawki

jm, Rynek Kolejowy 20 kwietnia 2013

SISKOM o zwolnieniu Ruty: Kowal ukradł, Cygana powiesili

Kadry

Zobacz również:

Chińskie koncerny mają szanse na zdobywanie polskich kontraktów

II linia metra

Chińskie koncerny mają szanse na zdobywanie polskich kontraktów

ew, Rynek Infrastruktury 17 lipca 2012

SISKOM: Przystanek tramwajowy warunkowy w Warszawie to przystanek zbędny

Zintegrowany transport

Tramwaje w Warszawie mają za dużo przystanków?

Zintegrowany transport

Tramwaje w Warszawie mają za dużo przystanków?

wu, Rynek Kolejowy 17 kwietnia 2013

Warszawskie węzły przesiadkowe do poprawki

Zintegrowany transport

Warszawskie węzły przesiadkowe do poprawki

jm, Rynek Kolejowy 20 kwietnia 2013

SISKOM o zwolnieniu Ruty: Kowal ukradł, Cygana powiesili

Kadry

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5