Partnerzy serwisu:
Prawo i polityka

Siim Kallas: Będziemy dążyć do wzmacniania konkurencji na europejskiej kolei

Dalej Wstecz
Partner działu

Hanton

Data publikacji:
18-09-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jm, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Oficjalną ceremonię otwarcia targów Innotrans uświetnił przemówieniem Siim Kallas, wiceprzewodniczący Komisji Europejskiej i komisarz ds. transportu. Zapewnił, że KE chce dalszego zwiększania konkurencji i tworzenia wspólnego rynku kolejowego.

Targi Innotrans oficjalnie otworzył kilkanaście minut po godzinie 10-tej Raimund Hosch, prezes olbrzymiego centrum wystawienniczego Messe Berlin, gdzie odbywają się targi. – Hasło tegorocznych targów to „Future of Mobility”. Zastanówmy się nad tym hasłem, po czym odwróćmy je – w obliczu ciągłego rozrastania się metropolii, to mobilność w przyszłości stanowi jeden z najważniejszych tematów dzisiejszego świata – mówił. Hosch podkreślił też ogrom przedsięwzięcia, jakim jest organizacja Innotrans – samych nowych pojazdów mamy na targach ponad sto. Powiem jedno – nie mamy więcej miejsca w Messe Berlin. Wszystkie stoiska zostały zajęte – podkreślił.

Po nim głos przejął już wiceprzewodniczący Siim Kallas. – Od poprzednich targów w 2010 roku sporo osiągnęliśmy. Wprowadzenie pierwszego pakietu kolejowego było chyba najważniejszym krokiem w tym czasie – rozpoczął. Kallas kilkukrotnie zaznaczył, że najważniejsze dla niego jest utworzenie wspólnego rynku kolejowego w Unii Europejskiej – Zniesienie barier, szczególnie dla nowych podmiotów to to, co nas najbardziej interesuje – powiedział.

Kallas wyraził również nadzieję, że wspólny proces certyfikacji pojazdów, do którego dąży Komisja Europejska, pozwoli usprawnić funkcjonowanie rynku – Procedury homologacyjne zajmują w niektórych krajach 2 lata i mogą pochłonąć aż 6 milionów euro. Nie ma konieczności, by producenci taboru ponosili te koszty wielokrotnie. Naszym celem jest sytuacja, w której tabor otrzymuje „europejski paszport”, za pomocą którego może jeździć po torach całej Unii – powiedział Kallas.

Dodał, że Techniczna Specyfikacja Interoperacyjności wciąż wymaga dopracowania szczegółów technicznych. – Ostatecznie TSI pozwoli podnieść konkurencyjność i otworzyć rynek – zapewnił. Kwestia otwartego rynku pojawiała się w przemówieniu Kallasa wielokrotnie, mówił on o dwóch modelach konkurencji – na rynku, oraz o rynek  – Konkurencja pozwala zarówno podnieść jakość, jak i przyciągnąć nowych pasażerów. Przykłady krajów, gdzie odbywały się przetargi pokazują, że konkurencja pozwala też zaoszczędzić publiczne pieniądze – zapewnił sugerując, że Komisja będzie dążyć do wprowadzenia obowiązkowych postępowań przetargowych.

Jeśli chodzi o stan obecny, Siim Kallas ocenił, że liberalizacja rynku kolejowego w Unii Eurpejskiej jest fragmentaryczna –Wciąż brakuje jednolitej przestrzeni kolejowej. W porównaniu z rokiem 2007, rynek przewozów towarowych jest bardziej zliberalizowany, a sytuacja na rynku przewozów pasażerskich nie zmieniła się – ocenił. Zapewnił też, że konsultacje w sprawie czwartego pakietu kolejowego będą dalej prowadzone – Pierwszym celem będą w nim kwestie interoperacyjności, a drugim – otwarty rynek. Relacjami pomiędzy podmiotami na rynku zajmiemy się w dalszej kolejności – stwierdził.

Na koniec Siim Kallas zaznaczył, że najważniejsza w europejskim rynku przemysłu kolejowego jest innowacyjność – Komisja Europejska bada możliwości dalszego wzmacniania innowacyjności tej branży w przyszłej perspektywie finansowej Unii Europejskiej – zapowiedział.


Innotrans! Czytaj korespondencje i oglądaj nasze fotogalerie z Berlina:

Partner działu

Hanton

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Kallas: Polska nie straci, lecz zyska

Prawo i polityka

Kallas: Polska nie straci, lecz zyska

PAP 20 października 2011

Kallas: Trzeba usprawnić transport korytarzami Europa - Azja

Prawo i polityka

Kallas: Potrzeba 1,5 biliona euro na infrastrukturę

Infrastruktura

Kallas: Potrzeba 1,5 biliona euro na infrastrukturę

jm, Rynek Infrastruktury 19 czerwca 2012

Niemiecki model organizacji kolei nie jest sprzeczny z prawem unijnym

Prawo i polityka

Kallas: Za późno na zmiany przebiegu Rail Baltiki

ښwiat

Kallas: Za późno na zmiany przebiegu Rail Baltiki

IRJ/lp, Rynek Kolejowy 07 grudnia 2013

Zobacz również:

Kallas: Polska nie straci, lecz zyska

Prawo i polityka

Kallas: Polska nie straci, lecz zyska

PAP 20 października 2011

Kallas: Trzeba usprawnić transport korytarzami Europa - Azja

Prawo i polityka

Kallas: Potrzeba 1,5 biliona euro na infrastrukturę

Infrastruktura

Kallas: Potrzeba 1,5 biliona euro na infrastrukturę

jm, Rynek Infrastruktury 19 czerwca 2012

Niemiecki model organizacji kolei nie jest sprzeczny z prawem unijnym

Prawo i polityka

Kallas: Za późno na zmiany przebiegu Rail Baltiki

ښwiat

Kallas: Za późno na zmiany przebiegu Rail Baltiki

IRJ/lp, Rynek Kolejowy 07 grudnia 2013

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5