Partnerzy serwisu:
ښwiat

Kallas: Za późno na zmiany przebiegu Rail Baltiki

Dalej Wstecz
Data publikacji:
07-12-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
IRJ/lp, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

ښWIAT
Kallas: Za późno na zmiany przebiegu Rail Baltiki
Europejski komisarz ds. tansportu Siim Kallas zaapelował do krajów, na terenie których ma powstać linia kolejowa Rail Baltica, o bliską współpracę przy realizacji projektu. Według komisarza, uwagi Litwy co do przebiegu linii mogą spowodować duże opóźnienia w budowie połączenia.

Linia Rail Baltica Połączy stolicę Estonii ze stolicą Łotwy, Kowno na Litwie oraz pobiegnie dalej, przez terytorium Polski, by połączyć się z korytarzem transportowym E20, łączącym wschód z zachodem Europy. Projekt budowy linii Rail Baltica ma zostać zrealizowany do roku 2025. Jest to w tej chwili jeden z projektów priorytetowych Unii Europejskiej jeśli chodzi o transport. Dzięki niemu mają znacznie poprawić się warunki transportowe między wschodem a zachodem kontynentu.

- Są dostępne środki finansowe dla krajów zaangażowanych w projekt. Na te pieniądze nie trzeba nawet czekać. Jest jednak jedno "ale" - kraje muszą dobrze przygotować projekty. O ile zachodnia część Europy ma dobre połączenia kolejowe, o tyle znacznie słabiej zaludniona Europa Wschodnia ryzykuje pozostaniem w tyle, a na to nie możemy pozwolić. Dlatego Rail Baltica powinna być zbudowana tak szybko, jak to tylko możliwe - powiedział 4 grudnia w Parlamencie Europejskim unijny komisarz ds. transportu Siim Kallas.

Kallas nawiązał w swoim przemówieniu do kwestii budowy linii Rail Baltica, ponieważ Litwa zaczęła domagać się zmiany przebiegu linii. Władze kraju chciałyby, żeby linia biegła nie przez Kowno, a przez Wilno. Według przewodniczącego Parlamentu Europejskiego  Martina Schultza, zmiana koncepcji przebiegu linii na obecnym etapie mogłaby spowodować zagrożenie jednego ze sztandarowych projektów transportowych Unii Europejskiej. - Zapewniamy na projekt 2,6 mld euro, co stanowi dziesiątą część budżetu na paneuropejskie projekty transportowe na kolejną perspektywę unijną. Jeśli budowa linii nie rozpocznie się w 2016 roku, kraje bałtyckie mogą stracić szansę przyznania środków. Aby dotrzymać terminów realizacji projektu, joint venture nadzorująca budowę linii powinna być powołana już w styczniu - zaznaczył  Martin Schultz.

Komisarz ds. transportu Siim Kallas podkreślił, że Wilno powinno mieć dobre skomunikowanie z linią, jednak na przedstawione przez Litwę żądania jest już w tej chwili za późno.
 

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kallas: Potrzeba 1,5 biliona euro na infrastrukturę

Infrastruktura

Kallas: Potrzeba 1,5 biliona euro na infrastrukturę

jm, Rynek Infrastruktury 19 czerwca 2012

Siim Kallas: Będziemy dążyć do wzmacniania konkurencji na europejskiej kolei

Prawo i polityka

Niemiecki model organizacji kolei nie jest sprzeczny z prawem unijnym

Prawo i polityka

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kallas: Potrzeba 1,5 biliona euro na infrastrukturę

Infrastruktura

Kallas: Potrzeba 1,5 biliona euro na infrastrukturę

jm, Rynek Infrastruktury 19 czerwca 2012

Siim Kallas: Będziemy dążyć do wzmacniania konkurencji na europejskiej kolei

Prawo i polityka

Niemiecki model organizacji kolei nie jest sprzeczny z prawem unijnym

Prawo i polityka

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5