Partnerzy serwisu:
Prawo

Kallas: Trzeba usprawnić transport korytarzami Europa - Azja

Dalej Wstecz
Partner działu

Hanton

Data publikacji:
03-06-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO
Kallas: Trzeba usprawnić transport korytarzami Europa - Azja
W czasie Forum 1520, które odbyło się w Rosji, wiceprzewodniczący Komisji Europejskiej i komisarz ds. transportu Siim Kallas zaznaczył, jak istotne dla Europy i Azji jest udrażnianie korytarzy transportowych oraz jak wielkie znaczenie ma zmiana funkcjonującego prawodawstwa w kwestii prowadzonych przewozów między Europą i Azją.

- Kilka eurazjatyckich korytarzy transportowych walczy dziś o rynek przewozów towarowych. Jednak każdy z tych korytarzy jest w jakiś sposób ograniczony, np. poprzez słabą jakość infrastruktury, niezestandaryzowane oraz wysokokosztowe formalności graniczne, czy utrudnienia technologiczne - tłumaczy komisarz ds. transportu. - Ważne jest zatem ich udrożnienie i wprowadzenie wysokiej jakości ruchu towarowego tymi korytarzami - dodaje.

Siim Kallas zwraca uwagę, że transport między Azją a Europą napotyka na jeszcze inne problemy: - W kwestii korytarzy transportowych ważny jest problem taryf celnych. Kilka krajów na trasie Europa-Azja, w tym Rosja, stosuje dyskryminujące opłaty dla międzynarodowych przewoźników, którzy opuszczają jej terytorium, wjeżdżają na jej teren lub prowadzą przez nią tranzyt. Spodziewamy się, że opłaty te będą stopniowo wycofywane w ramach przystąpienia Rosji do Światowej Organizacji Handlu - podkreśla komisarz ds. transportu. - W Europie ciężko pracujemy nad tym, aby usunąć nieprawidłowości, zlikwidować wąskie gardła oraz poprawić efektywność w naszych kolejach, które są obecnie siecią krajowych systemów. Naszym celem jest stworzenie wspólnego obszaru międzynarodowych przewozów kolejowych w Europie, który będzie głównym elementem sieci TEN-T. W praktyce oznacza to kompatybilność kolei między krajami członkowskimi Unii Europejskiej. Kompatybilność ta oznacza regulacje dotyczące zarówno bezpieczeństwa, jak i standardów technicznych. Odnosi się to oczywiście także do korytarzy Wschód- Zachód, które łączą Europę z Rosją i Dalekim Wschodem - dadaje Siim Kallas.

Komisarz ds. transportu w swojej wypowiedzi zaznaczył, jak bardzo ważna dla Europy i Azji jest integracja systemów kolei normalno- i szerokotorowej. - Oczywiście systemy kolei szerokotorowej i normalnotorowej powinny „żyć w zgodzie” - podkreślił.  Dlatego - jego zdaniem - duże znaczenie ma projekt „Transsib w 7 dni”, który ma na celu poprawienie kolejowego transportu towarów między Europą i Azją. Według wiceprzewodniczącego Komisji Europejskiej, projekt może posłużyć jako dobra podstawa do dyskusji o aspektach technicznych i prawnych transeuropejskich korytarzy transportowych.

W czasie przemówienia Siim Kallas zaznaczył, że w tej chwili transport kolejowy między Europą i Azją odbywa na podstawie regulacji dwóch różnych organów prawa transportowego. Nie dość, że taki system generuje podwójną pracę i dodatkowe koszty, to jeszcze powoduje on, że kolej w starciu z alternatywnymi gałęziami transportu, takimi jak transport drogowy czy morski, staje się niekonkurencyjna.
 

Partner działu

Hanton

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Kallas: Polska nie straci, lecz zyska

Prawo i polityka

Kallas: Polska nie straci, lecz zyska

PAP 20 października 2011

Kallas: Potrzeba 1,5 biliona euro na infrastrukturę

Infrastruktura

Kallas: Potrzeba 1,5 biliona euro na infrastrukturę

jm, Rynek Infrastruktury 19 czerwca 2012

Siim Kallas: Będziemy dążyć do wzmacniania konkurencji na europejskiej kolei

Prawo i polityka

Niemiecki model organizacji kolei nie jest sprzeczny z prawem unijnym

Prawo i polityka

Kallas: Za późno na zmiany przebiegu Rail Baltiki

ښwiat

Kallas: Za późno na zmiany przebiegu Rail Baltiki

IRJ/lp, Rynek Kolejowy 07 grudnia 2013

Zobacz również:

Kallas: Polska nie straci, lecz zyska

Prawo i polityka

Kallas: Polska nie straci, lecz zyska

PAP 20 października 2011

Kallas: Potrzeba 1,5 biliona euro na infrastrukturę

Infrastruktura

Kallas: Potrzeba 1,5 biliona euro na infrastrukturę

jm, Rynek Infrastruktury 19 czerwca 2012

Siim Kallas: Będziemy dążyć do wzmacniania konkurencji na europejskiej kolei

Prawo i polityka

Niemiecki model organizacji kolei nie jest sprzeczny z prawem unijnym

Prawo i polityka

Kallas: Za późno na zmiany przebiegu Rail Baltiki

ښwiat

Kallas: Za późno na zmiany przebiegu Rail Baltiki

IRJ/lp, Rynek Kolejowy 07 grudnia 2013

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5