Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

SBB zamawiają kolejne Giruno Stadlera. Wjadą do Niemiec

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
15-06-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
SBB zamawiają kolejne Giruno Stadlera. Wjadą do Niemiec
Fot. Stadler
Koleje Szwajcarskie SBB zamawiają siedem dodatkowych pociągów Giruno od Stadlera. Mają kursować na połączeniach międzynarodowych do Niemiec.

Jak czytamy w komunikacie, państwowy przewoźnik SBB wspólnie z Kolejami Niemieckimi DB rozszerza ofertę międzynarodowych przewozów pasażerskich pomiędzy Szwajcarią a Niemcami. Przed wybuchem pandemii koronawirusa popyt na podróże pociągami do Niemiec stale rósł. Obecnie powrócił on już do poziomu z roku 2019. Od 2026 r. ma być oferowanych więcej bezpośrednich połączeń przez Bazyleę do różnych miejsc w Niemczech.

Dodatkowe szybkie Giruno na niemiecką sieć kolejową


Aby możliwe było rozszerzenie oferty, pociągi SBB muszą być w stanie jeździć z prędkością 250 km/h na liniach dużych prędkości w Niemczech. Obecnie SBB obsługuje swoje połączenia do Niemiec składami Astoro (ETR610 – znane z Polski Nuovo Pendolino) i Eurocity, które zostały zamówione pod koniec lat 80. Pociągi Eurocity nie spełniają wymagań dotyczących prędkości dla przewidywanej koncepcji obsługi i nie mogą być wykorzystywane do tego celu. Istniejące pociągi Astoro, które są odpowiednie dla sieci dużych prędkości, są już używane na innych liniach dużych prędkości i dlatego nie są dostępne – czytamy.

Dlatego też SBB zamawia w firmie Stadler kolejnych siedem pociągów Giruno za około 250 milionów franków szwajcarskich. Te siedem pojazdów stanowi część prawa opcji, które SBB zawarło w przetargu na pociągi. Składy Eurocity będą nadal wykorzystywane do obsługi połączeń krajowych i innych połączeń międzynarodowych – czytamy. 

Zamówienie z 2014 roku


Używane obecnie Giruno zostały zamówione w 2014 roku. Ostatni, 29 skład został dostarczony 10 maja 2021 roku. Pociągi kursują już z Bazylei/Zurychu do Lugano/Mediolanu i dalej do Genui, Bolonii i Wenecji. SBB mają opcje na łącznie 92 pociągi.

– Jesteśmy dumni, że możemy dostarczyć siedem kolejnych naszych pociągów dużych prędkości dla SBB. Giruno jest doskonałym przykładem innowacyjności firmy Stadler. Pociąg ten jest owocem długoletniej i udanej współpracy pomiędzy SBB i Stadlerem. W niecałe dwa lata po podpisaniu umowy mogliśmy zaprezentować zespół trakcyjny publiczności na targach Innotrans w 2016 roku, a od 2019 roku Giruno działa już niezawodnie. Chcielibyśmy podziękować SBB za zaufanie i cieszymy się na dalszą współpracę –mówi Peter Spuhler, prezes grupy Stadler cytowany w komunikacie.

Giruno to jedenastowagonowy elektryczny wielosystemowy zespół trakcyjny o długości 202 metrów, który może poruszać się z prędkością do 250 kilometrów na godzinę. W trakcji podwójnej Giruno oferuje pasażerom łącznie 810 miejsc siedzących na długości do 400 metrów. Pociągi są wyposażone w niskopodłogowe wejście dla pasażerów o różnej wysokości peronów w Szwajcarii, Austrii i Włoszech (55 cm we wszystkich trzech krajach) w porównaniu z Niemcami (76 cm). 
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Zobacz również:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Zobacz również:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5