NUMER 10/2022
NUMER 10/2022
Temat numeru:
InnoTrans 2022
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

SBB zamawiają kolejne Giruno Stadlera. Wjadą do Niemiec

| Jakub Madrjas 15.06.2022 1,4k

SBB zamawiają kolejne Giruno Stadlera. Wjadą do Niemiec
Fot. Stadler
Koleje Szwajcarskie SBB zamawiają siedem dodatkowych pociągów Giruno od Stadlera. Mają kursować na połączeniach międzynarodowych do Niemiec.
Jak czytamy w komunikacie, państwowy przewoźnik SBB wspólnie z Kolejami Niemieckimi DB rozszerza ofertę międzynarodowych przewozów pasażerskich pomiędzy Szwajcarią a Niemcami. Przed wybuchem pandemii koronawirusa popyt na podróże pociągami do Niemiec stale rósł. Obecnie powrócił on już do poziomu z roku 2019. Od 2026 r. ma być oferowanych więcej bezpośrednich połączeń przez Bazyleę do różnych miejsc w Niemczech.

Dodatkowe szybkie Giruno na niemiecką sieć kolejową


Aby możliwe było rozszerzenie oferty, pociągi SBB muszą być w stanie jeździć z prędkością 250 km/h na liniach dużych prędkości w Niemczech. Obecnie SBB obsługuje swoje połączenia do Niemiec składami Astoro (ETR610 – znane z Polski Nuovo Pendolino) i Eurocity, które zostały zamówione pod koniec lat 80. Pociągi Eurocity nie spełniają wymagań dotyczących prędkości dla przewidywanej koncepcji obsługi i nie mogą być wykorzystywane do tego celu. Istniejące pociągi Astoro, które są odpowiednie dla sieci dużych prędkości, są już używane na innych liniach dużych prędkości i dlatego nie są dostępne – czytamy.

Dlatego też SBB zamawia w firmie Stadler kolejnych siedem pociągów Giruno za około 250 milionów franków szwajcarskich. Te siedem pojazdów stanowi część prawa opcji, które SBB zawarło w przetargu na pociągi. Składy Eurocity będą nadal wykorzystywane do obsługi połączeń krajowych i innych połączeń międzynarodowych – czytamy. 

Zamówienie z 2014 roku


Używane obecnie Giruno zostały zamówione w 2014 roku. Ostatni, 29 skład został dostarczony 10 maja 2021 roku. Pociągi kursują już z Bazylei/Zurychu do Lugano/Mediolanu i dalej do Genui, Bolonii i Wenecji. SBB mają opcje na łącznie 92 pociągi.

– Jesteśmy dumni, że możemy dostarczyć siedem kolejnych naszych pociągów dużych prędkości dla SBB. Giruno jest doskonałym przykładem innowacyjności firmy Stadler. Pociąg ten jest owocem długoletniej i udanej współpracy pomiędzy SBB i Stadlerem. W niecałe dwa lata po podpisaniu umowy mogliśmy zaprezentować zespół trakcyjny publiczności na targach Innotrans w 2016 roku, a od 2019 roku Giruno działa już niezawodnie. Chcielibyśmy podziękować SBB za zaufanie i cieszymy się na dalszą współpracę –mówi Peter Spuhler, prezes grupy Stadler cytowany w komunikacie.

Giruno to jedenastowagonowy elektryczny wielosystemowy zespół trakcyjny o długości 202 metrów, który może poruszać się z prędkością do 250 kilometrów na godzinę. W trakcji podwójnej Giruno oferuje pasażerom łącznie 810 miejsc siedzących na długości do 400 metrów. Pociągi są wyposażone w niskopodłogowe wejście dla pasażerów o różnej wysokości peronów w Szwajcarii, Austrii i Włoszech (55 cm we wszystkich trzech krajach) w porównaniu z Niemcami (76 cm). 
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2022
NUMER 10/2022
W najnowszym numerze naszego miesięcznika podsumowujemy targi Innotrans 2022, które na pewno zapadną całej branży w pamięć. Oprócz tego dużo piszemy o logistyce na szlakach do Ukrainy i przyszłości branży kolejowej i budowlanej. Piszemy też o systemie, który zmieni zarządzanie przepustowością na kolei... i o tym jak tę przepustowość na polskich torach likwidowano w ostatnich 30 latach.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5