Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

PKP Intercity wraca do pomysłu zakupu piętrowych zestawów Push-pull

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
23-03-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
PKP Intercity wraca do pomysłu zakupu piętrowych zestawów Push-pull
Fot. ms, rynek-kolejowyPiętrowy wagon sterowniczy Sundeck z Pesy
Na początku marca PKP Intercity rozpoczęło rekrutację osoby, która zajęłaby się realizacją projektu związanego z zakupem piętrowych zestawów Push-pull.

Ogłoszenie pojawiło się na jednej z platform do rekrutowania pracowników. Poszukiwany był kandydat „na stanowisko ds. realizacji projektu taborowego związanego z zakupem piętrowych zestawów Push-pull”. PKP Intercity potwierdziło nam, że wraca do pomysłu kupna wagonów piętrowych.

– Aktualnie trwają prace nad opracowaniem szczegółowych założeń dla tego projektu taborowego. Prowadzona jest m.in. weryfikacja potencjalnej siatki połączeń, dla których składy Push-pull byłyby najlepszym wariantem technicznym – poinformowało nas biuro prasowe PKP Intercity.

Trzydzieści wagonów piętrowych, jednak bez wagonów sterowniczych i lokomotyw, PKP Intercity próbowało kupić w 2012 r. Ostatecznie jednak z tego pomysłu zrezygnowano. Spółka chciała je wówczas skierować na trasę Warszawa – Łódź, gdzie występują duże potoki pasażerskie.  Obecnie rynek jest pod tym względem dużo ciekawszy niż przed 8 laty. Zupełnie nowe piętrowe ezt oferuje obecnie Stadler, Siemens oraz Bombardier. Przypomnijmy, że wagony piętrowe wyprodukowała również Pesa.

Czy obecnie, w czasie drastycznego spadku przewozów pasażerskich, projekt zakupu takiego taboru będzie prowadzony? Na to pytanie na razie nie znamy odpowiedzi.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Tak będą wyglądać push-pulle Pesy i Newagu? [wizualizacje]

Fotorelacje

Tak będą wyglądać push-pulle Pesy i Newagu? [wizualizacje]

Jakub Madrjas 20 listopada 2022

Nowe piętrowe pociągi push-pull dedykowane głównie obsłudze Warszawy

Tabor i technika

Wagony piętrowe dla PKP Intercity nie mogą się rozpędzić

Tabor i technika

Niemcy stawiają na push–pulle. Chcą kupować 20 pociągów rocznie

Tabor i technika

Niemcy stawiają na push–pulle. Chcą kupować 20 pociągów rocznie

Artur Bogdanowicz/Jakub Madrjas, Rynek Kolejowy 07 marca 2017

Zobacz również:

Tak będą wyglądać push-pulle Pesy i Newagu? [wizualizacje]

Fotorelacje

Tak będą wyglądać push-pulle Pesy i Newagu? [wizualizacje]

Jakub Madrjas 20 listopada 2022

Nowe piętrowe pociągi push-pull dedykowane głównie obsłudze Warszawy

Tabor i technika

Wagony piętrowe dla PKP Intercity nie mogą się rozpędzić

Tabor i technika

Niemcy stawiają na push–pulle. Chcą kupować 20 pociągów rocznie

Tabor i technika

Niemcy stawiają na push–pulle. Chcą kupować 20 pociągów rocznie

Artur Bogdanowicz/Jakub Madrjas, Rynek Kolejowy 07 marca 2017

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5