NUMER 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
Temat numeru:
IV pakiet kolejowy
szukaj
Śledź nas:

RegioJet myśli także o nocnym połączeniu z Warszawy do Wiednia i Bratysławy

| Michał Szymajda 17.08.2020 389

RegioJet myśli także o nocnym połączeniu z Warszawy do Wiednia i Bratysławy
Fot. ms, rynek-kolejowy (zdjęcie ilustracyjne)
RegioJet potwierdził, że plany ekspansji tej firmy do Polski nie obejmują jedynie połączenia kolejowego z Przemyśla do Pragi i z Krakowa do Warszawy. W niedalekiej przyszłości prywatny operator zamierza uruchomić także siatkę nocnych połączeń międzynarodowych.
Sprawa wyszła na jaw z momentem przesłania zawiadomienia o nowych pociągach do czeskiego odpowiednika UTK. W pierwszej kolejności RegioJet musi wystąpić o dostęp do krajowej infrastruktury, później zamierza zgłosić to także do polskiego UTK.

RegioJet zamierza uruchamiać nocny pociąg w dwóch grupach wagonów, który punktem łączenia będzie Bohumin przy granicy z Polską. Do pociągu, który już od grudnia ma ruszyć z Pragi do Przemyśla nocą będzie na tej stacji dołączana grupa wagonów do Warszawy a także do Przemyśla, która przyjedzie z Wiednia przez Bratysławę. W pociągu z Pragi także będą wagony do Warszawy. Na podobnej zasadzie będzie łączony i dzielony pociąg z Warszawy na południe.

Nie da się ukryć, że będzie to połączenie konkurencyjne w stosunku nocnego Chopina/Metropola, który we współpracy z Czechami i Austriakami także nocą uruchamia PKP Intercity. Przejazd RegioJetem ma być jednak tańszy, wygodniejszy, z pełnym dostępem do internetu i na miejscach leżących. Przewoźnik zapowiada też, że podstawowym kanałem sprzedaży w tym wypadku będzie internet. To może być poważna zachęta, gdyż do korzystania z Chopina po dziś dzień zniechęca system rezerwacyjny. Np. po bilet do Pragi musimy udać się do kasy, a o cenie biletu dowiemy się w momencie jego wydania.

– Szef RegioJetu nie ukrywa, że grupą docelową dla połączenia, obok Polaków, są Ukraińcy. – Przed koronawirusem z Pragi codziennie wyjeżdżało 20 autobusów do Lwowa. Kolej ma duży potencjał do zagospodarowania tego rynku – powiedział Radim Jančura. Dodał, że w Przemyślu na ukraińskich pasażerów czekać będzie pociąg Kolei Ukraińskich do Lwowa. Ma być to przesiadka "gwarantowana".

Rzecznik przewoźnika, Aleš Ondrůj, podkreślił jednak w rozmowie z „Rynkiem Kolejowym”, że od nowego rozkładu jazdy, który będzie wprowadzony w grudniu, na pociągi nocne z Warszawy do Wiednia, Pragi i Bratysławy nie ma jeszcze co liczyć. – To plan na przyszłość, który nie ma jeszcze określonej daty startu – powiedział.

Od grudnia RegioJet chce uruchamiać pociągi na trasie Kraków - Warszawa.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
W najnowszym raporcie przyglądamysię bieżącej sytuacji związanej z otwartym dostępem do torów, prezentujemy uwagi Railway Business Forum do projektu nowelizacji ustawy o transporcie kolejowym. Były minister transportu, Tadeusz Syryjczyk, zastanawia się, czy IV pakiet kolejowy wprowadzi rewolucję na kolei, czy jednak będzie tylko zalążkiem umiarkowanych zmian.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Tym razem na nasze pytania odpowiadają – Artur Martyniuk, prezes Polregio, Cezary Mączka, członek zarządu i dyrektor zarządzania zasobami ludzkimi w Budimeksie, oraz Thomas Gratez, odpowiedzialny za szybką kolej w Siemens Mobility.

 Zachęcamy również do sięgnięcia do pozostałych artykułów, w tym m.in. tekstu Pawła Rydzyńskiego o pociągach nocnych, artykułu Witolda Urbanowicza podsumowującego status tramwaju na warszawski Gocław, czy materiału Kaspra Fiszera o potrzebie rozwoju połączeń kolejowych z Wielunia.

W dziale historia Włodzimierz Winek wprowadzi czytelników w tematykę pierwszych autobusów kolejowych.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5