RegioJet odkupił od Kolei Niemieckich kolejne wagony z miejscami do siedzenia. Są potrzebne do wzmocnienia relacji z Brna do Ostrawy i Bohumina.
Także czescy kolejarze mają do czynienia w ostatnich miesiącach ze wzrostem liczby podróżnych. Ma to związek z wysokimi cenami paliwa. W tym kontekście działania RegioJet są bardzo trafione.
Spółce udało się kupić od Deutsche Bahn siedemnaście bezprzedziałowych wagonów, które przechodzą właśnie przeglądy i w ciągu najbliższych tygodni trafią na linię R8 z Brna do Bohumina przy granicy z Polską. To trasa dotowana przez państwo, a RegioJet jeździ na niej w efekcie wygranego przetargu.
Wagony należą do serii Amvz, są bezprzedziałowe, posiadają klimatyzacje, wygodne siedzenia, na podłogach jest wykładzina. Są bardzo dobrze wyciszone. W pierwszych tygodniach eksploatacji będą kursować jeszcze w biało-czerwonych barwach DB, później będą sukcesywnie malowane w żółte barwy RJ.
Czeski portal zdopravy.cz przypomina, że RegioJet obecnie eksploatuje 240 wagonów, a kolejnych 40 czeka na remont i uruchomienie (pisaliśmy o zakupie wagonów piętrowych z DB, które
wkrótce rozpoczną pracę). W codziennym ruchu pociągi prowadzone są 29 lokomotywami. W związku z opóźnieniem w dostawach lokomotyw Traxx z Alstomu, w ostatnich dniach RJ pożyczył lokomotywę serii 140 od swojego konkurenta – czeskiej Arrivy.
RegioJet chce komercyjnie jeździć do Przemyśla. Na razie jednak uruchamia takie pociągi
wyłącznie dla ukraińskich pasażerów, uciekających przed wojną, lub wracających do swojego kraju.