Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Dwa używane Linki znów za drogie dla Polregio. Przetarg unieważniony

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
29-07-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Dwa używane Linki znów za drogie dla Polregio. Przetarg unieważniony
Fot. Adam Kilian
Przewozy Regionalne znów nie kupią od Pesy dwóch używanych pojazdów Link. Pojazdy od przeszło roku zamiast jeździć po torach startują w przetargach.

Przewozy Regionalne ogłosiły w czerwcu przetarg na dostawę dwóch używanych dwuczłonowych spalinowych zespołów trakcyjnych. To powtórka przetargu sprzed kilku miesięcy. Wówczas jedyną ofertę złożyła Pesa, ale przekroczyła budżet, więc przewoźnik unieważnił przetarg. Identycznie zachowały się wcześniej Koleje Dolnośląskie, które też próbowały kupić dwie używane jednostki spalinowe. Nie jest tajemnicą, że chodzi o dwa Linki wyprodukowane w 2015 roku dla Netinery, których niemiecki przewoźnik nie odebrał.

Tak jak w poprzednich postępowaniach, tak i teraz jedyną ofertę złożyła Pesa. Chce za każdy z Linków 12 732 960 zł brutto. Producent obniżył zatem swoje wymagania względem poprzedniego przetargu aż o 36,9 tysiąca złotych (0,3%). Przewozy Regionalne nie zmieniły swoich wymagań – dalej oczekują dostawy za nie więcej niż 11,5 mln zł brutto. W tej sytuacji jedynym wyjściem było unieważnienie przetargu.

Przy poprzednim przetargu rzecznik spółki Dominik Lebda tłumaczył, że zakup szt pozwoli na zwiększenie efektywności eksploatacyjnej floty spalinowych autobusów szynowych i ograniczenie zastępczej komunikacji autobusowej. To rozstrzygnięcie oznacza, że flota PR dalej nie zwiększy swojej elastyczności, a nowoczesne jednostki będą dalej stać zdobić bocznicę w Bydgoszczy. 
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PESA: W lutym przyszłego roku testy pociągu na 200 km/h

Tabor i technika

PESA: W lutym przyszłego roku testy pociągu na 200 km/h

Jakub Rösler 08 lipca 2025

PESA. Gama 3.0 nadchodzi (wizualizacje)

Tabor i technika

PESA. Gama 3.0 nadchodzi (wizualizacje)

Jakub Rösler 16 czerwca 2025

PESA dostarczy do Rumunii więcej pociągów

Tabor i technika

Lokomotywa wodorowa Pesy na testach w Szwecji

Tabor i technika

Lokomotywa wodorowa Pesy na testach w Szwecji

Redakcja/inf. pras. 08 maja 2025

PESA. Pierwszy pociąg dla Rumunii prawie gotowy

Tabor i technika

Zobacz również:

PESA: W lutym przyszłego roku testy pociągu na 200 km/h

Tabor i technika

PESA: W lutym przyszłego roku testy pociągu na 200 km/h

Jakub Rösler 08 lipca 2025

PESA. Gama 3.0 nadchodzi (wizualizacje)

Tabor i technika

PESA. Gama 3.0 nadchodzi (wizualizacje)

Jakub Rösler 16 czerwca 2025

PESA dostarczy do Rumunii więcej pociągów

Tabor i technika

Lokomotywa wodorowa Pesy na testach w Szwecji

Tabor i technika

Lokomotywa wodorowa Pesy na testach w Szwecji

Redakcja/inf. pras. 08 maja 2025

PESA. Pierwszy pociąg dla Rumunii prawie gotowy

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij