Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Polregio kupi używane Linki?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
03-04-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Polregio kupi używane Linki?
Fot. Marcin Seńczyk
Poznaliśmy szczegóły przetargu Przewozów Regionalnych na dwa używane pociągi spalinowe. Pesa zaoferuje przewoźnikowi pojazdy Link, które kiedyś mogły kupić Koleje Dolnośląskie.

Jak informowaliśmy wczoraj, spółka Przewozy Regionalne ogłosiła przetarg na dostawę dwóch używanych dwuczłonowych spalinowych zespołów trakcyjnych. O komentarz do przetargu poprosiliśmy przewoźnika.

Mniej komunikacji zastępczej


– Zakup szt pozwoli na zwiększenie efektywności eksploatacyjnej floty spalinowych autobusów szynowych i ograniczenie zastępczej komunikacji autobusowej. Będzie to możliwe dzięki szybszej reakcji na zdarzenia losowe, które mają miejsce na szlakach kolejowych i które wymuszają odstawienie taboru w celu napraw – tłumaczy rzecznik Przewozów Regionalnych Dominik Lebda.

W zeszłym roku w kilku regionach niepokojąco duży udział odstawionego taboru spalinowego (w tym relatywnie nowego) powodował konieczność uruchamiania autobusów zastępczych – np. w Lubuskiem i na Podlasiu. Rozwiązanie tej sytuacji zapowiedział prezes Krzysztof Zgorzelski.

Tylko Linki z Pesy?

Dlaczego spółka chce kupić używane, a nie nowe pojazdy? – Zadecydowały aspekty ceny oraz dostępności tego typu taboru kolejowego – tłumaczy Dominik Lebda. Jak wskazuje, czas realizacji zamówienia to 30 dni. W tym czasie niemożliwa jest budowa nowego pojazdu. Można również wykluczyć tabor z zagranicy – ewentualny kontrahent nie zdąży z jego polonizacją. 

Jak pisaliśmy, ponieważ pojazdy muszą posiadać m.in. system informacji pasażerskiej, klimatyzację kabiny maszynisty i części pasażerskiej, monitoring oraz tempomat, nie będą to sprzedawane właśnie przez Koleje Mazowieckie jednostki VT628. Wydaje się zatem, że jedynym potencjalnym dostawcą jest Pesa. – Potwierdzam, że rozważamy wzięcie udziału w postępowaniu – przekazał "RK" szef PR Pesy Maciej Grześkowiak.

Bydgoski producent posiada dwie wyprodukowane w 2015 roku dla Netinery jednostki (SA139-008 i SA139-010), których niemiecki przewoźnik nie odebrał. Były dzierżawione do Kolei Wielkopolskich, obecnie jeden z nich nie ma zatrudnienia. Drugi został wynajęty zachodniopomorskim Przewozom Regionalnym. Co ciekawe, przed rokiem bliskie zakupu jednostek były Koleje Dolnośląskie. Ogłosiły one podobny przetarg, jak teraz Przewozy Regionalne. Pesa złożyła wówczas jedyną ofertę, ale okazała się dla KD za droga (25,5 mln zł brutto przy budżecie zamawiającego 22,1 mln zł brutto) i postępowanie unieważniono.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Pociągiem Polregio na Paradę Parowozów 2024

Pasażer

Pociągiem Polregio na Paradę Parowozów 2024

Polregio 23 kwietnia 2024

Jak sfinansować zakupy taboru kolejowego?

Tabor i technika

Jak sfinansować zakupy taboru kolejowego?

Łukasz Malinowski 30 kwietnia 2024

PKP Intercity konkuruje z operatorami regionalnymi. Resort analizuje

Pasażer

Zobacz również:

PESA: W lutym przyszłego roku testy pociągu na 200 km/h

Tabor i technika

PESA: W lutym przyszłego roku testy pociągu na 200 km/h

Jakub Rösler 08 lipca 2025

PESA. Gama 3.0 nadchodzi (wizualizacje)

Tabor i technika

PESA. Gama 3.0 nadchodzi (wizualizacje)

Jakub Rösler 16 czerwca 2025

Pozostałe z wątku:

Pociągiem Polregio na Paradę Parowozów 2024

Pasażer

Pociągiem Polregio na Paradę Parowozów 2024

Polregio 23 kwietnia 2024

Jak sfinansować zakupy taboru kolejowego?

Tabor i technika

Jak sfinansować zakupy taboru kolejowego?

Łukasz Malinowski 30 kwietnia 2024

PKP Intercity konkuruje z operatorami regionalnymi. Resort analizuje

Pasażer

Zobacz również:

PESA: W lutym przyszłego roku testy pociągu na 200 km/h

Tabor i technika

PESA: W lutym przyszłego roku testy pociągu na 200 km/h

Jakub Rösler 08 lipca 2025

PESA. Gama 3.0 nadchodzi (wizualizacje)

Tabor i technika

PESA. Gama 3.0 nadchodzi (wizualizacje)

Jakub Rösler 16 czerwca 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij