NUMER 04/2019
NUMER 04/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
PKP podsumowują 2018 r.
szukaj
Śledź nas:

Polregio kupi używane Linki?

| Jakub Madrjas 03.04.2019 147

Polregio kupi używane Linki?
Fot. Marcin Seńczyk
Poznaliśmy szczegóły przetargu Przewozów Regionalnych na dwa używane pociągi spalinowe. Pesa zaoferuje przewoźnikowi pojazdy Link, które kiedyś mogły kupić Koleje Dolnośląskie.
Jak informowaliśmy wczoraj, spółka Przewozy Regionalne ogłosiła przetarg na dostawę dwóch używanych dwuczłonowych spalinowych zespołów trakcyjnych. O komentarz do przetargu poprosiliśmy przewoźnika.

Mniej komunikacji zastępczej


– Zakup szt pozwoli na zwiększenie efektywności eksploatacyjnej floty spalinowych autobusów szynowych i ograniczenie zastępczej komunikacji autobusowej. Będzie to możliwe dzięki szybszej reakcji na zdarzenia losowe, które mają miejsce na szlakach kolejowych i które wymuszają odstawienie taboru w celu napraw – tłumaczy rzecznik Przewozów Regionalnych Dominik Lebda.

W zeszłym roku w kilku regionach niepokojąco duży udział odstawionego taboru spalinowego (w tym relatywnie nowego) powodował konieczność uruchamiania autobusów zastępczych – np. w Lubuskiem i na Podlasiu. Rozwiązanie tej sytuacji zapowiedział prezes Krzysztof Zgorzelski.

Tylko Linki z Pesy?

Dlaczego spółka chce kupić używane, a nie nowe pojazdy? – Zadecydowały aspekty ceny oraz dostępności tego typu taboru kolejowego – tłumaczy Dominik Lebda. Jak wskazuje, czas realizacji zamówienia to 30 dni. W tym czasie niemożliwa jest budowa nowego pojazdu. Można również wykluczyć tabor z zagranicy – ewentualny kontrahent nie zdąży z jego polonizacją. 

Jak pisaliśmy, ponieważ pojazdy muszą posiadać m.in. system informacji pasażerskiej, klimatyzację kabiny maszynisty i części pasażerskiej, monitoring oraz tempomat, nie będą to sprzedawane właśnie przez Koleje Mazowieckie jednostki VT628. Wydaje się zatem, że jedynym potencjalnym dostawcą jest Pesa. – Potwierdzam, że rozważamy wzięcie udziału w postępowaniu – przekazał "RK" szef PR Pesy Maciej Grześkowiak.

Bydgoski producent posiada dwie wyprodukowane w 2015 roku dla Netinery jednostki (SA139-008 i SA139-010), których niemiecki przewoźnik nie odebrał. Były dzierżawione do Kolei Wielkopolskich, obecnie jeden z nich nie ma zatrudnienia. Drugi został wynajęty zachodniopomorskim Przewozom Regionalnym. Co ciekawe, przed rokiem bliskie zakupu jednostek były Koleje Dolnośląskie. Ogłosiły one podobny przetarg, jak teraz Przewozy Regionalne. Pesa złożyła wówczas jedyną ofertę, ale okazała się dla KD za droga (25,5 mln zł brutto przy budżecie zamawiającego 22,1 mln zł brutto) i postępowanie unieważniono.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (42986)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (42986)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2019
NUMER 04/2019
W najnowszym numerze miesięcznika Grupa PKP podsumowuje 2018 rok. W kontekście gospodarki “narodowej” pytamy, jaka firma jest naprawdę polska. Poruszamy również najważniejsze aktualnie tematy: intermodalu, IV pakietu kolejowego oraz Krajowego Programu Kolejowego. Polecamy jak zawsze ciekawe rozmowy, m. in. z prezesem ŁKA Januszem Malinowskim.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5