Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Polregio nie kupi używanych Linków. Były za drogie [aktualizacja]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
21-05-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Polregio nie kupi używanych Linków. Były za drogie [aktualizacja]
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl (zdjęcie ilustracyjne)Wnętrze Linka, będącego własnością Polregio
Zgodnie z przewidywaniami, tylko Pesa złożyła ofertę w przetargu na dostawę dwóch używanych spalinowych zespołów trakcyjnych dla Przewozów Regionalnych. Przekroczyła ona budżet zamawiającego. Przewoźnik nie dołoży do nich pieniędzy i ich nie kupi.

W kwietniu informowaliśmy o przetargu Przewozów Regionalnych na dwa używane pociągi spalinowe. Wymagania przewoźnika efektywnie ograniczyły przetarg do tylko jednego wykonawcy – bydgoskiej Pesy. Bydgoski producent posiada dwie wyprodukowane w 2015 roku dla Netinery jednostki (SA139-008 i SA139-010), których niemiecki przewoźnik nie odebrał. Przed rokiem zostały one zaoferowane w przetargu Kolei Dolnośląskich – Pesa złożyła wówczas jedyną ofertę, ale okazała się dla KD za droga (25,5 mln zł brutto przy budżecie zamawiającego 22,1 mln zł brutto) i postępowanie unieważniono.

Jak się okazuje, obecnie sytuacja jest identyczna: Pesa złożyła jedyną ofertę w obu zadaniach (każde obejmuje dostawę jednego pociągu). Dostawę wyceniono na 12 769 860 zł brutto za pojazd – to cena praktycznie identyczna z tą, którą otrzymały rok temu KD, pomimo tego, że pojazdy są o rok starsze. Ponownie jest to więcej niż budżet zamawiającego – PR chcą przeznaczyć 11,5 mln zł brutto na skład.

[Aktualizacja]

Przetarg na zakup zakończył się dokładnie tak, jak zeszłoroczny, organizowany przez Koleje Dolnośląskie. Również dla Polregio te pojazdy są za drogie i operator nie zdecydował się na przekroczenie wcześniej założonego przez siebie budżetu. Zapytaliśmy go, czy zechce konkurs ofert ponowić. Czekamy na odpowiedź.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Elf 2 Kolei Śląskich na testach w Czechach

Tabor i technika

Elf 2 Kolei Śląskich na testach w Czechach

Jakub Madrjas, Przemysław Brych 25 lipca 2023

Zmiana w zarządzie Pesy

Biznes

Zmiana w zarządzie Pesy

Jakub Madrjas 24 lipca 2023

Pesa wykona specjalną okleinę tramwaju dla Bydgoszczy

Zintegrowany transport

Pesa wykona specjalną okleinę tramwaju dla Bydgoszczy

Redakcja/inf. pras 24 czerwca 2023

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Elf 2 Kolei Śląskich na testach w Czechach

Tabor i technika

Elf 2 Kolei Śląskich na testach w Czechach

Jakub Madrjas, Przemysław Brych 25 lipca 2023

Zmiana w zarządzie Pesy

Biznes

Zmiana w zarządzie Pesy

Jakub Madrjas 24 lipca 2023

Pesa wykona specjalną okleinę tramwaju dla Bydgoszczy

Zintegrowany transport

Pesa wykona specjalną okleinę tramwaju dla Bydgoszczy

Redakcja/inf. pras 24 czerwca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5