Spółka Przewozy Regionalne ogłosiła postępowanie na dostawę systemów informacji pasażerskiej. Będzie je montować w pojazdach podczas napraw poziomu P4.
Chodzi o systemy, które będą montowane w pociągach Ed72, EN57 i EN71. System informacji pasażerskiej składa się z modułu zapowiedzi głosowych, tablic wewnętrznych w postaci monitorów LCD oraz tablic zewnętrznych LED. Na tablicach zewnętrznych wyświetlana jest statyczna informacja o kierunku jazdy, natomiast na monitorach LCD prezentowane są informacje w formie graficznej o aktualnej pozycji pojazdu na trasie.
Moduł zapowiedzi głosowych emituje komunikaty o aktualnej pozycji na trasie oraz zdefiniowane komunikaty specjalne. Komunikaty głosowe generowane są przy użyciu syntezatora mowy. Dodatkowo na wewnętrznych monitorach LCD jest możliwość wyświetlania innych komunikatów audiowizualnych, np. materiałów reklamowych.
W skład systemu wejdą dwie tablice czołowe, po 2 tablice boczne na człon, po dwa monitory LCD na człon, mikrofony i głośniki oraz komputery do kabiny maszynisty. Wykonawca musi dostarczyć dokumentację techniczną i przeprowadzić szkolenia z obsługi.
Jak tłumaczy „Rynkowi Kolejowemu” Michał Stilger z biura prasowego Przewozów Regionalnych, należący do spółki
Zakład Napraw Taboru w Kruszewcu realizuje zawartą w 2015 roku umowę na dostawę systemów informacji pasażerskiej. – Aby zachować ciągłość napraw czwartego poziomu utrzymania pojazdów, realizowanych zgodnie harmonogramem na lata 2016-2017, zachodzi konieczność zawarcia nowej umowy na dostawę odpowiednich podzespołów – mówi Stilger.
– Montaż w pojeździe systemów informacji pasażerskiej jest traktowany jako inwestycja, wobec czego środki na sfinansowanie tego przedsięwzięcia zostały ujęte w planach inwestycyjnych spółki na 2016 i 2017 rok – dodaje rzecznik. Montaż systemów informacji pasażerskiej w pojazdach kolejowych wynika z rozporządzenia resortu transportu z 2013 roku w sprawie sposobu prowadzenia rejestru oraz sposobu oznakowania pojazdów kolejowych.