NUMER 09/2021
NUMER 09/2021
Temat numeru:
Kolej 2021
szukaj
Śledź nas:

Przewozy Regionalne wzmacniają obsługę Helu autobusami

| Jakub Madrjas/Paweł Rydzyński 20.07.2016 417

Przewozy Regionalne wzmacniają obsługę Helu autobusami
Fot. Robert Krawczyk
Przewozy Regionalne wzmacniają obsługę Helu autobusami
Przewozy Regionalne wzmacniają obsługę Helu autobusami
Przewozy Regionalne uruchomiły dziś dodatkowy kurs autobusem pomiędzy Władysławowem i Helem. Jak tłumaczy przewoźnik, nie da się już bardziej wydłużyć składów.
Autobus Pomorskiej Komunikacji Samochodowej został wynajęty przez Przewozy Regionalne na jeden kurs na trasie Władysławowo – Hel z planowym odjazdem o 9:45 (rzeczywisty odjazd o 10:00). – Stosujemy takie rozwiązanie najczęściej wtedy, gdy mamy zgłoszone przejazdy dużych grup podróżnych. Ze względów technicznych nie mamy możliwości wydłużać składów jeszcze bardziej. Część przystanków na linii helskiej wyposażona jest w zbyt krótkie perony, zatem dołączenie kolejnych wagonów wymusiłoby zatrzymanie części składu poza krawędzią peronową. Takie rozwiązanie byłoby niebezpieczne dla naszych podróżnych – tłumaczy rzecznik Przewozów Regionalnych Mikołaj Turowski.

– W tym roku przygotowaliśmy specjalną wakacyjną ofertę dla turystów i wczasowiczów wybierających się na Półwysep Helski. Niemalże wszystkie połączenia na trasie Gdynia – Hel obsługiwane są przez pojemne składy: szynobusy z dołączonymi wagonami. Dodatkowo 4 pary połączeń na tej trasie obsługują pociągi złożone z wagonów piętrowych i lokomotyw. I właśnie te kursy rekomendujemy większym grupom turystów i osobom podróżującym z rowerami – dodaje rzecznik.

Co ciekawe, na Pomorzu stoją obecnie nowe pociągi spalinowe z Pesy. Nie mogą kursować po linii PKM, bo ta jest wyłączona z eksploatacji. Na wykorzystanie ich na innych trasach musiałoby się jednak zgodzić Centrum Unijnych Projektów Transportowych. Zresztą wciąż nie wiadomo, kiedy linia PKM zostanie przywrócona do ruchu. 


Innym problemem wynikającym z takiej a nie innej długości peronów (i torów stacyjnych) jest np. to, że na stacji w Mrzezinie nie mogą minąć się dwa pociągi mające więcej niż 7 wagonów (każdy), co utrudnia konstruowanie rozkładów jazdy zarówno PKP Intercity, jak i innych przewoźników. Według naszych informacji, na odcinku pomiędzy Redą i Władysławowem wszystkie perony, za wyjątkiem stacji w Pucku, mają długość 125 m (Puck oraz perony od Władysławowa do Helu mają po 220 m). Krótkie perony powodują m.in., że najdłuższy pociąg jaki może się przy nich zatrzymać, to dwa złączone ze sobą autobusy szynowe Newagu (SA138, łączna długość ok. 117 m; według naszej wiedzy, wspomniany pociąg odjeżdżający o godz. 9.45 z Władysławowa do Helu, jest zaplanowany przez PR Gdynia do obsługi właśnie dwoma szynobusami SA138).

Innym problemem wynikającym z takiej a nie innej długości peronów (i torów stacyjnych) jest np. to, że na stacji w Mrzezinie nie mogą minąć się dwa pociągi dalekobieżne, co utrudnia konstruowanie rozkładów jazdy zarówno PKP Intercity, jak i innych przewoźników.

Jutro na portalu opublikujemy artykuł, w którym wskażemy więcej problemów, z jakimi obecnie boryka się linia helska, oraz przypomnimy proponowane rozwiązania wychodzące tym problemom naprzeciw.

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Hel (76)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Hel (76)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 09/2021
NUMER 09/2021
Oddajemy w Państwa ręce specjalny, dedykowany TRAKO numer miesięcznika "Rynek Kolejowy"! Będzie on dostępny na targach w Gdańsku. Zachęcamy do odwiedzenia nas na stoisku nr 38 w hali B. To jedna z niewielu okazji, by spotkać się z naszymi ekspertami oraz zespołem redakcyjnym i sprzedażowo-konferencyjnym!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5