NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Przewoźnicy zabezpieczają tabor przed skutkami zimy. PKP IC inwestuje w drugi system Nordic Anti-icing

| mat. partnera 07.12.2022 1,1k

Przewoźnicy zabezpieczają tabor przed skutkami zimy. PKP IC inwestuje w drugi system Nordic Anti-icing
fot. Corail
W ubiegłym roku Koleje Wielkopolskie uruchomiły nowy system Nordic Anti-icing, który zabezpiecza tabor przed oblodzeniem. Tym samym przewoźnik dołączył do grona trzech przewoźników posiadających takie rozwiązanie. PKP Intercity zainwestowało po raz drugi w tę technologię.
Po uruchomieniu w ubiegłym roku systemu Nordic Anti-icing w Kolejach Wielkopolskich, już 3 przewoźników kolejowych jest gotowych na tegoroczną zimę. Skuteczne zabezpieczenie taboru szynowego przed oblodzeniem zapewnią Koleje Mazowieckie z 2 systemami, PKP Intercity i Koleje Wielkopolskie w nowo powstałym zapleczu technicznym w Wągrowcu.

PKP Intercity zainwestowało teraz w kolejny system Nordic Anti-icing. Zostanie on dostarczony w ramach zadania „Wykonanie w systemie zaprojektuj i wybuduj myjni automatycznej w Krakowie Głównym Zachód wraz z urządzeniami i towarzyszącą infrastrukturą”. Zlecenie realizowane jest dla PKP Intercity przez firmę Budimex oraz jej partnera technologicznego, Mostostal Kraków, firmę specjalizującą się w świadczeniu usług w zakresie wykonawstwa i montażu wszelkiego rodzaju konstrukcji stalowych oraz montażu urządzeń.

To drugi po Warszawie system PKP Intercity, który wpisuje się w zapowiadaną standaryzację punktów usługowych. Zapewnia ona korzyści dzięki ekonomii skali i długoterminowych możliwości serwisowych, a producentów zobowiązuje do posiadania części zamiennych i płynów na magazynie, co przyspiesza dostawy w trudnych czasach zaburzonych łańcuchów logistycznych. Instalacja większej liczby systemów przez PKP Intercity daje możliwość zabezpieczenia większej części floty pociągów, a dzięki połączeniu systemów w jedną sieć, umożliwi lepsze monitorowanie i planowanie oraz wyższą wydajność.

Czym jest system Anti-icing?

System Nordic Anti-icing to unikatowy i zautomatyzowany system, który skutecznie redukuje osadzanie się śniegu i lodu. Stosowany na całym świecie przy zabezpieczaniu pociągów produkcji m.in. Pesa, Newag, Alstom, Bombardier, Siemens, Stadler. Podgrzany płyn przeciwoblodzeniowy jest natryskiwany pod niskim ciśnieniem na wózki i inne wybrane części taboru. Płyn pozostaje na opryskanej powierzchni jako warstwa ochronna zapobiegająca przywieraniu śniegu. Nadmiar płynu i stopionej wody zbiera się w strefie ociekowej montowanej bezpośrednio na torze. W automatycznym i przyjaznym dla środowiska procesie roztwór płynu antyoblodzeniowego jest oczyszczany i ponownie wykorzystywany. Każdy typ pociągu ma wstępnie skonfigurowany program natrysku. Podczas procesu przeciwoblodzeniowego tabor przejeżdża przez system z małą, stałą prędkością. Różnorodne czujniki wykrywają typ taboru, pozycję, prędkość i umożliwiają automatyczne uruchomienie i zakończenie procesu.

Nordic specjalizuje się wyłącznie w produkcji systemów przeciwoblodzeniowych, co pozwala firmie utrzymać pozycję jedynego niezawodnego dostawcy. Przez ostatnie 15 lat Nordic uruchomił swoje systemy w ponad 10 różnych krajach na 3 kontynentach. Sprawdzona i uznana technologia pozostaje w kontrze w stosunku do prototypów, które pojawiają się na rynku i szybko upadają ze względu na powodowanie uszkodzenia taboru. Podobna, głośna sytuacja miała miejsce kilka lat temu na szwedzkim rynku, gdzie tamtejsza firma stosowała płyn na bazie gliceryny. Płyn ten wywołał szkody zarówno na infrastrukturze kolejowej, jak i komponentach natryskiwanego taboru – tym samym przewoźnik utracił gwarancję na te pojazdy.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (46250)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Innowacje
PARTNER DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (46250)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5