NUMER 12/2020
NUMER 12/2020
Temat numeru:
Kolej walczy z pandemią
szukaj
Śledź nas:

Nordic Winter Solutions prezentuje pojazd mobilny do zabezpieczenia infrastruktury przed oblodzeniem

| art. sponsorowany 23.12.2020 0

Nordic Winter Solutions prezentuje pojazd mobilny do zabezpieczenia infrastruktury przed oblodzeniem
Graf. Corail
Usługi kolejowe cieszą się dużą niezawodnością i zaufaniem będąc w wielu krajach podstawowym środkiem transportu. Utrzymanie wysokiej wydajności transportu szynowego wymaga bieżącej kontroli stanu infrastruktury oraz skutecznych działań prewencyjnych zapobiegających ewentualnym problemom.
Jest to szczególnie ważne i utrudnione w trakcie sezonu zimowego. Szron, śnieg i lód zakłócają krytyczne działanie taboru i torów kolejowych wpływając na opóźnienia i awarie. Problem dotyczy zarówno przewoźników pasażerskich jak i towarowych.

W celu utrzymania wysokiej efektywności operacyjnej należy na bieżąco pozbywać się oblodzenia. Jednym z wykorzystywanych sposobów jest mechaniczne usuwanie, stosowane do dzisiaj w przypadku sieci trakcyjnej. Wymaga to jednak zaangażowania personelu i żmudnej pracy. W przypadku rozjazdów stosowane jest ciągłe podgrzewanie, co z kolei wiąże się z ogromnym kosztem energii elektrycznej. Alternatywą dla tych rozwiązań jest pokrycie elementów płynem na bazie glikolu, który uniemożliwia formowanie się na ich powierzchni brył lodu.

Zaprojektowanie mobilnego urządzenia do transportu i natrysku płynu antyoblodzeniowego jest kolejnym etapem rozwoju oferty w zakresie zimowego utrzymania taboru oraz infrastruktury. Jego niewielki rozmiar pozwala dotrzeć do niedostępnych miejsc w rejonie bocznicy lub toru szlakowego. W celu zapewnienia najlepszych efektów zabezpieczania konkretnych elementów infrastruktury, wykorzystywany jest dedykowany środek o odpowiednich właściwościach. Urządzenie wyposażone jest w zbiornik płynu, który może być natryskiwany bezpośrednio z urządzenia lub za pomocą przenośnych podgrzewanych zbiorników ciśnieniowych.

Zaprezentowane urządzenie jest przedmiotem zgłoszenia patentowego, mającego na celu ochronić własność intelektualną. Flagowy produkt Nordic, czyli system stacjonarny dedykowany zabezpieczeniu taboru szynowego został objęty taką ochroną patentową w Polsce i w kilkunastu innych krajach. W rozwiązaniach stosowany jest dedykowany płyn zaaprobowany przez głównych producentów taboru szynowego.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej na temat:

Corail (34)
Nordic (1)

Więcej z regionu:

Europa (240)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej na temat:

Corail (34)
Nordic (1)

Wiecej z regionu:

Europa (240)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2020
NUMER 12/2020
Wielkimi krokami zbliża się koniec roku, za to końca pandemii na razie nie widać. Mierzą się z nią również wszyscy przewoźnicy kolejowi. Temu tematowi był poświęcony również ostatni Kongres Kolejowy. W bieżącym raporcie zebraliśmy teksty, które pokazują, jak kolejarze radzą sobie z pandemią, w jaki sposób wpływa ona na przewozy pasażerskie i towarowe i jakie będą jej konsekwencje dla kolei w przyszłości.

W numerze prezentujemy dwie niezwykle ciekawe rozmowy − z Pawłem Siwkiem, dyrektorem zarządzającym Alstom Konstal oraz Cezarym Lewandowskim, członkiem zarządu odpowiedzialnym za finanse w Kolejach Mazowieckich.

W bieżącym wydaniu poruszamy również bardzo gorący i aktualny temat, jakim jest Ustawa o czasie pracy maszynistów. Ważny głos w tej sprawie zabiera Prezes UTK, Ignacy Góra. Z kolei Paweł Rydzyński poddaje dogłębnej analizie nowy grudniowy rozkład jazdy. Zastanawiamy się, kiedy ruszą dogodne połączenia z Łodzi do Kielc i opisujemy, w jaki sposób lubelskie samorządy zmieniają otoczenie kolei. Ekspert ds. metra prezentuje aktualny stan budowy warszawskiego metra.

 Te i wiele innych tematów znajdą Państwo w najnowszym wydaniu „Rynku Kolejowego”.

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5