Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Corail coraz aktywniejszy w Polsce i poza granicami

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
22-06-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Corail coraz aktywniejszy w Polsce i poza granicami
Fot. CorailJeden z pojazdów oferowanych przez Corail we flocie PKP Intercity
Corail to firma z polskim kapitałem, która od 10 lat aktywnie działa na rynku utrzymania taboru szynowego. Obecnie rozwija swoją działalność w kierunku innowacyjnych projektów. O wdrożeniu i produkcji nowych rozwiązań w transporcie szynowym, rozmawiamy z prezesem zarządu Corail – Juan Jose Cora.

Rynek Kolejowy: Proszę krótko opisać, czym aktualnie zajmujecie się i w których kierunkach zamierzacie się rozwijać.

Juanem Jose Cora, prezes zarządu Corail: W obszarze systemów specjalnych do utrzymania taboru szynowego oraz pojazdów szynowo-drogowych realizujemy stale nasze długoterminowe plany, pomimo bardzo trudnego okresu, który odczuwa cała branża. W ostatnich latach rozpoczęliśmy działalność w obszarze IT oraz maszyn do budowy i utrzymania sieci trakcyjnej, które mocno rozwijamy, bazując na naszych kompetencjach z zakresu znajomości rynku kolejowego oraz techniki pojazdów szynowo-drogowych.

Nawiązując do pojazdów szynowo-drogowych, ostatnio pojawiła się informacja o przegranym przez Corail postępowaniu na 5 pojazdów ratownictwa technicznego dla PKP PLK.

Nie uważamy tego jeszcze za przegraną, gdyż sprawa jest wciąż otwarta. Nasza oferta została wykluczona przez PKP PLK, a wybrana została oferta czeskiego dostawcy. Pierwszy raz od 10 lat walczyliśmy o korzystny dla nas wynik w KIO, choć niestety nie przychylono się w pełni do naszej argumentacji. Pozostaje nam zastosowanie pozostałych środków odwoławczych.

Jak wygląda działalność eksportowa Corail?

Nasze systemy i pojazdy pracują obecnie na Węgrzech, w Rosji, Hiszpanii i Turcji. Ostatnio wygraliśmy procedurę zakupową w kraju na Bliskim Wschodzie. Projekty te mają do tej pory charakter jednostkowy i bazują na najkorzystniejszej cenie naszych rozwiązań. Uważamy jednak, że prawdziwy sukces będzie podążał za odejściem od ceny i skupieniu się na wysokiej jakości i innowacyjności oferowanych przez nas produktów. W tym celu jesteśmy zaangażowani w liczne projekty rozwojowe z firmami polskimi i zagranicznymi.

W mediach ukazała się informacja o zawarciu porozumienia o współpracy pomiędzy Corail a Nordic GSE. Czy mógłby pan przedstawić szczegóły kontraktu?

Corail i Nordic GSE postanowiły zawrzeć porozumienie w celu stworzenia innowacji w dziedzinie rozwiązań przeciwdziałających negatywnym skutkom zimy. Przedmiot współpracy został zdefiniowany poprzez wskazanie dwóch czynników: zasięgu terytorialnego i rodzaju innowacji. Corail zobowiązała się do rozwoju innowacji na terenie Europy i Ameryki Północnej (Stanów Zjednoczonych i Kanady) w przedmiocie trzech projektów innowacyjnych. Nordic GSE będzie kontynuował jeden, obecnie realizowany projekt w ramach joint venture w Chinach.

Wspomniał pan o ekspansji na rynki zachodnie. Czy Corail będzie zainteresowana eksportem tych rozwiązań do Europy Wschodniej, przede wszystkim do Rosji?

Po pierwsze obszar naszej działalności dotyczy państw, regionów, gdzie mamy zarejestrowane patenty. Dlatego wspomniałem o obszarze Unii Europejskiej, USA, Kanadzie i Chinach. Do Rosji dostarczyliśmy dwa systemy zabezpieczenia przed oblodzeniem, kolejne urządzenia są przedmiotem negocjacji.

Czy mógłby Pan opisać szczegóły dotyczące planowanych, bądź realizowanych projektów? Jaki zakres obejmują wdrażane bądź planowane prace badawcze?


Niestety, ze względu na zobowiązania umowne, nie mogę podać konkretnych szczegółów. Mogę ujawnić, że celem projektów innowacyjnych jest nie tylko wykorzystanie technologii na kolei. Pracujemy również nad wdrożeniami dla pozostałych gałęzi transportu np. miejski transport szynowy, tramwaje. Nie zamykamy się nad branżą transportową i sprawdzamy zastosowanie naszych prototypów w pozostałych dziedzinach życia.

Powiedział pan, że innowacje będą przeznaczone na rynki zagraniczne. Powszechnie wiadomo, że Corail działa aktywnie na rynku polskim. Jakie to ma znaczenie w kontekście realizacji przedsięwzięć?

Jest to bardzo ważne, gdyż właśnie w Polsce rozpoczniemy prace badawczo-rozwojowe i wdrożenie. Ponadto otworzyliśmy nowy oddział firmy w Rzeszowie, gdzie uruchomimy produkcję innowacyjnych systemów. Region podkarpacki jest dla nas doskonałym miejscem do inwestycji. Ma coraz lepiej rozwiniętą infrastrukturę i przyciąga wiele firm, stawiających na innowacje, takich jak nasza. Do realizacji projektów rozwojowych zaprosiliśmy także inne polskie firmy oferujące swoje produkty i usługi na rynku transportu szynowego. Jesteśmy przekonani, że wynik połączenia sprawdzonych polskich rozwiązań z zakresu obsługi taboru szynowego ma ogromny potencjał eksportowy.

Czy na decyzję o inwestycji miał również wpływ argument dotyczący wsparcia ze strony instytucji państwowych?

Na rynku polskim jest jedynie kilka inicjatyw integrujących rynek transportu szynowego w ramach wspólnego kierunku rozwoju. Szczególnie trudny okres na rynku kolejowym i tramwajowym pozwala na finansowanie rozwoju przy pomocy własnych środków, wyłącznie w ograniczonym zakresie. Lider rynku pojazdów szynowych – bydgoska Pesa, informuje o braku wystarczającej liczby zamówień i braku ich ciągłości. O wiele więcej trudności mają takie firmy jak nasza, pełniące rolę dostawcy produktów i usług wsparcia dla przewoźników.

Otrzymaliśmy wsparcie kolejowego Klastra "Luxtorpeda" w sferze organizacji i promocji naszego przedsięwzięcia. Liczymy także, że może w przyszłości inicjatywy rządowe jak np. program Innotabor, będą umożliwiały aplikowanie firmom dostarczającym wiele rozwiązań specjalistycznych na kolei (m.in. do poprawy jakości i efektywności utrzymania pojazdów szynowych), a nie zamkną się wyłącznie na wąskie grono producentów taboru, oferujących nowe pojazdy same w sobie.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5