Jak dowiedział się "Rynek Kolejowy", przetarg na dostawę 17 elektrycznych zespołów trakcyjnych dla województwa lubuskiego, wielkopolskiego i zachodniopomorskiego nie zostanie ogłoszony we wrześniu. Ma do tego jednak dojść jeszcze w tym roku.
Po upadku projektu taborowego spółki Przewozy Regionalne, która planowała dzięki dofinansowaniu unijnemu kupić od 60 do 100 pociągów od obsługi ruchu międzyregionalnego, samorządy czterech województw z południa Polski utworzyły własną grupę zakupową do wykorzystania środków z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Ich śladem poszły województwa z Zachodniej Polski: wielkopolskie, lubuskie i zachodniopomorskie. Latem tego roku samorządy zwróciły się do ówczesnego Ministerstwa Infrastruktury oraz Ministerstwa Rozwoju Regionalnego z wnioskiem o dopisanie ich do listy beneficjentów Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
W sierpniu ubiegłego roku projekt umieszczony został na Liście projektów indywidualnych POIiŚ. Przetarg na dostawę taboru miał zostać ogłoszony we wrześniu tego roku. Tak się jednak nie stanie. - Zgodnie z przyjętym przez uczestników „zachodniej grupy zakupowej” harmonogramem, przetarg na dostawę 17 elektrycznych zespołów trakcyjnych powinien zostać ogłoszony - po potwierdzeniu współfinansowania własnego - w czwartym kwartale 2012 roku – poinformowała „Rynek Kolejowy” Anna Parzyńska-Paschke, rzecznik prasowy marszałka województwa wielkopolskiego.
Jak poinformowała rzeczniczka, w ramach prac przygotowawczych do realizacji projektu Nr POIiŚ 7.1-48 „ Zakup pasażerskiego taboru kolejowego do obsługi połączeń międzywojewódzkich organizowanych przez województwa: lubuskie, wielkopolskie i zachodniopomorskie”, opracowane zostało już studium wykonalności wraz z wnioskiem o dofinansowanie tego projektu.