NUMER 11/2022
NUMER 11/2022
Temat numeru:
Przewozy intermodalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Przetarg na pociągi dla ZGZ: Newag przegrywa w KIO

| Rynek Kolejowy 07.05.2013 115

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2013-05-07 10:52:18 Autor: marketoidofob
---.wapgw.era.pl
a podobno wygrana Newagu byla oczywista, czyz nie, Sfinksie?
2013-05-07 11:04:37 Autor: MaciekS
---.szczecin.mm.pl
Po prostu KIO też bierze udział w tej bezczelnej ustawce :D
2013-05-07 11:36:18 Autor: szprycha
---.dynamic.gprs.plus.pl
Pesa trzepie kasę, a Newag może już zacząć zwijać interes.
2013-05-07 11:41:37 Autor: Goofy
---.30.0.84
Póki co Newag zaczyna się specjalizować w produkcji jednostkowej... ;)
2013-05-07 12:20:40 Autor: Emeryt z Amtrak.
---.hsd1.il.comcast.net
Dziś w nocy dotarł do Krakowa tramwaj 126N-001, wyprodukowany przez NEWAG. Pojazd ma być testowany na ulicach Krakowa. Być może Kraków zakupi więcej. To skończy się ten 50 letni złom wiedeński w Krakowie.



http://imageshack.us/photo/my-images/585/126n001.jpg/
2013-05-07 12:31:59 Autor: sphinx1
---.internetia.net.pl
@marketoidofob
Nie, ustawka była oczywista, nie wyrok. Od około roku KIO puszcza każdą bzdurę i ustawkę, nie inaczej było tym razem. Pesa może śmiało dać 25 mln zł za sztukę, a i tak wygra z dużą przewagą. Jeśli w ogóle będzie mieć konkurencję bo wątpię by ktoś inny się w to bawił.
2013-05-07 13:15:51 Autor: Ĺťadna ustawka
---.telico.pl
Rynek dostawców nie ogranicza się tylko do Polski, zatem nie ma tu mowy o ustawce i dyskryminacji kogokolwiek. Dla UE, która współfinansuje zakup będzie wszystko OK. Newag zamiast mącić niech weźmie kredyt obrotowy i też sobie wyprodukuje nadwyżkę, bo w nowej perspektywie na lata 2014-2020 szykują się kolejne dostawy na rynku krajowym.
2013-05-07 13:22:38 Autor: sphinx1
---.internetia.net.pl
Również dostawy spoza Polski nie mają najmniejszych szans. U nich minimalny termin realizacji zamówienia to 1,5 roku, często są to ponad 2 lata. Tutaj jest ... 30 dni. Sama homologacja zajęła by im 4-5 miesięcy.
2013-05-07 13:54:53 Autor: Autor,
---.153.55.50
A czy w tym przypadku jest możliwość dalszego odwołania się, albo przeniesienia postępowania na drogę sądową? Czy odrzucenie odwołania w KIO otwiera drogę zamawiającemu do podpisania umowy?
2013-05-07 14:10:00 Autor: sphinx1
---.internetia.net.pl
Można odwołać się do sądu, ale kosztuje to 5 mln zł. Odrzucenie odwołania oznacza, że zamawiający może kontynuować ustawkę.
2013-05-07 14:26:47 Autor: Zbix
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Tak drogi sphinx1 \"ustawka, ustawka\" ble ble ble a jednocześnie Newag w swojej głębokiej nieudolności przegrał przetarg na przegląd 19WE! Firma, która wyprodukowała te pojazdy i teoretycznie nie mająca konkurencji sama kardynalnie go przerżnęła więc daj już sobie spokój z wychwalaniem tej manufaktury, która nawet wygranych kontraktów nie podpisuje. A może w ramach ZGZ najzwyczajniej w świecie chcą mieć dostarczony pojazd a nie wizualizacje?
2013-05-07 15:29:40 Autor: Autor,
---.153.55.50
To w takim razie ciekawe czy Newag podejmie rękawicę (zdaje się, że jeden pociąg mogą dostarczyć...) i zapłacą trochę kar umownych za niedostarczenie w terminie 2 pierwszych pociągów, co może wyniesie ich mniej niż 5 mln za pozew do sądu?...
2013-05-07 16:59:38 Autor: p
---.ghnet.pl
A pamiętacie ustawkę na śląsku jak newag umówił się z KŚ ,że w 1,5 miesiąca dostarczy 6 składów, niestety przerżnął.
2013-05-07 19:51:30 Autor: opx
---.static.chello.pl
W odpowiedzi na post Zbix:
"Tak drogi sphinx1 \"ustawka, ustawka\" ble ble ble a jednocześnie Newag w swojej głębokiej nieudolności przegrał przetarg na przegląd 19WE! Firma, która wyprodukowała te pojazdy i teoretycznie nie mająca konkurencji sama kardynalnie go przerżnęła więc daj już sobie spokój z wychwalaniem tej manufaktury, która nawet wygranych kontraktów nie podpisuje. A może w ramach ZGZ najzwyczajniej w świecie chcą mieć dostarczony pojazd a nie wizualizacje?"
Co ma wspólnego przetarg na P3 19We z tym przetargiem na nowe EZT?

A dlaczego nie skomentujesz, że nie ma komu zrobić rewizji EN81 z Małopolski? Pesa nie raczyła wystartować nawet.
2013-05-07 20:33:37 Autor: sphinx1
---.internetia.net.pl
@Zbix
\"A może w ramach ZGZ najzwyczajniej w świecie chcą mieć dostarczony pojazd a nie wizualizacje?\"

Pokaż mi przetarg na EZTy, gdzie Newag nie podpisał umowy lub nawet się spóźnił (z własnej winy)?

@
\"To w takim razie ciekawe czy Newag podejmie rękawicę (zdaje się, że jeden pociąg mogą dostarczyć...) i zapłacą trochę kar umownych za niedostarczenie w terminie 2 pierwszych pociągów, co może wyniesie ich mniej niż 5 mln za pozew do sądu?...\"

Nie mogą dostarczyć żadnego bo wymagane są falowniki chłodzone cieczą. Co do kar - to duże ryzyko bo opóźnienie może być spore.

@p
Pamiętamy, wszyscy widzieli, że to ustawka i nikt tego nie negował (jeśli wierzyć artykułowi RK to działalnością KŚ, w tym również przetargami, zajmują się odpwowiednie służby). Tutaj, mimo że ustawka jest jeszcze bezczelniejsza, mamy całą zgraję obrońców Pesy.
2013-05-07 22:02:18 Autor: Zbix
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@opx - a dlaczego nie miałbym skomentować - może zakłady Pesy są tak zapchane budową nowych, że nie mają możliwości zrobienia remontu? Newag oczywiście przeciwnie nie ma roboty i jednocześnie nie startuje w przetargu na remont 19WE a w powtórzonym przegrywa. No a co mają przetargi na nowe i remonty wspólnego - odpowiada za nie ten sam dział.

@sphinx1 - no tak na ezety nie ale już dwóch na szety oraz jedną umowę na tramwaje nie podpisał a jak sam Newag kilka lat temu udowadniał - pojazd szynowy to ponoć jedno i to samo. I uwierz mi, podoba mi się impuls bo jest naprawdę dobrym pociągiem ale jak sprzedawca jest to duszy to najzwyczajniej idziesz do innego... .
2013-05-08 07:49:35 Autor: opx
---.static.chello.pl
W odpowiedzi na post Zbix:
"@opx - a dlaczego nie miałbym skomentować - może zakłady Pesy są tak zapchane budową nowych, że nie mają możliwości zrobienia remontu? Newag oczywiście przeciwnie nie ma roboty i jednocześnie nie startuje w przetargu na remont 19WE a w powtórzonym przegrywa. No a co mają przetargi na nowe i remonty wspólnego - odpowiada za nie ten sam dział.

@sphinx1 - no tak na ezety nie ale już dwóch na szety oraz jedną umowę na tramwaje nie podpisał a jak sam Newag kilka lat temu udowadniał - pojazd szynowy to ponoć jedno i to samo. I uwierz mi, podoba mi się impuls bo jest naprawdę dobrym pociągiem ale jak sprzedawca jest to duszy to najzwyczajniej idziesz do innego... ."
To co, kolejne spółki powinny się obawiać, że nie będzie gdzie wykonać P3-P4 ich pojazdów, bo zakłady w Bydgoszczy są zbyt zapchane i nie będą takich głupot jak przeglądy robić, tylko produkują nowe pojazdy? Jakoś im nie przeszkadza duża ilość pracy w startowaniu w przetargach na produkcję, ale żeby podtrzymać gotowość do jazdy \"jelonków\" to już nie, bo się obrazili?

Super. Następnie co odstawiamy?
2013-05-08 23:33:28 Autor: elwawa
---.play-internet.pl
@opx
\"(...) A dlaczego nie skomentujesz, że nie ma komu zrobić rewizji EN81 z Małopolski? Pesa nie raczyła wystartować nawet\" - hm, czyli to też źle świadczy o PESIE?
2013-05-30 21:29:39 Autor: rr
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
to kto wytłumaczy to ; http://www.rynek-kolejowy.pl/45140/Newag_z_korzystniejsza_oferta_dla_ZGZ_Chce_dostarczyc_trzy_pociagi_w_miesiac.htm
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 11/2022
NUMER 11/2022
Najnowszy numer miesięcznika „Rynek Kolejowy” dedykowany jest wyzwaniom, które stawia przed branżą zmiana otaczającej nas rzeczywistości… wcale zresztą nie pierwsza w ostatnich latach. Oprócz tego jak zwykle zapraszamy do lektury ciekawych wywiadów z samą czołówką producentów taboru i wykonawców infrastruktury. Nie brakuje również aktualności, takich jak rozbudowa portów, powrót pociągów na Litwę czy sytuacji transportu miejskiego.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5