Partnerzy serwisu:
Biznes

Przed modernizacją torów do linii łódzkiej nie trzeba było dopłacać

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
07-10-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Przed modernizacją torów do linii łódzkiej nie trzeba było dopłacać
Fot. Jakub Madrjas
W MIB zapadła decyzja o objęciu połączeń na trasie Łódź – Warszawa dotacją. Państwo jednak jeszcze kilka lat temu nie musiało dopłacać do połączeń, a w pociągach były tłumy pasażerów.

Resort infrastruktury obejmie dotacją połączenia TLK i IC relacji Łódź – Warszawa. Piszemy o tym tutaj. Jak mówi "Rynkowi Kolejowemu" były prezes PKP Intercity, a obecnie członek zarządu Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, linia Łódź-Warszawa do czasu zamknięcia dworca Łódź Fabryczna i oddania do użytku autostrady A2 na odcinku Stryków -Warszawa była dla przewoźnika kolejowego rentowna. Przewozy były realizowane pociągami zestawionymi z wagonów i poza szczytem przewozowym - zespołami trakcyjnymi ED74.

– Zmodernizowana przez PKP PLK linia do standardu 160km/h a także nowe i zmodernizowane dworce na tej linii dają przewoźnikowi duże możliwości pozyskania pasażerów – mówi Malinowski. Zaletą jest najkrótszy czas przejazdu z centrum do centrum aglomeracji. – Szkoda tylko, że zabrakło pełnej komplementarności tej inwestycji, ponieważ nie zapewniono taboru o dużej liczbie miejsc w standardzie 160 km/h – mówi były prezes PKP IC

– Brak decyzji w 2014r. o kontynuacji postępowania przetargowego na nowy tabor dla tej linii czy też niezrozumiałe zaniechanie napraw rewizyjnych zespołów ED74 doprowadziły do obecnej sytuacji braku taboru wykorzystującego parametry linii. "Ratunkowe" zabezpieczenie, czyli wprowadzenie na tę linię pociągów zespołowych Dart i Flirt wymaga formuły PSC (Public Service Contract), chociaż moim zdaniem w dłuższej perspektywie będzie to rozwiązanie kłopotliwe zarówno od strony eksplatacyjnej – w zakresie zapełnienia pociągów – jak i prawnej – dodaje. Malinowski.

– Nie bez znaczenia pozostaje też kwestia związana z perspektywą stosowania ulg ustawowych na tej linii dla przewoźnika realizującego przewozy komercyjne – przypomina Janusz Malinowski. Pisaliśmy o tym tutaj.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Michał Szymajda 26 lipca 2023

Łódź: Podpisanie umowy na tunel średnicowy w III kwartale

Infrastruktura

Pociąg z otwartą toaletą na Fabrycznej. Będzie brudno?

Tabor i technika

Zabytkowa lokomotywa przed Fabrycznym

Pasażer

Zabytkowa lokomotywa przed Fabrycznym

inf. prasowa 09 grudnia 2016

ŁKA: Nasze postulaty ws. Łodzi Fabrycznej są uwzględnione

Infrastruktura

Łódź Fabryczna: Montaż sieci i budowa dróg

Infrastruktura

Łódź Fabryczna: Montaż sieci i budowa dróg

Roman Czubiński 22 kwietnia 2016

Zobacz również:

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Michał Szymajda 26 lipca 2023

Łódź: Podpisanie umowy na tunel średnicowy w III kwartale

Infrastruktura

Pociąg z otwartą toaletą na Fabrycznej. Będzie brudno?

Tabor i technika

Zabytkowa lokomotywa przed Fabrycznym

Pasażer

Zabytkowa lokomotywa przed Fabrycznym

inf. prasowa 09 grudnia 2016

ŁKA: Nasze postulaty ws. Łodzi Fabrycznej są uwzględnione

Infrastruktura

Łódź Fabryczna: Montaż sieci i budowa dróg

Infrastruktura

Łódź Fabryczna: Montaż sieci i budowa dróg

Roman Czubiński 22 kwietnia 2016

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5