Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

PKP Intercity wyjaśnia wewnątrz spółki, dlaczego odstawiono połowę ED74

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
11-08-2016
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
PKP Intercity wyjaśnia wewnątrz spółki, dlaczego odstawiono połowę ED74
Fot. DLOdstawione w Krakowie ezt serii ED74
Poseł Tomasz Jaskóła zwrócił się z zapytaniem do Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa o wyjaśnienie powodów, dla których PKP Intercity nie korzysta ze wszystkich wyprodukowanych przed 9 laty elektrycznych zespołów trakcyjnych ED74 podczas sezonu letniego. Po raz kolejny pada pytanie, co stanie się z siedmioma nieczynnymi pojazdami.

W odpowiedzi Kazimierz Smoliński, podsekretarz stanu w MiB, wyjaśnia jaki jest status 7 z 14 eksploatowanych przez PKP Intercity pojazdów.

– PKP Intercity planuje eksploatację tych pojazdów do czasu konieczności wykonania przeglądu poziomu utrzymania P4 (…). Po upływie tego okresu zostaną podjęte decyzje dotyczące dalszego losu pojazdów – informuje Kazimierz Smoliński, dodając, że możliwy jest scenariusz sprzedaży pojazdów innemu podmiotowi, dzierżawa pojazdów innemu podmiotowi oraz wykonanie napraw i dalsza eksploatacja pojazdów. Wybór opcji ma być dokonany w oparciu o analizę kosztów i korzyści każdej z nich, z uwzględnieniem interesów PKP Intercity oraz jej roli w systemie przewozów pasażerskich w Polsce.

Poseł Jaskóła pyta również, dlaczego PKP Intercity zdecydowało się na naprawę 7 pojazdów, a pozostałe 7 uznało za nieprzydatne w ruchu. Kazimierz Smoliński, za informacją otrzymaną ze spółki przewozowej, odpowiada bardzo technicznie, że podstawą wykonania napraw 4. poziomu utrzymania technicznego dla 7 szt. zespołów trakcyjnych ED74 była utrata ważności świadectw sprawności technicznej tych pojazdów określonej według DSU, podając jednocześnie kwoty, za które wykonano naprawy (w roku 2012 dla 1 ezt – 1 432 015,20 zł netto, w roku 2013 5 ezt po 1 609 052,45 zł netto za sztukę, oraz w roku 2014 dla 1 ezt – 1 748 000,00 zł netto).

Najistotniejszą informacją, którą możemy uzyskać dzięki pytaniu skierowanemu przez posła, jest kwestia rozpoczęcia wewnętrznego dochodzenia w PKP Intercity, dotyczącego powodów odstawienia pojazdów ED74.

– Spółka poinformowała, iż w kwestii dotyczącej pozostałych pojazdów kolejowych serii ED74 (poza eksploatowanymi) powołany został specjalny zespół mający na celu przeprowadzenie postępowania wyjaśniającego dotyczącego braku eksploatacji przez spółkę przedmiotowych pojazdów kolejowych – poinformował Kazimierz Smoliński.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Elf 2 Kolei Śląskich na testach w Czechach

Tabor i technika

Elf 2 Kolei Śląskich na testach w Czechach

Jakub Madrjas, Przemysław Brych 25 lipca 2023

Zmiana w zarządzie Pesy

Biznes

Zmiana w zarządzie Pesy

Jakub Madrjas 24 lipca 2023

Pesa z umowami z PKP IC na blisko 3 mld złotych

Biznes

Pesa z umowami z PKP IC na blisko 3 mld złotych

inf. pras. PKP Intercity 17 lipca 2023

Zobacz również:

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Michał Szymajda 26 lipca 2023

ED74 po modernizacji nie mają ETCS. Czy jest im potrzebny?

Tabor i technika

Ostatni ED74 wrócił do PKP Intercity [zdjęcia]

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Elf 2 Kolei Śląskich na testach w Czechach

Tabor i technika

Elf 2 Kolei Śląskich na testach w Czechach

Jakub Madrjas, Przemysław Brych 25 lipca 2023

Zmiana w zarządzie Pesy

Biznes

Zmiana w zarządzie Pesy

Jakub Madrjas 24 lipca 2023

Pesa z umowami z PKP IC na blisko 3 mld złotych

Biznes

Pesa z umowami z PKP IC na blisko 3 mld złotych

inf. pras. PKP Intercity 17 lipca 2023

Zobacz również:

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Michał Szymajda 26 lipca 2023

ED74 po modernizacji nie mają ETCS. Czy jest im potrzebny?

Tabor i technika

Ostatni ED74 wrócił do PKP Intercity [zdjęcia]

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5