NUMER 08/2017
NUMER 08/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje dużych prędkości
szukaj
Śledź nas:

PKP Intercity wyjaśnia wewnątrz spółki, dlaczego odstawiono połowę ED74

| Michał Szymajda 11.08.2016 221

PKP Intercity wyjaśnia wewnątrz spółki, dlaczego odstawiono połowę ED74
Odstawione w Krakowie ezt serii ED74Fot. DL
Poseł Tomasz Jaskóła zwrócił się z zapytaniem do Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa o wyjaśnienie powodów, dla których PKP Intercity nie korzysta ze wszystkich wyprodukowanych przed 9 laty elektrycznych zespołów trakcyjnych ED74 podczas sezonu letniego. Po raz kolejny pada pytanie, co stanie się z siedmioma nieczynnymi pojazdami.
W odpowiedzi Kazimierz Smoliński, podsekretarz stanu w MiB, wyjaśnia jaki jest status 7 z 14 eksploatowanych przez PKP Intercity pojazdów.

– PKP Intercity planuje eksploatację tych pojazdów do czasu konieczności wykonania przeglądu poziomu utrzymania P4 (…). Po upływie tego okresu zostaną podjęte decyzje dotyczące dalszego losu pojazdów – informuje Kazimierz Smoliński, dodając, że możliwy jest scenariusz sprzedaży pojazdów innemu podmiotowi, dzierżawa pojazdów innemu podmiotowi oraz wykonanie napraw i dalsza eksploatacja pojazdów. Wybór opcji ma być dokonany w oparciu o analizę kosztów i korzyści każdej z nich, z uwzględnieniem interesów PKP Intercity oraz jej roli w systemie przewozów pasażerskich w Polsce.

Poseł Jaskóła pyta również, dlaczego PKP Intercity zdecydowało się na naprawę 7 pojazdów, a pozostałe 7 uznało za nieprzydatne w ruchu. Kazimierz Smoliński, za informacją otrzymaną ze spółki przewozowej, odpowiada bardzo technicznie, że podstawą wykonania napraw 4. poziomu utrzymania technicznego dla 7 szt. zespołów trakcyjnych ED74 była utrata ważności świadectw sprawności technicznej tych pojazdów określonej według DSU, podając jednocześnie kwoty, za które wykonano naprawy (w roku 2012 dla 1 ezt – 1 432 015,20 zł netto, w roku 2013 5 ezt po 1 609 052,45 zł netto za sztukę, oraz w roku 2014 dla 1 ezt – 1 748 000,00 zł netto).

Najistotniejszą informacją, którą możemy uzyskać dzięki pytaniu skierowanemu przez posła, jest kwestia rozpoczęcia wewnętrznego dochodzenia w PKP Intercity, dotyczącego powodów odstawienia pojazdów ED74.

– Spółka poinformowała, iż w kwestii dotyczącej pozostałych pojazdów kolejowych serii ED74 (poza eksploatowanymi) powołany został specjalny zespół mający na celu przeprowadzenie postępowania wyjaśniającego dotyczącego braku eksploatacji przez spółkę przedmiotowych pojazdów kolejowych – poinformował Kazimierz Smoliński.



VII Kongres Kolejowy
 VII Kongres Kolejowy


23 listopada 2017 r. w warszawskim hotelu Sofitel Victoria odbędzie się kolejna, VII edycja Kongresu Kolejowego. To największe i najbardziej prestiżowe wydarzenie konferencyjne w branży transportu szynowego, organizowane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR wspólnie z Forum Kolejowym - Railway Business Forum. Wszystkie poprzednie edycje Kongresu miały ogromne znaczenie dla branży transportu kolejowego w naszym kraju oraz były jedyną tak szeroką platformą dyskusji poświęconej polskiemu kolejnictwu. W zeszłym roku udział w dyskusjach wzięło ponad 700 osób ze świata polityki, samorządu, nauki, biznesu i przemysłu. W 2017 r. poruszać będziemy m.in. następujące tematy:

• Rola kolei w systemie transportowym państwa – jak przywrócić transportowi szynowemu należne mu miejsce?
• Kolejowe przewozy towarowe – jaki jest potencjał wzrostu sektora?
• Smart Railways – inteligentna kolej na miarę XXI wieku
• Gdzie będzie infrastruktura kolejowa w Polsce w roku 2023?
• Inwestycje w transport kolejowy a oczekiwania wspólnot samorządowych
• Bezpieczeństwo na kolei w Polsce

Udział w wydarzeniu jest bezpłatny, za akredytacją. Zapraszamy do rejestracji pod www.kongreskolejowy.pl

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (40944)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (40944)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 08/2017
NUMER 08/2017
W najnowszym numerze Rynku Kolejowego rozmawiamy z nowym prezesem Pesy – Robertem Świechowiczem, Mikołaja Wilda pytamy zaś o to, jak będzie wyglądał Centralny Port Lotniczy i jakie przyniesie konsekwencje dla rozwoju kolei. Sprawdzamy, jak idzie (a raczej nie idzie) implementacja systemu ERTM/ETCS w Polsce i co zrobić, aby przyspieszyła. Po raz kolejny zastanawiamy się nad przyszłością Kolei Dużych Prędkości w naszym kraju. Jest to tematem sierpniowego numeru. Opisujemy też zmierzch eksploatacji niezmodernizowanych EN57 i zastanawiamy się jaka będzie przyszłość serii tych kultowych pociągów. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS