MIB: Obejmiemy dotacją pociągi Łódź – Warszawa - Wszystko na temat branży kolejowej: PKP, Intercity, przewozy regionalne, koleje mazowieckie, rozkłady jazdy PKP, Kolej
NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

MIB: Obejmiemy dotacją pociągi Łódź – Warszawa

| Kasper Fiszer 29.09.2016 129

MIB: Obejmiemy dotacją pociągi Łódź – Warszawa
Pociąg relacji Łódź – Warszawa.fot. Kasper Fiszer.
Resort infrastruktury obejmie dotacją połączenia TLK i IC relacji Łódź – Warszawa. Nie wiadomo jednak, czy pozwoli to na zachowanie dotychczasowej oferty, bo trwa analiza możliwości optymalizacji najbardziej deficytowych połączeń.
Jak poinformowało nas Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa, zapadła już zgodna z oczekiwaniami decyzja o objęciu połączeń na trasie Łódź – Warszawa dotacją. Resort włączy realizowane przez PKP Intercity kursy do tzw. umowy PSC z przewoźnikiem. Obecnie aktualizowane są dokumenty strategiczne, których zmiana jest konieczna do rozszerzenia listy pociągów finansowanych z budżetu MIB.

Bez dotacji połączeń nie obsłużyłyby Darty i Flirty

Choć dotychczas w dyskusji pojawiały się głównie argumenty dotyczące finansowych aspektów działalności PKP Intercity, ministerstwo tłumaczy swoją decyzję przede wszystkim kwestiami eksploatacyjnymi. – Z uwagi na układ torów na stacji Łódź Fabryczna, PKP PLK wymaga, by pociągi były zestawiane z elektrycznych zespołów trakcyjnych [choć zarządca infrastruktury ogłosił częściowe dopuszczenie wjazdu składów wagonowych na podziemną stację – dop. red.]. W związku z tym PKP Intercity proponuje, by w ramach projektu zakupu elektrycznych zespołów trakcyjnych ED161 Dart nowe pociągi okresowo (podczas modernizacji odcinka Warszawa – Lublin) obsługiwały relację Warszawa – Łódź Fabryczna – mówi rzecznik MIB Elżbieta Kisil.

Jak wskazuje przedstawicielka resortu, do Łodzi miałyby dotrzeć także pojedyncze pociągi obsługiwane Flirtami ED160, a zakupione z pomocą środków unijnych jednostki obu typów mogą kursować tylko w ramach połączeń objętych umową PSC. – Dlatego też Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa planuje objęcie nią pociągów relacji Warszawa – Łódź – potwierdza Kisil. – W celu zapewnienia dotacji budżetu państwa dla tych przewozów konieczne jest spełnienie formalnych wymogów, tj. niezbędna jest zmiana treści rozporządzenia w sprawie planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego i zmiana Umowy ramowej o świadczenie usług publicznych w zakresie międzywojewódzkich kolejowych przewozów pasażerskich – dodaje.

Obsługa taborowa wciąż nie jest znana

MIB opracowało już aktualizację planu transportowego i zamierza skierować ją do konsultacji społecznych. Ostateczne przyjęcie poprawek może nastąpić w IV kwartale tego roku, co powinno pozwolić na dotowanie połączeń na linii łódzkiej od grudniowej zmiany rocznego rozkładu jazdy. – Przewozy w relacji Warszawa – Łódź będą dofinansowane w ramach limitu ujętego w projekcie ustawy budżetowej na 2017 r. – stwierdza jedynie Elżbieta Kisil pytana o wysokość środków przeznaczonych na dotację dla kolejnej linii.

Tymczasem niedawno PKP Intercity poinformowało nas, że wciąż oczekuje na decyzję CUPT w sprawie możliwości skierowania Dartów i Flirtów do Łodzi. Jest ona niezbędna, bo trasy tej nie ujęto we wniosku o dofinansowanie zakupu jednostek z funduszy UE. Nie jest też jasne, jaki tabor mógłby obsługiwać połączenia w okresie od grudnia 2016 do czerwca 2017, kiedy rozpocząć się ma modernizacja trasy Warszawa – Lublin.

Dotacja nie uchroni pasażerów przed cięciami?

Przypomnijmy, że PKP Intercity ogłosiło niedawno, że uruchamiane komercyjnie pociągi Łódź – Warszawa – Łódź nie przynoszą spółce zysku. Przewoźnik zawnioskował o dotację MIB, informując jednocześnie, że w przypadku odmowy będzie zmuszony zredukować liczbę kursów. Na razie nie wiadomo, ile połączeń będzie przewidywał rozkład jazdy po otrzymaniu dodatkowego źródła dofinansowania. Elżbieta Kisil informuje jedynie, że analizowane są możliwości optymalizacji oferty w obszarze najbardziej deficytowych połączeń.



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Łódź (1237)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Łódź (1237)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS