NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Łódź Fabryczna: Montaż sieci i budowa dróg

| Roman Czubiński 22.04.2016 82

Łódź Fabryczna: Montaż sieci i budowa dróg
Dworzec Łódź Fabryczna - wejście wschodnie fot. Roman Czubiński
Łódź Fabryczna: Montaż sieci i budowa dróg
Łódź Fabryczna: Montaż sieci i budowa dróg
Łódź Fabryczna: Montaż sieci i budowa dróg
Łódź Fabryczna: Montaż sieci i budowa dróg
Łódź Fabryczna: Montaż sieci i budowa dróg
Łódź Fabryczna: Montaż sieci i budowa dróg
Na budowie łódzkiego podziemnego dworca trwają prace wykończeniowe. Z wypowiedzi dyrektora łódzkiego Zarządu Dróg i Transportu wynika jednak, że pomieszczenia do obsługi pasażerów nie będą jeszcze gotowe do ich przyjęcia w dniu oficjalnego otwarcia. Wraz z koniecznością dokonania testów urządzeń srk sprawi to, że ogólnodostępne pociągi wjadą na stację o ponad 3 miesiące później.
Sieć trakcyjna, drogi i tramwaje

W części kolejowej trwa montaż sztywnej sieci trakcyjnej i urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Po torach w hali peronowej jeżdżą specjalistyczne pojazdy dwudrogowe do rozwieszania sieci. – Bryła dworca jest już wykańczana, także jeśli chodzi o miejską część inwestycji: parkingi wielopoziomowe i dworzec autobusowy. W części kolejowej zamontowano już oświetlenie. Prawie w całości wykończona jest też zewnętrzna elewacja – wylicza dyrektor Zarządu Dróg i Transportu Grzegorz Nita.

Przy wschodnim wejściu do dworca trwa budowa wiaduktów i estakad, ramp zjazdowych i miejsc postojowych w strefie Kiss&Ride. Równocześnie powstaje podziemna część układu drogowego, która docelowo będzie łączyła się z drogą podziemną wzdłuż EC-1. Rozpoczęto też budowę ul. Nowotargowej od strony Tuwima. – Prace konstrukcyjne, trwające najdłużej, zostały już wykonane – zaznacza dyrektor.

Kończą się też prace związane z węzłem przesiadkowym po północno-wschodniej stronie stacji. Umożliwi on przesiadanie się między odjeżdżającymi z podziemnego dworca autobusami dalekobieżnymi a komunikacją miejską. Bezpośrednio przy peronach komunikacji miejskiej wybudowano windy i schody, prowadzące na poziom -8. Inny węzeł, zlokalizowany od północnego zachodu, przy ul. Składowej w pobliżu Kilińskiego, jest już w fazie prac wykończeniowych.

Najpierw otwarcie oficjalne, potem – dla pasażerów

Choć zapisany w drugim już aneksie termin ukończenia budowy (30 sierpnia) nie jest zagrożony, pierwsze pociągi odjadą z głównego łódzkiego dworca dopiero po zmianie rocznego rozkładu jazdy w grudniu. – Nie mamy wpływu na to, kiedy nastąpi zmiana rozkładu – tłumaczy Nita. – Trzeba pamiętać o odbiorach kolejowych – dopuszczeniach do ruchu i dopuszczeniach do eksploatacji wszystkich systemów bezpieczeństwa. Jednocześnie będą toczyły się prace przy urządzaniu pomieszczeń do obsługi pasażerów – dodaje dyrektor.

Czy w takim razie można liczyć na wcześniejsze otwarcie przynajmniej dworca dla autobusów dalekobieżnych? Niestety nie. – Zostanie on uruchomiony jednocześnie z kolejowym. Nie będzie żadnego przyspieszenia. Jeśli dworzec ma pełnić funkcję węzła multimodalnego, wszystkie środki transportu muszą zostać zintegrowane, a ich uruchomienie musi nastąpić w jednym czasie – twierdzi dyrektor ZDiT. Wydaje się jednak, że uruchomienie tej części inwestycji przynajmniej o kilka miesięcy wcześniej poprawiłoby standard podróży wielu użytkowników transportu zbiorowego z podłódzkich miejscowości, dając im ponownie możliwość bezpośredniego dotarcia do ścisłego centrum Łodzi. – Nie wiadomo jeszcze, czy tak samo będzie z linią tramwajową. Wcześniej zostanie natomiast otwarta część sieci drogowej – dodaje Nita.

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Łódź (1389)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Łódź (1389)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5