NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

ŁKA: Nasze postulaty ws. Łodzi Fabrycznej są uwzględnione

| Kasper Fiszer 02.06.2016 20

ŁKA: Nasze postulaty ws. Łodzi Fabrycznej są uwzględnione
Pociąg ŁKA.fot. Kasper Fiszer.
Łódzki przewoźnik samorządowy zapewnia, że zaproponowane przez PKP PLK regulacje dotyczące wjazdu na podziemną stację Łódź Fabryczna nie utrudnią ruchu pociągów ŁKA. Postulaty spółki zostały już uwzględnione przez zarządcę infrastruktury. Do tunelu wjadą więc wszystkie jednostki Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, ale ograniczenia i tak mogą dotknąć podróżujących pociągami finansowanymi przez łódzki urząd marszałkowski.
Opisywane od kilku dni problemy, jakie mogą wyniknąć z zaproponowanych wstępnie przez PKP Polskie Linie Kolejowe regulacji dotyczących taboru wjeżdżającego na budowany dworzec Łódź Fabryczna, nie będą dotyczyć Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Najważniejszy przewoźnik regionalny w województwie łódzkim eksploatuje bowiem wyłącznie tabor spełniający przedstawione wymagania. – Nasze pociągi spełniają wszystkie normy TSI, w szczególności dotyczące jazdy w tunelach – zapewnia Janusz Malinowski, wiceprezes ŁKA.

Jak stwierdza członek zarządu spółki, jednostki Flirt 3 wyposażone są w system tzw. mostkowania hamulca. Pozwala on maszyniście zablokować na chwilę działanie hamulca awaryjnego w wypadku, w którym natychmiastowe zatrzymanie składu mogłoby wiązać się z powstaniem dodatkowego niebezpieczeństwa, np. trudnościami w ewakuacji podróżnych itp. – Założenia te spełniać będzie również tabor, który nasza spółka planuje zakupić w ramach toczącego się obecnie postępowania – dodaje Janusz Malinowski.

Założenia rozkładu jazdy pozostają bez zmian

ŁKA eksploatuje wyłącznie jednostki elektryczne, w związku z tym brak możliwości prowadzenia manewrów na czołowej Łodzi Fabrycznej będzie miał dużo mniejszy wpływ na rozkład jazdy niż w przypadku przewoźników uruchamiających także klasyczne składy wagonowe. Spółka nie planuje prowadzić na podziemnej stacji także innych prac manewrowych, np. przy łączeniu czy rozłączaniu zespołów trakcyjnych. – Założony rozkład jazdy zakłada sprawną obsługę naszych pojazdów – przekonuje Janusz Malinowski.

Nie oznacza to jednak, że pierwsze propozycje PKP PLK były przez ŁKA przyjęte bez zastrzeżeń. – Wszystkie nasze uwagi i sugestie zostały już uwzględnione przez PKP Polskie Linie Kolejowe – zapewnia wiceprezes Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. – Spółka jest w tej sprawie w stałym kontakcie z zarządcą infrastruktury – dodaje.

Co z pozostałymi pociągami regionalnymi?

Przynajmniej do czasu dostarczenia Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej kolejnej partii taboru znaczącą rolę w obsłudze regionu łódzkiego pełnić będą także Przewozy Regionalne. Dziś składy PR, w tym także niezmodernizowane jednostki EN57, kursują m.in. na trasach do Skierniewic przez Koluszki, do Tomaszowa Mazowieckiego i do Częstochowy.

Nie wiadomo jeszcze, w jakim stopniu regulacje dotyczące korzystania przez przewoźników z tunelu z Łodzi Widzewa do Łodzi Fabrycznej wpłyną na całość siatki połączeń organizowanych przez Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego. Jak zapewnia „Rynek Kolejowy” Janusz Malinowski, wjazd do Łodzi Fabrycznej będzie możliwy także jednostkami należącymi do UMWŁ. Czekamy jednak na oficjalne stanowisko urzędu i PR.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Łódź (1389)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Łódź (1389)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5