Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Prywatni operatorzy przejmą 55 akumulatorowych Flirtów w północnych Niemczech

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
20-02-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Prywatni operatorzy przejmą 55 akumulatorowych Flirtów w północnych Niemczech
Fot. Stadler
Wyłonieniem trzech operatorów w ramach przetargu zakończył się przetarg na przewozy w północnych Niemczech. Przewoźnicy na liniach niezelektryfikowanych będą korzystać niemal wyłącznie z pojazdów akumulatorowych.

Już w połowie 2019 roku Stadler podpisał z regionem Schlezwig-Holstein umowę na dostawę 55 Flirtów Akku, który w przetargu konkurował z Alstomem. Każdy z zespołów trakcyjnych będzie mógł przejechać poza siecią trakcyjną 80 kilometrów tylko na bateriach, z prędkością do 140 km/h. Ważne jest jednak to, że baterie będą ładowane z tradycyjnego pantografu na odcinkach, gdzie istnieje sieć trakcyjna. Baterie będą też ładowane w momencie hamowania pojazdu, dzięki odzyskowi energii. Stadler będzie zajmował się bieżącym utrzymaniem pojazdów. W tym celu buduje bazę utrzymaniową w Rendsburgu.

Teraz wiadomo, jacy operatorzy otrzymają pojazdy, region zdecydował bowiem o przydzieleniu tras razem z Flirtami w ramach otwartego przetargu. Trasy podzielono między Osthannoversche Eisenbahnen AG (OHE), które jest własnością włoskiej Trenitalii, RDC Autozug Sylt z kapitałem amerykańskim, oraz Nordbahn. Nowe kontrakty zaczną obowiązywać w grudniu 2022 lub 2023 roku i będą ważne do 2035 roku. Łącznie prywatni operatorzy przejadą 10,4 mln pociągokilometrów.

OHE będzie obsługiwać korytarz Kilonia – Lubeka, RDC Autozug Sylt (od grudnia 2023) trasy: Flensburg – Kilonia, Eckernförde – Kilonia, Husum – Kilonia, Rendsburg – Kilonia i Husum – Bad St Peter-Ording. W ramach kontraktu pociągi operatora pojawią się także na reaktywowanej linii Rendsburg – Seemühlen. Pociągi Nordbahn pojadą między Büsum – Heide a Neumünster oraz między Neumünster – Bad Oldesloe. Ten operator również zacznie kursowanie od grudnia 2023. Na większości tras prywatni operatorzy zastąpią DB Regio.

Więcej na temat akumulatorowego Flirta można przeczytać tutaj.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Wodór, baterie, elektryfikacja. Jak zastąpić pociągi spalinowe?

Tabor i technika

Wodór, baterie, elektryfikacja. Jak zastąpić pociągi spalinowe?

Kasper Fiszer 08 czerwca 2025

Stadler dostarczy nowe KISSy dla Słowacji

Tabor i technika

Stadler dostarczy nowe KISSy dla Słowacji

Roman Czubiński 02 maja 2025

Świerkot (Stadler): Polska KDP powinna być na 250 km/h

Infrastruktura

Świerkot (Stadler): Polska KDP powinna być na 250 km/h

Łukasz Malinowski 04 kwietnia 2025

Szwajcaria: Najszybszy pojazd kolei zębatej na świecie

Innowacje

Stadler dostarcza Saphiry II Aargau Verkehr

Tabor i technika

Stadler dostarcza Saphiry II Aargau Verkehr

Roman Czubiński 16 marca 2025

Zobacz również:

Wodór, baterie, elektryfikacja. Jak zastąpić pociągi spalinowe?

Tabor i technika

Wodór, baterie, elektryfikacja. Jak zastąpić pociągi spalinowe?

Kasper Fiszer 08 czerwca 2025

Stadler dostarczy nowe KISSy dla Słowacji

Tabor i technika

Stadler dostarczy nowe KISSy dla Słowacji

Roman Czubiński 02 maja 2025

Świerkot (Stadler): Polska KDP powinna być na 250 km/h

Infrastruktura

Świerkot (Stadler): Polska KDP powinna być na 250 km/h

Łukasz Malinowski 04 kwietnia 2025

Szwajcaria: Najszybszy pojazd kolei zębatej na świecie

Innowacje

Stadler dostarcza Saphiry II Aargau Verkehr

Tabor i technika

Stadler dostarcza Saphiry II Aargau Verkehr

Roman Czubiński 16 marca 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij