Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

FLIRT Akku wyrusza na tory

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
31-10-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Stadler oficjalnie zaprezentował Flirta Akku pochodzącego z nowej serii pojazdów typu Flirt zasilanych bateryjnie. Energooszczędny i cichy pojazd zaprojektowany w celu eksploatacji na odcinkach częściowo lub niezelektryfikowanych ma wszechstronne zastosowanie.

Nieoficjalna premiera Flirta Akku miała miejsce na portalu "Rynku Kolejowego". Teraz pojazd został już oficjalnie przedstawiony. Pomyślnie odbył swój pierwszy przejazd. Prototyp nowego zasilanego bateryjnie modelu pojazdu typu Flirt pokonał trasę z zakładu Stadlera w Berlinie-Pankow do Schildow w Brandenburgii bez korzystania z zewnętrznego źródła zasilania - poinformował producent.

To duży krok Stadlera w dziedzinie rozwoju alternatywnych systemów napędowych, odpowiadając na wymagania dotyczące zwiększonego wykorzystania tzw. zielonej technologii. - Zasilany baterią Flirt Akku w niczym nie ustępuje innym pojazdom tej serii. Połączono w nim sprawdzone komponenty elektrycznych zespołów trakcyjnych z innowacyjną koncepcją zasilania. W ramach konwersji na napęd bateryjny przebudowano układ przeniesienia napędu, wyposażenie trakcyjne i główne elementy mechaniczne pozostawiając w dużej mierze niezmienione - zapewnia Stadler

Akku został zaprojektowany przez inżynierów Stadlera i uzyskał dofinansowanie z Federalnego Ministerstwa Gospodarki i Energii Niemiec w kwocie dwóch milionów euro. Zaprojektowany do eksploatacji na odcinkach częściowo lub niezelektryfikowanych prototyp może przejechać na zasilaniu z baterii 80 km przy prędkości jazdy do 140 km/h. Pojazd może obsługiwać 80 procent niezelektryfikowanych tras w Niemczech. Ładowanie baterii jest możliwe podczas jazdy pod siecią trakcyjną, jak również na niezelektryfikowanych stacjach końcowych. Ponadto baterie można ładować za pomocą energii wytworzonej podczas hamowania.

- Flirt Akku osiąga maksymalną prędkość 140 km/h, dzięki czemu idealnie nadaje się do eksploatacji na trasach, gdzie obecnie wykorzystuje się pojazdy z napędem spalinowym. Emisja hałasu przez pojazd jest znacznie niższa niż porównywalnych pojazdów napędzanych silnikiem wysokoprężnym. Trójczłonowy pojazd testowy może pomieścić 310 pasażerów, z czego 154 na miejscach siedzących. Zaprezentowany prototyp posiada dopuszczenie do ruchu pasażerskiego i będzie jeździł na wybranych trasach od 2019 roku - informuje producent dodając, że pojazd jest odpowiedzią na zapotrzebowanie operatorów w krajach o znaczącym udziale niezelektryfikowanych tras w szlakach kolejowych, takich jak np. Niemcy, Austria, Wielka Brytania, Holandia, Włochy i inne.

Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Stadler dostarczy Flirty dla linii lotniskowej w Sztokholmie

Tabor i technika

Stadler dostarczy Flirty dla linii lotniskowej w Sztokholmie

Roman Czubiński 19 maja 2025

Flirt dla Arriva od Stadler: Nietypowe wnętrze i ETCS

Pasażer

Flirt dla Arriva od Stadler: Nietypowe wnętrze i ETCS

Łukasz Malinowski 26 grudnia 2024

Wszystkie dwanaście Flirtów od Stadlera w parku taborowym PKP Intercity

Tabor i technika

Zbudowany w Polsce Flirt dla Serbii testowany w Czechach [zdjęcia]

Tabor i technika

Koleje Austriackie kupiły akumulatorowe Flirty

Tabor i technika

Koleje Austriackie kupiły akumulatorowe Flirty

Michał Szymajda 17 października 2023

PKP Intercity ma sześć z dwunastu nowych Flirtów

Tabor i technika

Zobacz również:

Stadler dostarczy Flirty dla linii lotniskowej w Sztokholmie

Tabor i technika

Stadler dostarczy Flirty dla linii lotniskowej w Sztokholmie

Roman Czubiński 19 maja 2025

Flirt dla Arriva od Stadler: Nietypowe wnętrze i ETCS

Pasażer

Flirt dla Arriva od Stadler: Nietypowe wnętrze i ETCS

Łukasz Malinowski 26 grudnia 2024

Wszystkie dwanaście Flirtów od Stadlera w parku taborowym PKP Intercity

Tabor i technika

Zbudowany w Polsce Flirt dla Serbii testowany w Czechach [zdjęcia]

Tabor i technika

Koleje Austriackie kupiły akumulatorowe Flirty

Tabor i technika

Koleje Austriackie kupiły akumulatorowe Flirty

Michał Szymajda 17 października 2023

PKP Intercity ma sześć z dwunastu nowych Flirtów

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij