NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

FLIRT Akku wyrusza na tory

| inf. pras. 31.10.2018 4,9k

FLIRT Akku wyrusza na tory
Fot. Stadler
FLIRT Akku wyrusza na tory
FLIRT Akku wyrusza na tory
Stadler oficjalnie zaprezentował Flirta Akku pochodzącego z nowej serii pojazdów typu Flirt zasilanych bateryjnie. Energooszczędny i cichy pojazd zaprojektowany w celu eksploatacji na odcinkach częściowo lub niezelektryfikowanych ma wszechstronne zastosowanie.
Nieoficjalna premiera Flirta Akku miała miejsce na portalu "Rynku Kolejowego". Teraz pojazd został już oficjalnie przedstawiony. Pomyślnie odbył swój pierwszy przejazd. Prototyp nowego zasilanego bateryjnie modelu pojazdu typu Flirt pokonał trasę z zakładu Stadlera w Berlinie-Pankow do Schildow w Brandenburgii bez korzystania z zewnętrznego źródła zasilania - poinformował producent.

To duży krok Stadlera w dziedzinie rozwoju alternatywnych systemów napędowych, odpowiadając na wymagania dotyczące zwiększonego wykorzystania tzw. zielonej technologii. - Zasilany baterią Flirt Akku w niczym nie ustępuje innym pojazdom tej serii. Połączono w nim sprawdzone komponenty elektrycznych zespołów trakcyjnych z innowacyjną koncepcją zasilania. W ramach konwersji na napęd bateryjny przebudowano układ przeniesienia napędu, wyposażenie trakcyjne i główne elementy mechaniczne pozostawiając w dużej mierze niezmienione - zapewnia Stadler

Akku został zaprojektowany przez inżynierów Stadlera i uzyskał dofinansowanie z Federalnego Ministerstwa Gospodarki i Energii Niemiec w kwocie dwóch milionów euro. Zaprojektowany do eksploatacji na odcinkach częściowo lub niezelektryfikowanych prototyp może przejechać na zasilaniu z baterii 80 km przy prędkości jazdy do 140 km/h. Pojazd może obsługiwać 80 procent niezelektryfikowanych tras w Niemczech. Ładowanie baterii jest możliwe podczas jazdy pod siecią trakcyjną, jak również na niezelektryfikowanych stacjach końcowych. Ponadto baterie można ładować za pomocą energii wytworzonej podczas hamowania.

- Flirt Akku osiąga maksymalną prędkość 140 km/h, dzięki czemu idealnie nadaje się do eksploatacji na trasach, gdzie obecnie wykorzystuje się pojazdy z napędem spalinowym. Emisja hałasu przez pojazd jest znacznie niższa niż porównywalnych pojazdów napędzanych silnikiem wysokoprężnym. Trójczłonowy pojazd testowy może pomieścić 310 pasażerów, z czego 154 na miejscach siedzących. Zaprezentowany prototyp posiada dopuszczenie do ruchu pasażerskiego i będzie jeździł na wybranych trasach od 2019 roku - informuje producent dodając, że pojazd jest odpowiedzią na zapotrzebowanie operatorów w krajach o znaczącym udziale niezelektryfikowanych tras w szlakach kolejowych, takich jak np. Niemcy, Austria, Wielka Brytania, Holandia, Włochy i inne.

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Niemcy (1228)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Niemcy (1228)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5