Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Prace na E20 do końca 2022 roku. Konieczne wzmocnienie gruntu w Kutnie i Łowiczu

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
22-01-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Prace na E20 do końca 2022 roku. Konieczne wzmocnienie gruntu w Kutnie i Łowiczu
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SAZdjęcie ilustracyjne
PKP Polskie Linie Kolejowe dokładnie wyjaśniają, dlaczego modernizacja magistrali kolejowej z Warszawy do Poznania przedłuży się aż do końca następnego roku.

O przyczyny tak sporego wydłużenia prac modernizacyjnych, które pierwotnie miały trwać przez dwa lata, zapytała zarządcę infrastruktury wielkopolska „Gazeta Wyborcza”. Okazuje się, że wielkie problemy sprawia przebudowa stacji Kutno i Łowicz, o czy pisaliśmy już wcześniej. Na nasze dodatkowe pytania odnośnie stacji wielkopolski rzecznik PKP PLK przyznał, że chodzi także o konieczność wzmocnienia gruntu.

– Zakres prac na odcinku Barłogi – Żychlin i Żychlin – Sochaczew zwiększył się przez niezbędną przebudowę podziemnych instalacji oraz wzmocnienia gruntu m.in. na stacjach Kutno i Łowicz. Z tego względu inwestycja planowana jest do końca 2022 r. – napisał Radosław Śledziński. Wcześniej zarządca infrastruktury mówił, że koniec modernizacji będzie możliwy w grudniu 2021.
„Wyborcza” krytykuje PKP PLK i cytuje Piotra Malepszaka, byłego dyrektora Biura Dróg Kolejowych w PKP PLK, wiceprezesa Kolei Dolnośląskich, oraz wiceszefa projektu CPK.

– Bardzo poważnie opóźnione są prace na odcinku Kutno – Sochaczew, poza tym do wykonania jest jeszcze przebudowa stacji Ożarów Mazowiecki pod Warszawą, która ma usprawnić tamtejszy ruch aglomeracyjny. A ta przebudowa jeszcze się nie rozpoczęła. Opóźnienie większości prac inwestycyjnych wynika z bardzo niewielkiej liczby pracowników na budowie i braku specjalistycznego sprzętu. Na zapowiadany czas przejazdu na poziomie 2 godz. i 20 min, który ma być jednym z celów tej modernizacji, poczekamy prawdopodobnie do 2023 roku – mówi Piotr Malepszak.

Na pytania o to kiedy rozpocznie się przebudowa stacji Ożarów Mazowiecki i czy skrócenie czasu przejazdu pociągów z Warszawy do Poznania będzie możliwe jeszcze podczas korekt rozkładu jazdy w 2021 roku, na razie nie otrzymaliśmy odpowiedzi.

Przypomnijmy, że trwająca modernizacja jest jedną z przyczyn, dla której pasażerowie PKP Intercity muszą zmagać się z bardzo niefortunnym rozkładem jazdy. Piszemy o tym tutaj.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Modernizacja E20: LCS Kutno dopiero w trzecim kwartale

Infrastruktura

To gaz bojowy z I wojny światowej wstrzymał ruch na E20

Innowacje

TLK Uznam znika z Kutna

Pasażer

TLK Uznam znika z Kutna

inf. pras oprac. JM 21 lutego 2022

Będą dodatkowe tory na stacjach Biała Podlaska i Małaszewicze

Infrastruktura

Zobacz również:

Modernizacja E20: LCS Kutno dopiero w trzecim kwartale

Infrastruktura

To gaz bojowy z I wojny światowej wstrzymał ruch na E20

Innowacje

TLK Uznam znika z Kutna

Pasażer

TLK Uznam znika z Kutna

inf. pras oprac. JM 21 lutego 2022

Będą dodatkowe tory na stacjach Biała Podlaska i Małaszewicze

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5