NUMER 12/2020
NUMER 12/2020
Temat numeru:
Kolej walczy z pandemią
szukaj
Śledź nas:

Prace na E20 do końca 2022 roku. Konieczne wzmocnienie gruntu w Kutnie i Łowiczu

| Michał Szymajda 22.01.2021 206

Prace na E20 do końca 2022 roku. Konieczne wzmocnienie gruntu w Kutnie i Łowiczu
Zdjęcie ilustracyjneFot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
PKP Polskie Linie Kolejowe dokładnie wyjaśniają, dlaczego modernizacja magistrali kolejowej z Warszawy do Poznania przedłuży się aż do końca następnego roku.
O przyczyny tak sporego wydłużenia prac modernizacyjnych, które pierwotnie miały trwać przez dwa lata, zapytała zarządcę infrastruktury wielkopolska „Gazeta Wyborcza”. Okazuje się, że wielkie problemy sprawia przebudowa stacji Kutno i Łowicz, o czy pisaliśmy już wcześniej. Na nasze dodatkowe pytania odnośnie stacji wielkopolski rzecznik PKP PLK przyznał, że chodzi także o konieczność wzmocnienia gruntu.

– Zakres prac na odcinku Barłogi – Żychlin i Żychlin – Sochaczew zwiększył się przez niezbędną przebudowę podziemnych instalacji oraz wzmocnienia gruntu m.in. na stacjach Kutno i Łowicz. Z tego względu inwestycja planowana jest do końca 2022 r. – napisał Radosław Śledziński. Wcześniej zarządca infrastruktury mówił, że koniec modernizacji będzie możliwy w grudniu 2021.
„Wyborcza” krytykuje PKP PLK i cytuje Piotra Malepszaka, byłego dyrektora Biura Dróg Kolejowych w PKP PLK, wiceprezesa Kolei Dolnośląskich, oraz wiceszefa projektu CPK.

– Bardzo poważnie opóźnione są prace na odcinku Kutno – Sochaczew, poza tym do wykonania jest jeszcze przebudowa stacji Ożarów Mazowiecki pod Warszawą, która ma usprawnić tamtejszy ruch aglomeracyjny. A ta przebudowa jeszcze się nie rozpoczęła. Opóźnienie większości prac inwestycyjnych wynika z bardzo niewielkiej liczby pracowników na budowie i braku specjalistycznego sprzętu. Na zapowiadany czas przejazdu na poziomie 2 godz. i 20 min, który ma być jednym z celów tej modernizacji, poczekamy prawdopodobnie do 2023 roku – mówi Piotr Malepszak.

Na pytania o to kiedy rozpocznie się przebudowa stacji Ożarów Mazowiecki i czy skrócenie czasu przejazdu pociągów z Warszawy do Poznania będzie możliwe jeszcze podczas korekt rozkładu jazdy w 2021 roku, na razie nie otrzymaliśmy odpowiedzi.

Przypomnijmy, że trwająca modernizacja jest jedną z przyczyn, dla której pasażerowie PKP Intercity muszą zmagać się z bardzo niefortunnym rozkładem jazdy. Piszemy o tym tutaj.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (45215)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (45215)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2020
NUMER 12/2020
Wielkimi krokami zbliża się koniec roku, za to końca pandemii na razie nie widać. Mierzą się z nią również wszyscy przewoźnicy kolejowi. Temu tematowi był poświęcony również ostatni Kongres Kolejowy. W bieżącym raporcie zebraliśmy teksty, które pokazują, jak kolejarze radzą sobie z pandemią, w jaki sposób wpływa ona na przewozy pasażerskie i towarowe i jakie będą jej konsekwencje dla kolei w przyszłości.

W numerze prezentujemy dwie niezwykle ciekawe rozmowy − z Pawłem Siwkiem, dyrektorem zarządzającym Alstom Konstal oraz Cezarym Lewandowskim, członkiem zarządu odpowiedzialnym za finanse w Kolejach Mazowieckich.

W bieżącym wydaniu poruszamy również bardzo gorący i aktualny temat, jakim jest Ustawa o czasie pracy maszynistów. Ważny głos w tej sprawie zabiera Prezes UTK, Ignacy Góra. Z kolei Paweł Rydzyński poddaje dogłębnej analizie nowy grudniowy rozkład jazdy. Zastanawiamy się, kiedy ruszą dogodne połączenia z Łodzi do Kielc i opisujemy, w jaki sposób lubelskie samorządy zmieniają otoczenie kolei. Ekspert ds. metra prezentuje aktualny stan budowy warszawskiego metra.

 Te i wiele innych tematów znajdą Państwo w najnowszym wydaniu „Rynku Kolejowego”.

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5