NUMER 12/2020
NUMER 12/2020
Temat numeru:
Kolej walczy z pandemią
szukaj
Śledź nas:

Modernizacja E20: Prace w węźle Kutno potrwają o rok dłużej

| Kasper Fiszer 07.12.2020 74

Modernizacja E20: Prace w węźle Kutno potrwają o rok dłużej
Peron nr 2 przed przebudowąfot. Kasper Fiszer
Do czwartego kwartału przyszłego roku trwać będzie modernizacja linii kolejowej nr 3 (magistrali E20) w rejonie Kutna. Oznacza to około rok opóźnienia tej ważnej inwestycji, które PKP PLK tłumaczą m.in. zwiększonym w stosunku do pierwotnego projektu zakresem robót. Z uwagi na toczące się prace za tydzień spadnie liczba kursów łączących Kutno z Włocławkiem i Toruniem.
Według pierwotnego harmonogramu modernizacja magistrali kolejowej E20 miała zakończyć się w listopadzie tego roku. Roboty wciąż jednak trwają – tak jest na obszarze przyszłego Lokalnego Centrum Sterowania (LCS) Łowicz. Nie zakończyły się także roboty obejmujące odcinek podległy LCS Kutno. Opóźnienie realizacji kontraktu z konsorcjum ZUE – Budimex – Strabag wynosi według informacji przekazanych nam przez inwestora około rok (przypomnijmy, że w 2019 r. Budimex ogłosił, że zakończył już swoją część prac).

Powód opóźnienia? Zwiększenie zakresu robót

– Zasadnicze prace na obszarze LCS Kutno (odcinek Barłogi – Żychlin) planowane są do IV kwartału 2021 r. – mówi Rafał Wilgusiak z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Przesunięcie terminu finalizacji inwestycji tłumaczy on m.in. koniecznością uniknięcia nieprzewidzianych wcześniej kolizji i związanym z tym powiększeniem zakresu robót. – Pozostajemy w stałym kontakcie z wykonawcą w celu optymalizacji robót – podkreśla. Wcześniej PKP PLK informowały jednak o niewystarczającym zaangażowaniu konsorcjum.

Od czerwca tego roku w samym Kutnie przebudowywana jest północna część stacji wraz z peronami nr 1 i 2 (położonymi bliżej budynku dworcowego). Kontynuowany jest też remont przejścia podziemnego. Gotowa jest natomiast południowa część stacji wraz z peronami nr 3 i 4. – Postępuje również modernizacja torów na szlaku Stara Wieś – Kutno – informuje nasz rozmówca. Trwa też modernizacja odcinka Kutno – Krzewie – Kłodawa, a na obszarze LCS Kutno montowane są komputerowe urządzenia sterowania ruchem. Te docelowo działać będą w Kutnie, Krzewiu i Starej Wsi.

Pociągów do Torunia będzie nieco mniej

Po wejściu w życie nowego rozkładu jazdy pociągów, a więc od 13 grudnia, zakres toczących się robót ma zostać poszerzony o montaż urządzeń samoczynnej blokady liniowej, która obejmie odcinki z Kutna w kierunku zachodnim do Kłodawy oraz na wschód do Żychlina. – Zwiększy ona przepustowość linii oraz bezpieczeństwo ruchu kolejowego – ocenia przedstawiciel PKP PLK. Na odcinkach Stara Wieś – Kutno oraz Krzewie – Kłodawa wciąż czynny będzie tylko jeden tor.

Niedawno Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego poinformował, że ze względu na roboty w Kutnie zmniejszy się liczba pociągów odjeżdżających z tej stacji w kierunku Włocławka. – Z uwagi na szeroki zakres prac w węźle kutnowskim linię nr 18 w kierunku Włocławka i Torunia obsługiwać będą cztery pary pociągów regionalnych (obecnie pięć). Będzie też dziesięć par połączeń dalekobieżnych (obecnie jedenaście) – potwierdza Rafał Wilgusiak. Zaznacza jednocześnie, że zarządca infrastruktury co do zasady zachowa obecną organizację ruchu, a z organizatorami przewozów prowadził rozmowy dotyczące szczegółów rozkładu jazdy. Miał przy tym brać pod uwagę potrzeby przewoźników. – PKP PLK zależy, by maksymalnie prowadzić ruch pociągów przez stację Kutno, a jednocześnie umożliwić wykonawcy realizację prac – usłyszeliśmy od służb prasowych spółki.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2020
NUMER 12/2020
Wielkimi krokami zbliża się koniec roku, za to końca pandemii na razie nie widać. Mierzą się z nią również wszyscy przewoźnicy kolejowi. Temu tematowi był poświęcony również ostatni Kongres Kolejowy. W bieżącym raporcie zebraliśmy teksty, które pokazują, jak kolejarze radzą sobie z pandemią, w jaki sposób wpływa ona na przewozy pasażerskie i towarowe i jakie będą jej konsekwencje dla kolei w przyszłości.

W numerze prezentujemy dwie niezwykle ciekawe rozmowy − z Pawłem Siwkiem, dyrektorem zarządzającym Alstom Konstal oraz Cezarym Lewandowskim, członkiem zarządu odpowiedzialnym za finanse w Kolejach Mazowieckich.

W bieżącym wydaniu poruszamy również bardzo gorący i aktualny temat, jakim jest Ustawa o czasie pracy maszynistów. Ważny głos w tej sprawie zabiera Prezes UTK, Ignacy Góra. Z kolei Paweł Rydzyński poddaje dogłębnej analizie nowy grudniowy rozkład jazdy. Zastanawiamy się, kiedy ruszą dogodne połączenia z Łodzi do Kielc i opisujemy, w jaki sposób lubelskie samorządy zmieniają otoczenie kolei. Ekspert ds. metra prezentuje aktualny stan budowy warszawskiego metra.

 Te i wiele innych tematów znajdą Państwo w najnowszym wydaniu „Rynku Kolejowego”.

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5