Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Ministerstwo zajmuje stanowisko w kwestii rozkładu jazdy na trasie Warszawa – Poznań

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
12-01-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Ministerstwo zajmuje stanowisko w kwestii rozkładu jazdy na trasie Warszawa – Poznań
Fot. ms, rynek-kolejowyPociąg PKP Intercity w Poznaniu Głównym
Poseł Adam Szłapka przeanalizował nowy rozkład jazdy dla trasy Warszawa – Poznań. Pyta o możliwości jego zmiany Ministerstwo Infrastruktury. Jego zdaniem ani czas przejazdu pociągów, ani czasy odjazdu nie satysfakcjonują w tej chwili pasażerów.

– Połączenia Poznań – Warszawa, (…) oceniane jest jako najgorsze pod względem poniesionych nakładów i czasu trwania prac modernizacyjnych na tej linii. Przypomnę, że jej koszt wyniósł 2,6 mld zł (zamiast pierwotnie planowanych 1,5 mld zł), a prace trwały aż 3,5 roku. (…) Jeszcze kilka lat temu pasażerowi mogli dojechać z Poznania do Warszawy w 2 h 25 minut. Od połowy grudnia najszybciej uda się pokonać tę trasę w 2 h 53 minuty. Drugim problemem jest niezrozumiały rozkład jazdy, w którym pociągi w obie strony jeżdżą „parami”, jeden po drugim, w odstępie kilkunastu minut – pisze poseł o temacie, którym na łamach „Rynku Kolejowego” zajęliśmy się jeszcze w grudniu. I pyta, czy coś da się z tym zrobić.

Ministerstwo powtarza argument PKP Intercity, że dwugodzinne luki między pociągami z i do Poznania, a także kursy parami, są po to, by lepiej komunikować ze sobą pociągi w Warszawie Centralnej, choć nie podaje przykładu, który by to potwierdzał. Dodaje, też, że zmiana godzin kursowania pociągów w trakcie obowiązywania bieżącego rocznego rozkładu jazdy „wymusiłaby szereg zmian na innych liniach kolejowych, skoordynowanych z ciągiem Warszawa – Poznań i w efekcie zaburzenie na nich regularności kursowania”, choć w rozkładzie jazdy trudno doszukiwać się też regularności. W wyjaśnieniach pada natomiast argument, którego dotąd brakowało: ograniczonej przepustowości Warszawy Zachodniej, na której trwają prace modernizacyjne.

– Skierowanie części pociągów objazdem przez stację Warszawa Gdańska również znacznie utrudnia wprowadzenie zmian do obecnie obowiązującego rozkładu jazdy. Niemniej zmiana układu połączeń na omawianym odcinku będzie przedmiotem analiz, podczas prac nad tworzeniem przyszłorocznej oferty przewozowej – powtarza sekretarz stanu Rafał Weber.

Poseł Szłapka w sposób bezpośredni pyta też resort transportu „w jaki sposób planuje wyjaśnić pasażerom, że linią Poznań-Warszawa po modernizacji podróżować będzie się dłużej niż przed modernizacją?”. Tu resort wyjaśnia, że bardzo opóźnione prace modernizacyjne wciąż trwają.

– Na wielu odcinkach trwają nadal roboty torowe, a przebudowa stacji Łowicz Główny i Kutno znajduje się w zaawansowanym stadium. W związku z powyższym, z uwagi na konieczność zapewnienia bezpieczeństwa pracownikom budowlanym i pasażerom przejeżdżających przez obszar prac torowych pociągów, na odcinku Kutno – Warszawa występują ograniczenia prędkości. Względy bezpieczeństwa powodują wydłużenie czasu przejazdu na trasie Warszawa – Poznań od 18 do 25 minut. Najkrótszy czas przejazdu pociągu na omawianej trasie w pierwszej organizacji zastępczego rozkładu jazdy wynosi 2 h 53 min. W miarę postępu i kończenia prac torowych czas jazdy będzie sukcesywnie skracany – napisał Rafał Weber.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5