NUMER 09/2022
NUMER 09/2022
Temat numeru:
Innotrans 2022
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Kto chce dostarczyć Przewozom Regionalnym ezt?

| Martyn Janduła 15.11.2016 325

Kto chce dostarczyć Przewozom Regionalnym ezt?
Fot. Przewozy Regionalne
O dostawę elektrycznych składów dla Przewozów Regionalnych powalczą Pesa z Newagiem. Żaden inny producent nie złożył w przetargu ofert. 
Pierwszy z przetargów ogłoszonych przez Przewozy Regionalne obejmuje zamówienie na dostawę 7 nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych przeznaczonych do obsługi regionalnego ruchu pasażerskiego z prędkością eksploatacyjną nie mniejszą niż 160 km/h na różnych kategoriach linii kolejowych na peronach o wysokości w przedziale 300-1000 mm. Zamówienie podzielone jest na dwa zadania. Pierwsza część obejmuje trzy sztuki czteroczłonowych ezt-ów, natomiast druga – cztery dwuczłonowe ezt-y. Pojazdy mają zostać dostarczone w ciągu 12 miesięcy, jednak nie później niż do 10 grudnia 2017 r.

W zakresie zadania pierwszego na dostawę 3 sztuk dłuższych pojazdów zamawiający przygotował budżet w wysokości 59 mln zł brutto. Swoją ofertę złożyły Pesa i Newag. Niestety, wszystkie oferty przewyższają założony przez Przewozy Regionalne budżet. Bydgoski producent zaoferował, że czteroczłonowe pojazdy dostarczy za 62,3 mln zł brutto, natomiast Newag za 61,5 mln zł brutto. Oznacza to, że najtańsza oferta opiewa na kwotę 20,5 mln. brutto za czteroczłonowe pojazdy. Nie ma więc mowy o szczególnie niskiej cenie. Trudno się temu dziwić – na przyszły rok produkcja ezt ruszy na pełnych obrotach u oby wytwórców, a czasu na produkcje dla PR jest niewiele. Stąd obaj producenci chcą odpowiednio zabezpieczyć się finansowo. 

W zadaniu drugim – na cztery krótkie pojazdy – zamawiający przygotował budżet w wysokości 54,12 mln zł brutto. W tym przypadku Pesa zaproponowała cenę w wysokości 58,06 mln zł brutto, a Newag – 60,8 mln zł. Dodatkowo, żaden z oferentów nie udzielił zamawiającemu autoryzacji producenta pojazdów. 14,5 mln zł. brutto za sztukę dwuczłonowego pojazdu to dość sporo. Teraz PR zdecydują czy podnieść budżet na zakup pojazdów.

Kto wygra?

O wyborze wykonawcy zamówienia zadecydują cena (90%) oraz udzielenie zamawiającemu autoryzacji producenta pojazdów (10%). Warto przypomnieć, że pierwszy przetarg na dostawę nowego trzyczłonowego spalinowego zespołu trakcyjnego z opcją rozszerzenia zamówienia do 3 pojazdów Przewozy Regionalne ogłosiły już pod koniec maja. Wówczas w postępowaniu nie wpłynęła żadna oferta. O tym, dlaczego tak się stało, piszemy tutaj.

Spalinowe składy

Przedmiotem drugiego przetargu jest dostawa trzech fabrycznie nowych trzyczłonowych spalinowych zespołów trakcyjnych, które mają być przystosowane do poruszania się z prędkością maksymalną nie mniejszą niż 120 km/h. Dostawa pierwszego pojazdu ma nastąpić po 10 miesiącach od dnia podpisania umowy, drugiego w ciągu 11 miesięcy, a ostatniego po 12 miesiącach, jednakże nie później niż do końca 2017 r.

Czekamy jeszcze na wyniki tego przetargu.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (46250)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (46250)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 09/2022
NUMER 09/2022
Oddajemy w Państwa ręce wyjątkowy, dwujęzyczny numer "Rynku Kolejowego" przygotowany na targi Innotrans 2022. Warto przeczytać rozmowy z prezesami PKP SA, PKP PLK, UTK, Pesy, Siemens Mobility, Kolei Śląskich... oprócz tego piszemy o stanie bezpieczeństwa na kolei w Polsce i Europie, słynnym bilecie za 9 euro w Niemczech i o obiecującym kierunku ekspansji dla polskich firm z branży kolejowej. Zapraszamy do lektury! 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5