NUMER 03/2022
NUMER 03/2022
Temat numeru:
Wojna w Ukrainie
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Powiat średzki ma lokomotywę [zdjęcia] [film]

| Jakub Madrjas 02.04.2022 5,3k

Powiat średzki ma lokomotywę [zdjęcia] [film]
Fot. Krzysztof Kubiak Średzka Kolej Powiatowa
Powiat średzki ma lokomotywę [zdjęcia] [film]
Powiat średzki ma lokomotywę [zdjęcia] [film]
Powiat średzki ma lokomotywę [zdjęcia] [film]
Powiat średzki ma lokomotywę [zdjęcia] [film]
Powiat średzki ma lokomotywę [zdjęcia] [film]
Powiat średzki dokonał odbioru wąskotorowej lokomotywy spalinowej Lyd2-63 dla kolei wąskotorowej "Bana".
Jak informuje powiat średzki, lokomotywa jest sprawna i przygotowana do pracy. Odbioru wąskotorowej lokomotywy spalinowej dokonano 25 marca. Podczas wizji odbyła się jazda próbna lokomotywy, a także omówione zostały poszczególne prace przeprowadzone przy lokomotywie.

– Dzięki takiemu rozwiązaniu mamy lokomotywę, której remont został wykonany w bardzo wysokiej jakości przez Towarzystwo Przyjaciół Kolejki Średzkiej Bana, które będzie ją również eksploatowało. Koszty rynkowe podobnego remontu innego typu lokomotywy Lxd2 (jednak porównywalnej) oscylują w granicach 1 200 000 zł brutto – podaje powiat średzki, który na realizację zadania pn.: „Modernizacja infrastruktury związanej ze Średzką Koleją Wąskotorową” – dostawa na rzecz powiatu średzkiego wąskotorowej lokomotywy spalinowej przystosowanej do pracy na torze o prześwicie 750 mm, przeznaczył kwotę 239 850 zł brutto.

Zakres naprawy lokomotywy obejmował kompletny przegląd każdego podzespołu, tj.:
▪️ demontaż wszystkich podzespołów lokomotywy;
▪️ piaskowanie i naprawy ramy wraz z pomiarami;
▪️ wymiana silnika;
▪️ przegląd przekładni;
▪️ wymiana chłodnic oraz układu chłodzenia;
▪️ wymiana układu paliwowego oraz olejowego;
▪️ wykonanie nowych osi oraz reprofilacja zestawów kołowych;
▪️ regeneracja układu hamulcowego;
▪️ regeneracja sprężarki oraz pneumatyki;
▪️ wykonanie nowego układu sterowania;
️▪️ prace blacharskie, wymiana powłok malarskich.

W lokalnych mediach możemy przeczytać historię lokomotywy Lyd2-63. została wyprodukowana w 1981 roku przez rumuńskie zakłady „FAUR” w Bukareszcie, na zamówienie PKP. Całą swoją karierę przepracowała na nieistniejącej już kolejce w Witaszycach. Następnie została odstawiona, by trafić do skansenu w Pionkach, potem w Rudach. Stamtąd w 2020 roku pozyskało ją Towarzystwo Przyjaciół Kolejki Średzkiej Bana, ale z braku środków sprzedało ją powiatowi, który sfinansował także kapitalny remont. Dzięki temu Średzka Kolej Powiatowa zyskała własną lokomotywę spalinową o dużej mocy, zdolną zastąpić parowóz w sytuacji awarii czy zagrożenia pożarowego nawet przy najcięższych pociągach.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Środa Wielkopolska (15)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Fotorelacje
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 03/2022
NUMER 03/2022
Oddajemy w Państwa ręce wyjątkowy numer "Rynku Kolejowego". Tematem głównym miesięcznika po raz pierwszy jest bowiem wojna. Nie mogło być jednak inaczej, skoro ta tragiczna sytuacja wpływa nie tylko na naszych sąsiadów, ale i na nas, na tak wiele sposobów. W numerze podsumowaliśmy zarówno działania podejmowane przez polskie koleje, w tym przewóz uchodźców i pomocy, jak i niesamowitą odwagę i poświęcenie kolejarzy Ukrzaliznyci. Wiele uwagi poświęcamy też wpływowi wojny na logistykę i gospodarkę. W pozostałej części numeru szczególnie polecamy naszą rozmowę z prezesem PKP PLK i materiały o programie Kolej Plus.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5