Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Postępuje rewitalizacja połowy linii kolejowej do Świeradowa

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
22-08-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Na Dolnym Śląsku trwa właśnie rewitalizacja linii kolejowej 317, łączącej Gryfów Śląski z Mirskiem. Te prace w połączeniu z rewitalizacją linii 336 mają pozwolić na powrót pociągów do Świeradowa-Zdroju. Jak postępuje rewitalizacja?

O zamierzeniach władz Dolnego Śląska w kwestii powrotu pociągów do Świeradowa-Zdroju informowaliśmy na naszych łamach wielokrotnie. Region przejął na własność obie linie kolejowe składające się na trasę do Świeradowa, a więc linie 317 oraz 336. Pod koniec kwietnia obecnego roku ruszyła rewitalizacja pierwszego odcinka tej trasy, a więc linii 317 łączącej Gryfów Śląski z Mirskiem. Nadal czekamy jednak na przetarg na właściwe prace rewitalizacyjne dla drugiej linii wchodzącej w skład trasy do popularnego kurortu, a więc szlaku linii 336.

Prace trwają. Mają się zakończyć z początkiem 2023 roku

– Zostały wykonane prace przygotowawcze pod właściwą rewitalizację, tj. wycinka drzew i krzewów i demontaż starej nawierzchni. Zadanie pn. “Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych dla zadania pn.: Rewitalizacja linii kolejowej nr 317 relacji Gryfów Śląski – Mirsk” realizowane w ramach dofinansowania ze środków unijnych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego na lata 2014-2020. Umowa została podpisana 08 kwietnia 2022 r. na kwotę 21,7 mln zł brutto. Wykonawca: TORHAMER. Termin realizacji: 08.01.2023 r. Prace realizowane są zgodnie z harmonogramem rzeczowo-finansowym. Dokonano wycinki drzew i krzewów, roboty pomiarowe, zakupiono podkłady i akcesoria kolejowe, rozpoczęto remonty obiektów inżynieryjnych – przekazał nam rzecznik dolnośląskiego marszałka, Michał Nowakowski.

Wkrótce przetarg na rewitalizację drugiej części trasy

Rzecznik dodał też, że na przełomie sierpnia i września ogłoszone ma zostać postępowanie dotyczące montażu samoczynnej sygnalizacji na przejazdach kolejowych na całej długości trasy do Świeradowa-Zdroju. W podobnym okresie ma zostać także ogłoszony przetarg na zaprojektowanie oraz wykonanie rewitalizacji linii 336. Co istotne, organizator przewozów kolejowych na Dolnym Śląsku planuje, że pociągi zostaną uruchomione dopiero po rewitalizacji całej trasy do Świeradowa, a nie po ukończeniu prac między Gryfowem, a Mirskiem.

Zgodnie z szacunkami sprzed kilku miesięcy, cała trasa miałyby być gotowa do użytku jesienią przyszłego roku. W tym momencie nie wiemy jednak, czy założenia te są aktualne.

Samorząd lokalny wybrał wykonawcę peronu i torów na terenie kurortu

W działaniach na rzecz powrotu regularnych pociągów swój duży udział ma także samorząd Świeradowa. Gmina pozyskała na ten cel ponad 4 miliony złotych z Polskiego Ładu, a kwota ma pomóc w budowie przystanku kolejowego wraz z niezbędną infrastrukturą do obsługi pasażerów. W ramach prac układ torowy w Świeradowie zostanie także dostosowany do mijania się pociągów. Prace wykona firma Infrakol, a umowa w tej sprawie została podpisana kilka dni temu.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Koleje Dolnośląskie dojadą do Góry. Autobusem

Pasażer

Koleje Dolnośląskie dojadą do Góry. Autobusem

Jakub Rösler 17 lipca 2023

Problem z koleją do Świeradowa. Oferty przekraczają budżet

Pasażer

Problem z koleją do Świeradowa. Oferty przekraczają budżet

Jakub Rösler, Jakub Madrjas 08 lutego 2022

Jest przetarg na rewitalizację linii 317 z Gryfowa do Mirska

Infrastruktura

Zobacz również:

Koleje Dolnośląskie dojadą do Góry. Autobusem

Pasażer

Koleje Dolnośląskie dojadą do Góry. Autobusem

Jakub Rösler 17 lipca 2023

Problem z koleją do Świeradowa. Oferty przekraczają budżet

Pasażer

Problem z koleją do Świeradowa. Oferty przekraczają budżet

Jakub Rösler, Jakub Madrjas 08 lutego 2022

Jest przetarg na rewitalizację linii 317 z Gryfowa do Mirska

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5