NUMER 09/2022
NUMER 09/2022
Temat numeru:
Innotrans 2022
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Start odbudowy linii Gryfów – Świeradów-Zdrój. Na razie na odcinku do Mirska

| Michał Szymajda 29.04.2022 4,5k

Start odbudowy linii Gryfów – Świeradów-Zdrój. Na razie na odcinku do Mirska
Stacja kolejowa w Gryfowie Śląskimfot. M. Szymajda
Ekipy budowlane mogą oficjalnie wchodzić na linię kolejową 317 pomiędzy Gryfowem Śląskim a Mirskiem. Docelowo wyremontowana będzie cała trasa do Świeradowa Zdroju.
29 kwietnia przekazaliśmy dobrą wiadomość o wejściu na plac budowy ekip, które zrewitalizują część linii kolejowej z Jeleniej Góry do Karpacza i Kowar. Okazuje się, że dobre informacje płyną także z Gryfowa.

– Odcinek Gryfów Śląski - Mirsk liczy około 10 kilometrów, a jego rewitalizacja będzie w sumie kosztowała ponad 21 milionów złotych. Wykonawcą prac jest firma Torhamer z Gdyni, która przeprowadzi prace w ciągu 9 miesięcy od podpisania umowy – powiedział Cezary Przybylski, marszałek województwa dolnośląskiego. Przypomniał, że w 2021 roku miało miejsce porządkowanie torowiska, które objęło wycinkę roślinności i demontaż istniejącej nawierzchni torowej.

"Składkowa" linia

Zakres teraz zaplanowanych robót, na przejętej w 2020 roku od PKP PLK linii, będzie polegać na wykonaniu nowej nawierzchni kolejowej, podtorza, obiektów inżynieryjnych, przejazdów kolejowo-drogowych i przejść wraz z wymaganymi urządzeniami. Powstaną też dwa 100 metrowe perony – w Proszówce i Mirsku, przygotowane do obsługi autobusów szynowych. Będą przy nich miejsca parkingowe, wiaty i monitoring.

Aby dociągnąć kolej z Mirska do turystycznego Świeradowa-Zdroju, trzeba będzie zbudować jeszcze 7 kilometrów toru. Takie prace odbędą się po zakończeniu odbudowy trasy do Mirska. Świeradów-Zdrój uzyskał bowiem dofinansowanie w ramach Polskiego Ładu i za pieniądze z niego w zbuduje wspomniany odcinek wraz z przystankiem osobowym. Całą linią będzie zarządzać oczywiście Dolnośląska Służba Dróg i Kolei
Warto wspomnieć o zaangażowaniu w rozpoczęty właśnie proces odbudowy linii samorządów: Gminy Mirsk (1 mln zł), Gminy Gryfów Śląski (1 mln zł) oraz Świeradowa-Zdroju (5 mln zł). Pieniądze wyłożył także urząd marszałkowski, pochodzą też z unijnego RPO.

Mało czasu dla wykonawcy

– Ta linia to bardzo ważna trasa zarówno dla mieszkańców tego obszaru, jak i dla turystów korzystających z uzdrowisk w Świeradowie Zdroju. Przywrócenie pasażerskich połączeń kolejowych na tej trasie przyczyni się do zwiększenia aktywności gospodarczej i społecznej regionu – powiedział Tymoteusz Myrda, wicemarszałek Dolnego Śląska.

– W tej chwili już mówimy o pełnej rewitalizacji, czyli odtworzeniu przystanków kolejowych w Proszówce, Mirsku, zabudowie sygnalizacji przejazdowej i odtworzeniu całej nawierzchni torowiska –powiedział Tomasz Maciejewski, dyrektor do spraw kolei w Dolnośląskiej Służbie Dróg i Kolei we Wrocławiu.

– Mamy do zrewitalizowania prawie dziewięć kilometrów torów, więc to jest spory odcinek – Ta linia jest jednotorowa, jest na niej siedemnaście przejazdów, dwadzieścia pięć obiektów inżynieryjnych, w tym jeden most na rzece. Mamy na to tylko dziewięć miesięcy i to włącznie z projektem- powiedział dla portalu lwówecki.info Waldemar Wójcik, przedstawiciel wykonawcy firmy Torhamer.

Po zakończeniu wszystkich prac trasę od stacji Gryfów Śląski do Świeradowa-Zdroju będzie można pokonać w niespełna 20 minut. W Gryfowie będzie można się przesiąść na pociąg do Jeleniej Góry lub Wrocławia, prawdopodobnie będą też pociągi bezpośrednie do stolicy województwa.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 09/2022
NUMER 09/2022
Oddajemy w Państwa ręce wyjątkowy, dwujęzyczny numer "Rynku Kolejowego" przygotowany na targi Innotrans 2022. Warto przeczytać rozmowy z prezesami PKP SA, PKP PLK, UTK, Pesy, Siemens Mobility, Kolei Śląskich... oprócz tego piszemy o stanie bezpieczeństwa na kolei w Polsce i Europie, słynnym bilecie za 9 euro w Niemczech i o obiecującym kierunku ekspansji dla polskich firm z branży kolejowej. Zapraszamy do lektury! 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5