Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Jest przetarg na rewitalizację linii 317 z Gryfowa do Mirska

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
21-12-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Jest przetarg na rewitalizację linii 317 z Gryfowa do Mirska
fot. Michał Szymajda
Dolny Śląsk chce rewitalizować linię kolejową 317 z Gryfowa Śląskiego do Mirska, która pozwoli w przyszłości przywrócić kolej do Świeradowa. Dolnośląska Służba Dróg i Kolei właśnie ogłosiła przetarg na jej zaprojektowanie i odbudowę.

Dolnośląska Służba Dróg i Kolei właśnie rozpisała przetarg na zaprojektowanie i wykonanie rewitalizacji linii kolejowej 317, z Gryfowa Śląskiego do Mirska. Jest to odcinek, dzięki któremu będzie można przywrócić połączenia kolejowe do Świeradowa Zdroju. To właśnie w Mirsku swój początek ma linia 336, która biegnie do Świeradowa. Obie linie Samorząd Województwa Dolnośląskiego przejął w czerwcu 2020 roku, a Miasto Świeradów otrzymało na rewitalizację tego ciągu 5 milionów złotych z Polskiego Ładu.

Zamawiający wymaga opracowania dokumentacji technicznej dla rewitalizacji tej linii, a w kolejnym etapie wykonania właściwych prac budowlanych. Obejmą one zabudowę przejazdów kolejowo-drogowych, nawierzchnię kolejową wraz z podtorzem, montaż urządzeń na przejazdach kolejowo-drogowych, a także remont przystanków osobowych oraz wycinkę drzew i krzewów. Liczbę samych drzew przeznaczonych do wycięcia oszacowano na ponad 23 tysiące sztuk.

Linia kolejowa ma być przygotowana do osiągania prędkością 80 km/h. Z racji braku torów na szlaku linia będzie odtworzona od nowa. Na trasie istnieją dwa przystanki osobowe, a więc Proszówka oraz Mirsk. Tor na stacji Mirsk ma się kończyć za peronem, tak aby móc włączyć do linii 317 linię ze Świeradowa, która ma być rewitalizowana w dalszej kolejności. Zamawiający wymaga też remontu bądź odtworzenia wszystkich obiektów inżynieryjnych na trasie.

Na przystankach w Proszówce i Mirsku mają zostać zamontowane wiaty peronowe, oświetlenie oraz monitoring. Ponadto znajdą się tam także ławki dla pasażerów, kosze na śmieci oraz stojaki na rowery. Przy obu przystankach mają zostać wykonane parkingi na minimum 5 samochodów każdy.

O wyborze oferty zdecyduje cena, która stanowi 60% wagi, a pozostałe 40% stanowi doświadczenie osób skierowanych do realizacji projektu. Oferty w przetargu można składać do 12 stycznia 2022 roku, natomiast czas na realizację zadania to 9 miesięcy od dnia podpisania umowy.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5