NUMER 01-02/2023
NUMER 01-02/2023
Temat numeru:
Przewozy kolejowe 2022
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Piętrowe pociągi Pesy i Newagu dla PKP Intercity. Mamy wizualizacje!

| Jakub Madrjas 30.01.2023 31,6k

Piętrowe pociągi Pesy i Newagu dla PKP Intercity. Mamy wizualizacje!
wiz. PKP IC
Piętrowe pociągi Pesy i Newagu dla PKP Intercity. Mamy wizualizacje!
Piętrowe pociągi Pesy i Newagu dla PKP Intercity. Mamy wizualizacje!
Piętrowe pociągi Pesy i Newagu dla PKP Intercity. Mamy wizualizacje!
Piętrowe pociągi Pesy i Newagu dla PKP Intercity. Mamy wizualizacje!
Piętrowe pociągi Pesy i Newagu dla PKP Intercity. Mamy wizualizacje!
Największe zamówienie w historii polskiej kolei, na 38 piętrowych pociągów push-pull może wykonać tylko konsorcjum dwóch liderów krajowej branży taborowej – Pesy i Newagu. PKP Intercity w końcu zakończyło przedłużający się okres zbierania ofert. Cena zwala jednak z nóg – prawie 8 miliardów złotych to znacznie więcej, niż planował wiele miesięcy temu przewoźnik.
PKP Intercity od kilku lat przygotowuje największe zamówienie w swojej historii – na zakup 45 lokomotyw, 38 wagonów sterowniczych oraz 228 wagonów środkowych, które utworzą 38 piętrowych zestawów. Radykalnie zmieni to sposób podróżowania koleją w Polsce na liniach do Warszawy

PKP Intercity wielokrotnie przekładało otwarcie ofert w przetargu – nieoficjalnie wiadomo, że przewoźnik musi czekać na odblokowanie środków z Krajowego Planu Odbudowy, by myśleć o tak ogromnych zakupach. W końcu jednak dziś (30 stycznia) zakończył zbieranie ofert. Wpłynęła tylko jedna propozycja – od konsorcjum Pesy i Newagu. To również historyczne wydarzenie, bo krajowi rywale nigdy wcześniej nie wystartowali wspólnie w przetargu na dostawę nowego taboru. 

Rekordowa jest również wartość propozycji – cena za wykonanie przedmiotu zamówienia to aż 7 824 714 650,47 złotych brutto. W opublikowanym również dziś budżecie na realizację zamówienia PKP Intercity informuje, że zamierza przeznaczyć kwotę brutto 5 412 569 736 złotych. Brakuje więc prawie 2,5 mld złotych, cena jest wyższa od kosztorysu o niemal połowę.

Czy rząd i PKP Intercity zwiększą środki na realizację celu? Nie wiadomo, a czasu na wydanie środków z KPO wcale nie jest tak dużo. Według obecnych założeń konsorcjum miałoby 3,5 roku na opracowanie, homologowanie i wdrożenie taboru do ruchu. Odwołanie przetargu oznacza wydłużenie tego procesu – i prawie pewny dalszy wzrost cen z powodu inflacji. 

PKP Intercity poświęciło projektowi push-pull najwięcej czasu i starań. Jak przekonuje, ma on przynieść zupełnie nowy standard podróżowania
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (46250)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (46250)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2023
NUMER 01-02/2023
W najnowszym numerze miesięcznika szczegółowo podsumowaliśmy udany dla kolei rok 2022. Oprócz tego na tapet wzięliśmy temat inflacji, kryzysu gospodarczego i podwyżek cen biletów. Jak zawsze polecamy ciekawe rozmowy, w tym z. A. Popko, T. Myrdą, M. Rodkiem, K. Skorikiem i W. Jurkiewiczem, R. Mordak, T. Lehnertem czy P. Czekałą i T. Prejsem.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5