NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Półroczne opóźnienie prac na odcinku Leszno – Rawicz

| Jakub Madrjas 14.08.2018 4,3k

Półroczne opóźnienie prac na odcinku Leszno – Rawicz
Fot. PKP PLK
– Jest duże ryzyko, że wykonawca nie dotrzyma terminu zakończenia prac na odcinku Leszno – Rawicz – przyznaje PKP PLK. Astaldi ma wykonać prace do końca przyszłego roku.
W lutym tego roku "Rynek Kolejowy" informował, że wykonawca prac pomiędzy Rawiczem a Lesznem jest opóźniony o miesiąc w stosunku do pierwotnego planu. Od tego czasu prace niewiele się posunęły. – Jest duże ryzyko, że nie dotrzyma terminu zakończenia prac do końca 2019 roku. W tej chwili widzimy półroczne opóźnienie – przyznaje Zbigniew Wolny z biura prasowego PKP PLK, dodając, że na odcinku z Czempinia do Leszna prace idą zgodnie z harmonogramem. Warto jednak dodać, że opóźniona jest modernizacja stacji Leszno.

PKP PLK jest zdania, że wina za opóźnienie na odcinku Rawicz – Leszno leży po stronie firmy Astaldi, realizującej kontrakt. – Ograniczenia w realizacji robót wynikają z problemów wykonawcy. Rozmawiamy z wykonawcą, by mobilizował swój potencjał i sprostał podpisanej umowie. Wykonawca został zobowiązany do intensyfikacji prac. PKP Polskie Linie Kolejowe prowadzą stały monitoring robót – informuje Zbigniew Wolny. Przypomnijmy, że ten odcinek jest wśród inwestycji, które PLK chcą nadzorować z powietrza.

Problemy na rynku wykonawców…

Mateusz Witczyński, rzecznik wykonawcy prac – włoskiej firmy Astaldi – nie ukrywa problemów. – Obecnie rynek budowlany jest w bardzo trudnej sytuacji, także jeśli chodzi o generalnych wykonawców – mów „Rynkowi Kolejowemu”. Chodzi o trudności z zakupem materiałów budowlanych (np. kruszyw) w odpowiednich ilościach i ich dostawami.

– Zwykle na kontraktach kolejowych materiały dowozi się je koleją, obecnie jednak ze względu na brak mocy przerobowych przewoźników trzeba wykonywać przewozy po drogach – a to wymaga dodatkowych prac związanych z budową dojazdów – mówi Witczyński (o problemach z transportem kruszyw na budowy pisaliśmy tutaj).

Jak dodaje, problemy mają też podwykonawcy, którym brakuje pracowników i w związku z tym często nie dotrzymują umów. – To wiąże się z karami finansowymi które następnie próbują podważyć – mówi.

… i z wydłużonymi procedurami

Jak relacjonuje Witczyński, problemy realizacyjne nie są jednak jedynymi powodami wydłużania się czasu realizacji kontraktu. – W przypadku E59 wydłużały się procedury SMS, które uniemożliwiały rozpoczęcie prac, przy obiektach inżynierskich stwierdzono inne niż w dokumentacji warunki gruntowe, oczekiwaliśmy więc na zamienne projekty budowlane; do dziś również inwestor nie dysponuje wszystkimi działkami, co nie pozwala nam na wykonanie przebudów kolizji i rozpoczęcie właściwych prac – stwierdza przedstawiciel Astaldi.

Modernizacja linii E59 pomiędzy Poznaniem a Wrocławiem mocno daje się we znaki pasażerom. Każde utrudnienie na linii przy bardzo ograniczonej przepustowości powoduje, że opóźnienia rosną lawinowo
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5