NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Półroczne opóźnienie prac na odcinku Leszno – Rawicz

| Jakub Madrjas 14.08.2018 87

Półroczne opóźnienie prac na odcinku Leszno – Rawicz
Fot. PKP PLK
– Jest duże ryzyko, że wykonawca nie dotrzyma terminu zakończenia prac na odcinku Leszno – Rawicz – przyznaje PKP PLK. Astaldi ma wykonać prace do końca przyszłego roku.
W lutym tego roku "Rynek Kolejowy" informował, że wykonawca prac pomiędzy Rawiczem a Lesznem jest opóźniony o miesiąc w stosunku do pierwotnego planu. Od tego czasu prace niewiele się posunęły. – Jest duże ryzyko, że nie dotrzyma terminu zakończenia prac do końca 2019 roku. W tej chwili widzimy półroczne opóźnienie – przyznaje Zbigniew Wolny z biura prasowego PKP PLK, dodając, że na odcinku z Czempinia do Leszna prace idą zgodnie z harmonogramem. Warto jednak dodać, że opóźniona jest modernizacja stacji Leszno.

PKP PLK jest zdania, że wina za opóźnienie na odcinku Rawicz – Leszno leży po stronie firmy Astaldi, realizującej kontrakt. – Ograniczenia w realizacji robót wynikają z problemów wykonawcy. Rozmawiamy z wykonawcą, by mobilizował swój potencjał i sprostał podpisanej umowie. Wykonawca został zobowiązany do intensyfikacji prac. PKP Polskie Linie Kolejowe prowadzą stały monitoring robót – informuje Zbigniew Wolny. Przypomnijmy, że ten odcinek jest wśród inwestycji, które PLK chcą nadzorować z powietrza.

Problemy na rynku wykonawców…

Mateusz Witczyński, rzecznik wykonawcy prac – włoskiej firmy Astaldi – nie ukrywa problemów. – Obecnie rynek budowlany jest w bardzo trudnej sytuacji, także jeśli chodzi o generalnych wykonawców – mów „Rynkowi Kolejowemu”. Chodzi o trudności z zakupem materiałów budowlanych (np. kruszyw) w odpowiednich ilościach i ich dostawami.

– Zwykle na kontraktach kolejowych materiały dowozi się je koleją, obecnie jednak ze względu na brak mocy przerobowych przewoźników trzeba wykonywać przewozy po drogach – a to wymaga dodatkowych prac związanych z budową dojazdów – mówi Witczyński (o problemach z transportem kruszyw na budowy pisaliśmy tutaj).

Jak dodaje, problemy mają też podwykonawcy, którym brakuje pracowników i w związku z tym często nie dotrzymują umów. – To wiąże się z karami finansowymi które następnie próbują podważyć – mówi.

… i z wydłużonymi procedurami

Jak relacjonuje Witczyński, problemy realizacyjne nie są jednak jedynymi powodami wydłużania się czasu realizacji kontraktu. – W przypadku E59 wydłużały się procedury SMS, które uniemożliwiały rozpoczęcie prac, przy obiektach inżynierskich stwierdzono inne niż w dokumentacji warunki gruntowe, oczekiwaliśmy więc na zamienne projekty budowlane; do dziś również inwestor nie dysponuje wszystkimi działkami, co nie pozwala nam na wykonanie przebudów kolizji i rozpoczęcie właściwych prac – stwierdza przedstawiciel Astaldi.

Modernizacja linii E59 pomiędzy Poznaniem a Wrocławiem mocno daje się we znaki pasażerom. Każde utrudnienie na linii przy bardzo ograniczonej przepustowości powoduje, że opóźnienia rosną lawinowo
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5